Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Пет здравословни ползи от приема на овесени ядки сутрин

Пет здравословни ползи от приема на овесени ядки сутрин

Пет здравословни ползи от приема на овесени ядки сутрин - изображение

Закуската от овесени ядки е лесно и вкусно предложение, осигуряващо енергия за тялото през целия ден. Ядките са богати на въглехидрати, витамин E, витамин B1, витамин B2 и минерали като магнезий, калций, цинк и желязо.

овесени ядки

Чудесен избор за закуска е овесената каша, приготвена с мляко или натурален сок, в която може да се включат други ядки или сушени плодове. Освен източник на енергия, те набавят необходимите хранителни вещества и в същото време тиаминът, съдържащ се в състава им, подпомага изгарянето на мазнини и ги преобразува в енергия, необходима за тялото.

овесени ядки

Овесените ядки са мощен антиоксидант и съдържат активни съставки, които подпомагат сърдечната и храносмилателната дейности. Освен това, те съдържат азотен оксид, елемент, който разширява кръвоносните съдове, следователно насърчават кръвообращението.

Овесената каша е идеална закуска за хора, страдащи от диабет. Нейната консумация спомага за регулирането на кръвната захар и предотвратява инсулиновата резистентност. Ядките съдържат фибри, които подобряват стомашно-чревната дейност, освен това са засищащи и влияят положително на сърдечната дейност.

овесени ядки

Консумацията им значително намалява кръвното налягане, поради високото съдържание на фибри и нутриенти. Овесените ядки могат да се комбинират перфектно с разнообразие от други съставки. Подходящи за съчетания са ядки, сушени или пресни плодове, животински или растителни млека, кисело мляко, други сурови ядки като бадеми, кашу, орехи. Добре е да се овкусяват с мед вместо захар и канела за още по-богат аромат и здравословни ползи.


По статията работи: Русиана Михайлова

Източник и снимки: www.natursan.net

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортЗдравни съветиЛеченияХрани и ястияРецептиХранене при...Диети