Начало Хранене Диети Полезно Кето диета: подходящи и неподходящи храни - част 2

Кето диета: подходящи и неподходящи храни - част 2

Кето диета: подходящи и неподходящи храни - част 2 - изображение

След като вече се запознахте с това на кои храни да наблягате по време на кето диетата, е време да разберете и кои трябва да избягвате. Но тук все още не говорим за забранените храни, а за тези, които е добре да консумирате сравнително рядко и по-скоро да бъдат изключение, отколкото ежедневие.

Пълномаслени млечни продукти

  • Млечните продукти, освен високо съдържание на мазнини и протеини, съдържат и много естествени захари. Повече мазнини и по-малко количество въглехидрати съдържат твърдите сирена, докато меките и нискомаслените имат много повече.
  • Пълномасленото краве и козе прясно мляко (в идеалния случай органично) съдържат 11-12 грама нетни въглехидрати в една чаша.
  • Пълномаслените сирена от 0,5 до 1,5 нетни въглехидрати в около 30 грама.
  • Пълномаслената извара има 5 грама въглехидрати на половин чаша.

Някои зеленчуци (с по-високо съдържание на въглехидрати)

  • Сладки картофи, артишок, бамя, моркови, цвекло и пащърнак - около 7-14 грама нетни въглехидрати на 1/2 чаена чаша.
  • Ямс и картофи (бели, червени, сладки и т.н.) - сладките картофи имат най-малко въглехидрати около 10 грама на 1/2 картоф. Ямсът и белите картофи имат около 13-25 грама на същото количество.

Бобови растения и варива

  • Нахут, всички разновидности на боб, леща, хумус и т.н. - около 12-13 грама въглехидрати на 1/2 чаена чаша сварен продукт.
  • Соевите продукти, включително тофу, едамаме - тези храни могат да варират съществено във въглехидратите, затова четете етикета добре.
  • Соевите зърна, от своя страна, са с много по-малко въглехидрати, в сравнение с другите бобови култури - само 1-2 грама в 1/2 чаена чаша.

Ядки и семена

  • Бадеми, орехи, кашу, слънчоглед, тиквено семе, кестени и др. - 1,5 - 4 грама въглехидрати на 30 грама, като кашу имат 7 грама на същото количество.
  • Ядковите масла и маслата от семена - около 4 грама въглехидрати на 2 супени лъжици.
  • Семената от чия и ленено семе - около 1-2 грама чисти въглехидрати на 2 супени лъжици.

Плодове

  • Горски плодове - като малини, боровинки, къпини, ягоди - 3-9 грама въглехидрати на 1/2 чаена чаша
  • Азиатска круша (наши) - 8-9 грама въглехидрати на 1 плод

Междинни закуски

  • Протеинов шейк (с бадемово мляко или вода)
  • 7-10 маслини
  • 1 супена лъжица ядков тахан или шепа ядки
  • зеленчуци с разтопени сирена

Сосове

  • Повечето подправки варират между 0,5-2 грама въглехидрати на 1-2 супени лъжици. Проверете етикета на всеки сос, за да се уверите, че няма добавена захар (позволено е да използвате стевия и еритритол).
  • кетчуп или салса без добавена захар
  • заквасена сметана
  • горчица
  • люти сосове
  • сос Уорчестър
  • салатен дресинг (зехтин, оцет, подправки)
  • подсладители - стевия и еритритол

Напитки

  • Консумирайте само неподсладени напитки, като вземате по 1-2 малки порции на ден. Те обикновено имат между 1 и 7 нетни въглехидрати
  • Пресни зеленчукови и плодови сокове - най-добре те да бъдат домашно приготвени, без добавена захар. Използвайте малко плодове, за да намалите количеството на естествената захар
  • Бадемово или кокосово мляко.
  • Зеленчуковите и инстантни бульони (четете етикета!) също са приемлив вариант, който може да консумирате понякога.
  • Вода с лимонов сок.

Прочетете първата в част, в която са посочени голяма част от храните, които може да консумирате всеки ден.

Към трета част >>>

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: draxe.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиПрезентацииИзследванияСъставкиХранене при...Здравни съветиРецептиЛюбопитноНовиниСнимкиФизиологияИсторияТестовеСпортБотаникаЛечения