Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Средиземноморска диета

Средиземноморска диета

Средиземноморска диета - изображение

Въпреки наименованието си, средиземноморската диета е по-скоро начин на хранене, отколкото диета. Той помага бързо да се избавите от излишните килограми, да регулирате теглото си и постепенно да преминете към здравословен хранителен режим. Спазвайки такава диета вие ще подмладите и укрепите организма си, ще се подобри работата на сърдечно-съдовата система, състоянието на кожата и зрението, ще се намали нивото на холестерола в кръвта. Освен това, този начин на хранене не е толкова строг.

Същност на храненето в средиземноморски стил

  • От менюто се изключва напълно консумацията на ненатурална храна и такава със съдържание на нишесте. Това помага на килограмите "да си отидат". Протеините (риба, месо, сирена) представляват 10% от диетата, мазнините (зехтин и маслини) - 30%, нерафинирани въглехидрати (пълнозърнести храни и зърнени храни) - 60%.
  • Протеините (месо, риба, сирена) е необходимо да постъпват в организма ежедневно, храните трябва да бъдат нетлъсти и натурални. Постно месо - не по-малко от 5 пъти седмично, яйца (по 1 бр) - не повече от 4, по 1 чаша кисело мляко всеки ден, сирене - по няколко парченца. Не забравяйте редовно да хапвате морски продукти, по-добре да приготвяте рибата печена със зехтин или задушена със зеленчуци.
  • Зеленчуци - трябва да консумирате ежедневно, не по-малко от 1 кг (сурови, варени или приготвени на пара). Всички зеленчуци са полезни, маслините не правят изключение - богати са на витамини А, Е и С, растителни мазнини, захар, протеини и пектини.
  • Въглехидрати (зърнени храни, хляб и тестени изделия) - полезни са за здравето. В пълнозърнестия хляб, зърнените култури и пшеничните зърна се съдържа огромно количество витамин F, който е отговорен за нормалното функциониране на сърдечно-съдовата система. 
  • Задължително яжте чесън, подправки, лук, зелени подправки. Плодове консумирайте не по-малко от три пъти дневно.

Меню и рецепти

Средиземноморската диета предлага приемане на 1000 ккал на ден.

Първи ден

Закуска: Направете си плодови мюсли (1/2 банан, 1 киви, 1 с. л. пшеничен зародиш, 2 с. л. овесени ядки). Залейте с 20 гр нектар от облепиха и портокал и 100 гр сметана.

Втора закуска: 1/2 банан, кисело мляко и малко пилешко месо. Може да смесите всички продукти.

Обяд: печено зеленчуково рагу (патладжани, картофи, цукини, зелени и червени чушки, домат, лук). Овкусете зеленчуците с растително масло, поръсете с розмарин и запечете. Към тях си пригответе сос от 50 грама кисело мляко и смлян червен пипер.

Следобедна закуска: плодова салата.

Вечеря: 2 домата с Моцарела, подправени с пипер, сол, олио и чесън. Може да запечете всичко.

Втори ден:

Закуска: хляб със сос дзадзики. Сосът направете, смесвайки 100 грама извара, 100 грама настъргана краставица, минерална вода, лук и чесън. Намажете филия пълнозърнест хляб с него, украсете с домат и копър.

Втора закуска: сандвич с домат и Моцарела.

Обяд: направете си шишчета от агнешко месо с чушка, домат и цукини. Комбинирайте ги с ориз и сос от кисело мляко, чесън и пипер.

Следобедна закуска: ориз и 1 грейпфрут (200 грама).

Вечеря: пълнена папая. Пригответе по следния начин: изрежете вътрешната част на плода и я нарежете на кубчета. Към тях прибавете 50 грама сирене и малко ядки. С тази смес напълнете папаята. Приема се с хляб.

Трети ден

Закуска: плодове и плодов чай.

Втора закуска: филийка хляб и шунка.

Обяд: зеленчуково рагу. Сварете 300 грама замразени зеленчуци. Запържете в растително олио чесън, лук и прибавете зеленчуците, магданоз, подправки, индийско орехче. Залейте със зеленчуковия бульон и задушете. Поръсете със сирене Моцарела.

Следобедна закуска: направете следната напитка: смесете 200 мл сок от морков с 2 с. л. сок от артишок, 2 с. л. лимонов сок, 1 ч. л. мед и 1/2 ч. л. зехтин.

Вечеря: Препечена филия с варено яйце, скариди и моцарела.

Четвърти ден

Закуска: филия пълнозърнест хляб, шунка, 150 грама кисело мляко, зелени зеленчуци. Доматен сок.

Втора закуска: 50 грама безсолно сирене, 100 грама ананас.

Обяд: агнешко филе със зеленчуци и макарони. Сварете 30 грама макарони, нарежете 100 грама цукини, 100 грама домати и ги задушете във вода, прибавяйки мащерка. Филето (100 грама) запържете в растително масло, добавете бульона и макароните със зеленчуци.

Следобедна закуска: сандвич с чушка, листо зелена салата и парче салам.

Вечеря: салата от 1 домат, 1/4 стрък праз, 6 репички, 1 кисела краставичка, 1/4 чушка, 5 маслини. Подправете с винен оцет, босилек и зехтин. Приема се с хляб.

Пети ден

Закуска: парче пъпеш, сандвич със сирене, сок от морков.

Втора закуска: салата от 1 домат и сирене Моцарела, подправена със зехтин, винен оцет и босилек.

Обяд: сьомга и ориз. Ориза сварете, а сьомгата изпечете. Направете си и сос от сметана и магданоз.

Следобедна закуска: плодова салата.

Вечеря: доматена супа и препечена филия черен хляб. 

Още по темата:

3.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиХранене при...Алт. медицинаКалкулаториЛеченияСпортНовиниИсторияПсихологияТестовеБотаникаРецептиСнимкиИзследванияФизиологияКлинични пътекиВидеоАнкетиНормативни актовеИнтервютаЗаведенияОрганизацииПроизводители