Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Пет причини да консумирате овес - супер храната, която не бива да подминавате

Пет причини да консумирате овес - супер храната, която не бива да подминавате

Пет причини да консумирате овес - супер храната, която не бива да подминавате - изображение

Овесът притежава толкова специални качества и би било трудно да се отбележат всички, но ще обърнем внимание на пет от тях, за да се уверите, че е супер храна, която не бива да подминавате. Той е богат на хранителни вещества и е главен източник на фибри, витамини и минерали, както и на антиоксиданти. Запознайте се с някои от основните му предимства, които ви представяме заедно с рецепта за приготвяне на овесено мляко в домашни условия.


Ще се чувствате сити по-дълго време

Разтворимите влакна в овеса, бета-глюкан, забавят процеса, чрез който стомахът преработва храна, а това води до дълготрайно усещане за ситост.

 

Нисък гликемичен товар

Овесът е храна с нисък гликемичен товар, което означава, че видът въглехидрати, съдържащи се в него, се освобождава бавно. Този постепенен процес спомага да се избегнат резки промени в нивото на кръвната захар. Нещо повече – ниският гликемичен товар подпомага поддържането на енергийните ни нива и намалява риска от развитие на диабет тип 2.

 

Омекотяващо и противовъзпалително действия

Омекотяващите и противовъзпалителни свойства на овеса отдавна се използват за облекчаване на сърбеж, суха или раздразнена кожа. Може да сложите продукта и в муселинова торбичка, която поставена във ваната например, действа успокояващо. Вариант е да използвате културата като основа на домашно приготвена маска за лице или в качеството на ексфолиант.

 

Здраво сърце

Както всички храни с високо съдържание на фибри, и овесът спомага контролирането нивата на холестерол, който при натрупване в кръвта над допустимите норми, може да доведе до инфаркт.

 

Суров овес

Използването на суров овес помага да се запази по-голямо количество от полезните му хранителни вещества и антиоксиданти. Овесената каша е изключително добър избор за закуска. По желание може да добавите към нея и мед.

овесено мляко

Как да си направите овесено мляко у дома?


Необходими са ви чаша суров (безглутенов) овес и 2 чаши вода, които да смесите и оставите за една нощ. След това прецедете сместа в друг съд през муселинова кърпа и съхранявайте в хладилник (в рамките на 3 дни).

Можете да експериментирате със съотношението овес към вода, за да направите повече или по-малко кремообразна сместа. Овесеното мляко се сгъстява по време на готвене.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: naturalhealthmagazine.co.uk

 

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиДиетиЛюбопитноХранене при...Ботаника