Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Средиземноморската диета е полезна за сърцето

Средиземноморската диета е полезна за сърцето

от 14 март 2013г., обновено на 22 апр 2020г.
Редактор: Радостина Райчева
Средиземноморската диета е полезна за сърцето - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

От хранителните продукти, които приемаме, в голяма степен зависи нашето здраве и това не е тайна за никого. Затова учени и диетолози от различни страни по света търсят отговор на въпроса кой хранителен режим е оптимален за здравето на сърцето и кръвоносните съдове, тъй като сърдечносъдовите заболявания са една от основните причини за смъртността в развитите държави днес.

Средиземноморската диета е полезна за сърцето

Съгласно резултати от проведени изследвания, най-добра за сърцето и кръвоносните съдове е средиземноморската диета, която е най-популярна в съседна Гърция. Въпреки че този режим на хранене не може да се определи като строг или като силно ограничаващ приема на калории, той има своите очевидни плюсове за здравето.

Сърце

В продължение на 5 години учени изследват 7447 души на възраст между 55 и 80 години. Те са с наднормено тегло, пушачи, заболели от диабет или подложени на други рискови фактори. Ежедневно тези хора изяждат по 5 порции плодове и зеленчуци, ядки, зехтин. Три пъти седмично консумират риба, бяло месо, бобови култури; ограничават са консумацията на недомашно приготвени торти, бисквити, баници и др., също на млечни продукти и преработено месо.

Резултатите показват, че хората, които се хранят по този начин, са с 30% по-защитени от сърдечни пристъпи и инсулти, също по-рядко се стига до смъртни случаи вследствие на сърдечносъдови заболявания. Учените са впечатлени от изключително бързия положителен ефект от този режим на хранене, който дава своите резултати въпреки рискови фактори като наднормено тегло, високо ниво на холестерол и повишено кръвно налягане.

В действителност, привържениците на средиземноморското хранене приемат достатъчно голямо количество мазнини, но при въпреки това при тях показателите за сърдечносъдови заболявания са значително по-ниски, в сравнение с хората, които не се придържат към такова меню. Учените стигат да извода, че диетата в средиземноморски стил намалява риска от болести на сърцето с 34%.

череши

Същност на средиземноморската диета

Средиземноморската диета няма ясно изразени граници по отношение на консумираните храни и техните количества, но обикновено предполага прием на:

  • голямо количество от полезния зехтин;
  • предпочитат се яйцата и птичето месо пред червеното месо;
  • значително е количеството на риба в менюто, тя е богата на полезни омега 3 ненаситени мазнини;
  • разрешава се употребата на червено вино в умерени количества;
  • консумират се много плодове и зеленчуци, включително зеленолистни - те са прекрасен източник на целулоза и антиоксиданти.

Плодове

Накратко:

Храненето в средиземноморски стил е в състояние да намали с 1/3 броя на инфарктите, инсултите и смъртността при хората, предразположени към сърдечносъдови заболявания, смятат учени. Този начин на хранене включва голямо количество плодове, зеленчуци, пълнозърнести продукти, зехтин, риба и ядки, намалена е консумацията на червени меса и млечни продукти.

Източник:

www.obozrevatel.com
Снимки: pixabay.com

5.0/5 2 оценки

Коментари към Средиземноморската диета е полезна за сърцето

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Средиземноморската диета е полезна за сърцето
    www.framar.bg 
    на 15 June 2026 в 01:44
    Коментирайте "Средиземноморската диета е полезна за сърцето"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Здравословно хранене
  • Кои храни се грижат за доброто ни чревно здраве
  • Средиземноморска диета: същност и 5-дневен хранителен план
  • Средиземноморската диета намалява риска от рак на гърдата
  • 7 лайфстайл промени, които подобряват здравето на мозъка според невролози
  • Средиземноморската диета намалява риска от деменция
  • Средиземноморската диета намалява риска от когнитивен спад при хора в напреднала възраст
  • Според израелски учени средиземноморската диета намалява риска от колоректален рак
  • Замяната на пълномаслени млечни продукти със зехтин може да намали риска от заболявания
  • Средиземноморската диета намалява риска от Алцхаймер с 35% при хора в риск
  • Средиземноморската диета може да намали риска от развитие на прееклампсия
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Може ли чешмяната вода да повиши кръвното наляганеМоже ли чешмяната вода да повиши кръвното налягане

Може ли чешмяната вода да повиши кръвното налягане

от 12 юни 2026г.Прочети повече
Противовъзпалителни лекарства повишават концентрацията на ХИВ вируса в мозъкаПротивовъзпалителни лекарства повишават концентрацията на ХИВ вируса в мозъка

Противовъзпалителни лекарства повишават концентрацията на ХИВ вируса в мозъка

от 12 юни 2026г.Прочети повече
Хранене при белтък в урината (протеинурия)Хранене при белтък в урината (протеинурия)

Хранене при белтък в урината (протеинурия)

от 12 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 10 дни, 15 часа и 3 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 37 дни, 12 часа и 38 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

АНХИАЛО МАСАЖЕН ГЕЛ С ЧЕРНОМОРСКА ЛУГА И АРНИКА 300 гр.

ПИНСЕТА ЗА ОТСТРАНЯВАНЕ НА КЪРЛЕЖИ RELIANCE

МАГНЕЗИЕВ БИСГЛИЦИНАТ капсули 200 мг * 120 НАТУРАЛ ФАКТОРС

БИОДЕРМА АТОДЕРМ ДУШ ГЕЛ 1 л

ТЕНА ПЕЛЕНИ ЗА ВЪЗРАСТНИ SLIP MAXI размер M * 24

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

АСПЕНДОС таблетки 100 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 юни 2026г. в 09:50:09

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 юни 2026г. в 09:40:32

МИЛГАММА N капсули * 20 WORWAG PHARMA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 юни 2026г. в 09:28:44

АГНЕС таблетки * 60 ФОРТЕКС

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 юни 2026г. в 09:15:54

СЕРОПРАМ таблетки 20 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 юни 2026г. в 08:59:25
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival