Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Храни, които се борят с хроничното възпаление

Храни, които се борят с хроничното възпаление

 Храни, които се борят с хроничното възпаление - изображение

Едни от най-мощните инструменти за борба с възпалението не се намират в аптеката, а в хранителния магазин. Вероятно сте учудени от този факт, но редица изследвания доказват, че някои храни и напитки съдържат компоненти, които притежават противовъзпалителни свойства. Избирайки правилните храни, вие значително ще намалите риска от заболявания и обратно - посягайки към вредните храни, ще ускорите процеса на възпаление.

Имунната ни система атакува чуждите тела в нашия организъм, като микроби, растителен полен, различни химикали и т.н. Именно този процес се нарича възпаление, а едни от най-сериозните болести са предизвикани от неговото хронично състояние - рак, сърдечно-съдови заболявания, диабет, артрит, депресия, Алцхаймер...

Опитайте се да избегнете или да ограничите приема на следните храни, доколкото е възможно:

  • рафинирани въглехидрати, като бял хляб и сладкиши;
  • пържени картофи и други пържени храни;
  • газирани и други подсладени напитки;
  • червено и преработено месо;
  • маргарин и други преработени мазнини.

Храните, които предизвикват възпаление по принцип са вредни за нашето здраве. Газираните напитки и рафинирани въглехидрати, червеното месо или преработеното такова, всички те допринасят за увеличаване на теглото, което само по себе си носи риск от възпаление. Разбира се, това далеч не е единствената причина. Как да си помогнем? Като включим в диетата си храни, които притежават противовъзпалителни свойства.

Храни, които се борят с възпалението:

  • домати;
  • зехтин;
  • зелени листни зеленчуци - спанак, зеле, маруля и т.н.;
  • ядки, като бадеми и орехи;
  • мазни риби - сьомга, скумрия, риба тон, сардини;
  • плодове - ягоди, боровинки, череши и портокали.

Противовъзпалителни храни

Тяхната консумация намалява риска от възпаление, а заедно с него и риска от хронични заболявания. Особено плодовете и зеленчуците, като боровинки, ябълки и зелени листни зеленчуци, които са с високо съдържание на естествени антиоксиданти и полифеноли /защитни съединения, открити в растенията/.

Изследванията сочат, че ядките значително намаляват риска от възпаление, сърдечно-съдови заболявания и диабет. Кафето съдържа полифеноли и други противовъзпалителни съединения, поради което също притежава противовъзпалителен ефект.

Противовъзпалително хранене

За да се намалят нивата на възпаление, е необходимо да се храним здравословно. Ако сте от хората, които търсят точен план за противовъзпалително хранене, наблегнете на средиземноморската диета, която е богата на плодове, зеленчуци, ядки, пълнозърнести храни, риба и здравословни мазнини.

Приемът на натурални храни и такива, които не са подложени на щателна преработка ще имат забележителен ефект върху вашето физическо и емоционално здраве. Или казано с други думи, здравословната диета не само ще намали риска от възпаление, а ще ви направи по-жизнени и енергични, подобрявайки в пъти качеството ви на живот.

4.3, 6 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлЛюбопитноНовиниХранене при...БотаникаЗдравни съветиЛеченияСпортРецептиНормативни актовеПсихологияИнтервютаТестовеДиетиМедицински изследванияКлинични пътекиАлтернативна медицинаИсторияОрганизацииЗаведенияКалкулаториПроизводителиСоциални грижиАнкетиОбразованиеОткрития