Начало Хранене Групи храни и ястия Ядки и семена Бадемово брашно

Бадемово брашно

Бадемово брашно - изображение

Бадемовото брашно има огромно предимство пред много от преработените брашна, тъй като хранителият му профил е същият както при целия бадем. Съществуват два вида - едросмляно и фино. Едросмляното се приготвя от цели бадеми с обвивките, а финото - от предварително обелени бадеми. И двата вида брашно са взаимно заменими.

Енергийна стойност

В 100 грама бъдемово брашно има 183 калории, от които 5 грама протеин, 11 грама мазнини и 6 грама въглехидрати. От тези 11 грама мазнини, 7 са мононенаситени, а по-малко от 1 грам са наситени. Бадемовото брашно не съдържа холестерол и е добър източник на фибри - 3 грама.

Витамини
Бадемовото брашно е отличен източник на витамин Е. Благодарение на антиоксидантното си действие, предпазва от увреждания клетките. Четвърт чаша от брашното осигурява 40% от препоръчителния дневен прием на витамин Е. Бадемовото брашно също е добър източник на фолиева киселина и ниацин (Витамин B3).

бадемово брашно

Минерали

В съдържанието на бадемовото брашно влизат някои ключови за здравето на костите минерали - калий, фосфор, калций и цинк. В 100 грама се съдържат 7% от препоръчителния дневен прием на калций. Една чаша от брашното има почти толкова калций, колкото чаша прясно мляко. Бадемите са добър източник на желязо, благодарение на което си осигурявате 14% от препоръчителната доза от този минерал.

Полезни свойства

Спазването на диета, богата на мононенаситени мазнини, като тези, които се намират в бадемовото брашно, може да помогне за понижаването на холестерола, намаляването на риска от образуването на съсиреци (тромби) и редуцирането на кръвното налягане.

Противопоказания

Въпреки че бадемовото брашно е много богато на полезни вещества, трябва да бъдете внимателни с консумацията му. Може да го замествате спокойно в съотношение 1:1 в различни печива, но не забравяйте, че в една чаша брашно се съдържат голямо количество бадеми, а с нито една ядка не бива да се прекалява, поради високото количество ензимни инхибитори, които могат да причинят подуване и болки в стомаха.


За framar.bg: Данна Панджарова
Източник:livestrong.com
Снимки: draxe.com media.honeyville.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ХРАНИТЕЛНА СТОЙНОСТ ПРИ 100ГР.

Белтък5 гр.
Мазнини11 гр.
Въглехидрати6 гр.

ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

калций, желязо, калий, витамин Е, фосфор, цинк

ДРУГИ

Други полезнифибри

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХрани и ястияРецептиЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиХранене при...СъставкиЛайфстайлБотаника