Начало Хранене Хранене при Хранене при отслабване С какво да заменим обичайните продукти, за да приемаме 500 калории по-малко на ден

С какво да заменим обичайните продукти, за да приемаме 500 калории по-малко на ден

С какво да заменим обичайните продукти, за да приемаме 500 калории по-малко на ден - изображение

Всички знаем, че за поддържането на добра фигура и за намаляване на телесното тегло е необходимо да се съобразяваме с приеманото с храната количество калории. Най-често прибягваме до консумацията на по-малки порции или се отказваме от определени продукти, за да постигнем целта. Но има и още един начин и това е, като заместим обичайните храни, с които сме свикнали, с по-ниско калорични и не по-малко вкусни алтернативи.

 

Предлагаме ви да научите как с помощта на някои прости промени в менюто може да се отървете от нежеланите килограми.


Схемата за заместване на продуктите предлага не само използването на други видове "готова храна", но и дава възможност да промените и рецептите на домашните ястия при приготвянето им. Така например, ако си правите сандвич с майонеза и сложите 100 грама от нея, ще погълнете около 680 ккал. Но, ако използвате обикновена горчица, калориите ще са само 66 за същото количество.

За направата на същия сандвич включете сварено пилешко или пуешко месо, които съдържат съответно около 130 и 200 ккал на 100 грама, вместо колбас, в който калориите са 250.

Ако пък сте решили да си сготвите сос болонезе, направете го с говежда кайма (254 ккал/100 грама) или с пилешка (143 ккал/100 грама). Е, ще нарушите традиционната рецепта, но пък ще намалите калоричността на ястието.

Същият принцип използвайте и при пържолите: вместо говежда, изпечете си телешка, например.

Сигурно обичате картофено пюре? Но чрез консумацията на 100 грама такова ще погълнете 90 калории. Но, ако го заместите с пюре от цветно зеле, калориите ще се намалят до 33.

Една малка хитрина, когато говорим за предпочитаните от повечето хора сандвичи. Те се правят от няколко слоя продукти, между които понякога има една или няколко филии хляб. Вътрешните от тях може да замените с листа зелена салата. Само 12 ккал се съдържат в 100 грама от последните, докато в хляба са повече от 240.

При десертите също може да използвате нискокалорични заместители на традиционните изкушения.

Например, вместо да хапнете млечен шоколад с около 550 ккал в 100 грама, изяжте парче кекс с джинджифил - в него калориите са около 330/100 г. Ако все пак душата си иска точно шоколад, заменете млечния с натурален (530 ккал).

Що се отнася до напитките, вместо на плодовия сок (в портокаловия има 45 ккал на 100 милилитра) заложете на зеления чай (3-5 ккал).

Любители сте на домашните сладки печива? Ето и решения за вас...
Когато приготвяте поредната сладост, използвайте бадемово брашно, а не пшеничено. Съдържанието на въглехидрати във второто е 74 грама от 100 срещу 13 грама в бадемовото (което е значително по-скъпо, разбира се).

Колкото до полезните закуски... Мюслите с ядки и стафиди, съдържащи над 400 ккал и често големи количества захар, може да смените с оризови трици (370 ккал). Тук разликата не е съществена, но пък я има.

За онези, които не могат да се откажат от хрупкавите смеси от ядки, например, в които са събрани цели 600 ккал, диетолозите препоръчват да си хапват несладки пуканки (375 ккал).

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛюбопитноЗдравни съветиЛеченияЛайфстайлСпортСнимкиХранене при...ИсторияАлт. медицинаТестовеПсихологияРецептиБотаникаКалкулаториВидеоАнкетиНормативни актовеНовиниИнтервютаЗаведенияОрганизацииПроизводители