Начало Хранене Групи храни и ястия Зърнени храни Овесена каша

Овесена каша

Овесена каша - изображение

Овесената каша се смята за много полезен хранителен продукт. Овесените ядки са отличен източник на натурална целулоза, протеини, витамини С, А, Е, РР, също на комплекс от витамини от група В; магнезий, фосфор, флуор, калций, калий, никел и други важни минерали; също на биотин, пектин и други хранителни вещества, жизнено необходими за нашия организъм.

Овесените ядки имат отлични пречистващи свойства. Смята се, че две порции овесена каша на ден могат значително да намалят риска от образуване на тромби и развиване на сериозни заболявания на сърдечно-съдовата система. Тази каша е един от най-добрите диетични продукти и нейната полза за страдащите от различни храносмилателни нарушения, като стомашна язва, гастрит и др., е огромна. Освен това, кашата или овесените ядки са отличен избор за тези, които искат да отслабнат.

Регулярната консумация на овесена каша се препоръчва горещо на хора, които страдат от стомашни проблеми като отравяне, намалена киселинност на стомашния сок, колити, запек, също при нарушени функции на черния дроб. Този продукт оказва ободряващо и тонизиращо действие върху организма, което помага за нормализирането и подобряването на жизнените му функции; също така: подобрява паметта, мисловната дейност и способността за съсредоточаване. Кашата е полезна при страдащи от  депресия, изтощение, сънливост. С лечебна цел може да се използва и бульонът от сварени овесени ядки.

Тъй като, овесената каша е богат източник на хранителни вещества, то тя е от изключителна полза за подрастващите, чиито организъм се нуждае от голямо количиство витамини, минерали и други микроелементи.

4.3, 6 гласа

ХРАНИТЕЛНА СТОЙНОСТ ПРИ 100ГР.

Вода12.0 мл.
Белтък11.9 гр.
Мазнини5.8 гр.
Въглехидрати65.4 гр.
Калории345 кал.

ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

витамини С, А, Е, РР, В; магнезий, фосфор, флуор, калий, калций

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиРецептиЛюбопитноХранене при...Диети