Начало Хранене Диети Полезно 9 причини, за да не отслабвате при кето диета

9 причини, за да не отслабвате при кето диета

9 причини, за да не отслабвате при кето диета - изображение

Безспорно към момента кето диетата е най-популярна в целия свят. Хиляди хора свалят десетки килограми почти светкавично. Всичко това звучи чудесно и много хора се решават да спазват режима. Но при някои кето сякаш не дава очаквания резултат, което е много разочароващо. Добрата новина е, че с малко промени, може да откриете грешките, които правите и да накарате кантара да тръгне в посока надолу.

Нека видим кои са най-често срещаните причини, за да не отслабвате при кето диета.

1. Ядете твърде много въглехидрати

Изключването на въглехидратите е най-важното нещо при кето диетата. Намаляването на приема им помага на тялото да достигне кетоза (метаболитно състояние, при което тялото изгаря мазнини за енергия, вместо въглехидрати). Стремете се към 30-50 грама нетни въглехидрати на ден, за да поддържате състоянието на кетоза и да увеличите максимално загубата на тегло.

За да изчислите нетните въглехидрати, просто извадете от общите грамове количеството фибри. Зеленчуците с високо съдържание на фибри са чудесен избор, защото имат малко въглехидрати и в същото време осигуряват на тялото важни витамини и минерали.

2. Приемът на протеини е твърде висок

Количеството протеини е също толкова важно, колкото намаляването на въглехидратите, за да отслабнете. Прекаленото количество белтъчини се преобразуват в глюкоза, което изкарва тялото ви от кетоза и съответно забавя отслабването.

В идеалния случай 20% от дневните ви калории трябва да идват от висококачествени протеинови храни като месо, птици, морски дарове и яйца.

3. Ядете твърде много

Яденето на твърде много калории пречи на отслабването при всяка диета, включително и кето. Ако непрекъснато хапвате леки закуски с високо съдържание на мазнини, имате висококалорични междинни хранения, то това ще окаже влияние и върху отслабването.

Висококалорични междинни закуски като ядки, ядкови масла, семена и авокадо могат да бъдат част от кето-листа с позволени храни, но е нужно да направите някои модификации и да ги консумирате умерено. Те трябва да бъдат комбинирани със сурови зеленчуци, яйца или малко горски плодове, за да попречите прекаленото увеличавана на калориите.

4. Не ядете достатъчно

Въпреки че намаляването на калориите е ключово за отслабването, намалената консумация на калории пък от своя страна може да забави отслабването. Защо? Когато строго ограничите приема на храна, тялото ви влиза в режим на глад и започва да съхранява калориите, което води до забавяне на метаболизма. Това от една страна забавя отслабването, а от друга тялото започва да се храни със запасите си от хранителни вещества.

Вместо това, напълнете чинията си с полезни храни, възможно най-малко обработени и ще видите скоро резултатите.

5. Не сте постигнали кетоза

Може да е трудно да влезете в състояние на кетоза, когато започнете диетата. Много хора вярват, че са достигнали кетоза, но остават разочаровани, когато не получат очакваните резултати. Един лесен начин да определите дали сте постигнали желаното състояние е с тест ленти за урина.

Ако не сте достигнали кетоза, тогава може би е време да намалите приема на въглехидрати още малко, като общият им прием не бива да надвишава 30-50 грама нетни въглехидрати. Като алтернатива започнете да добавяте малко повече мазнини в менюто си под формата на различни масла.

6. Не спите достатъчно

В допълнение на храната, много фактори играят роля за свалянето на килограми, включително съня. Изследванията показват, че лишаването от пълноценен сън повишава нивата на грелин, хормон отговорен за стимулирането на чувството за глад.

Най-добре е да спите поне 7 часа на денонощие, това увеличава шанса за загуба на тегло при жените с 33%. За най-добри резултати сънят ви трябва да е между 7 и 9 часа всяка нощ, за да намалите чувството на глад и да оптимизирате загубата на тегло.

7. Не тренирате

Каквото и да си говорим, тренировките са неразделна част от отслабването. Не само че упражненията изгарят калории, но и изграждат мускули и намаляват риска от много хронични заболявания.

Обикновено се препоръчва да правите най-малко 20-40 минути на ден кардио, което означава около 150-300 минути седмично. Дейности като плуване, ходене, бягане или колоездене са лесни и ефективни за увеличаване на изгарянето на мазнините.

8. Имате нереалистични очаквания

Много хора започват кетогенна диета и очакват светкавично отслабване. Въпреки че може да постигнете добри резултати от нея е важно да имате реалистични очаквания.

Средната загуба на тегло варира - в началото е възможно да свалите повече килограми, след което да настъпи забавяне. Най-оптимално и даващо по-големи гаранции за запазване на теглото е свалянето на 0,5-1 килограм на седмица.

9. Имате здравословен проблем

Ако се храните правилно, тренирате и все пак не отслабвате е време да потърсите медицинска причина защо не постигате резултати.

При хипотиреоидизъм, например, може да се понижи производството на хормони на щитовидната жлеза, което да увеличи теглото ви.

Синдромът на поликистозните яйчници, инсулиновата резистентност и депресията дори също водят до покачването на килограми.

Ако подозирате, че имате някакъв друг проблем, говорете с лекаря си, за да направите необходимите изследвания и да намерите най-добрият начин за лечение.

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: draxe.com
Снимка: pixabay.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиПрезентации