Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 8 храни, които повишават продуктивността

8 храни, които повишават продуктивността

8 храни, които повишават продуктивността - изображение

На всички е известно, че това, с което се храним, оказва голямо влияние върху няколко аспекта на нашето здраве - от талията до енергийните ни нива. Но знаехте ли, че има определени храни, които могат да повишат продуктивността и да ви помогнат да се концентрирате?

Световната здравна организация стига до извода, че осигуряването на правилно хранене и регулирането на недостига на някои микроелементи може да повиши продуктивността с 20%.

Така че следващият път, когато ви се доспи следобед и усетите спад в енергията си дотолкова, че е почти невъзможно да направите каквото и да е било, помислете дали не е време да промените менюто си.

Включването на някои храни, които повишават продуктивността в добре балансирана здравословна диета, може да бъде ключът към това да останете енергични и фокусирани през целия ден.

Нека видим кои са тези 8 храни, които ще ви осигурят повече енергия.

Червено цвекло

червено цвекло

Не е чудно, че зеленчукът се смята за чудесна храна за мозъка. Цвеклото съдържа естествени нитрати, които разширяват кръвоносните съдове и насърчават кръвообращението.

Проучване установява, че диета, богата на сок от цвекло, е способна да увеличи притока на кръв към определени области на мозъка, които са отговорни за вниманието.

Сьомга

сьомга

Сьомгата съдържа омега-3 мастни киселини, които я правят храна за мозъка. Тези здравословни мазнини са свързани с широк списък от ползи за здравето, вариращи от намаляване на възпалението до по-добро сърдечно здраве.

Увеличен прием на омега-3 от храни, като сьомга, подпомагат паметта и подобряват мозъчната активност.

Броколи

броколи

Има много причини да ядете броколи, от впечатляващото съдържание на фибри, до богатството от важни витамини и минерали. Но знаехте ли, че броколите могат да ви помогнат да увеличите мозъчната си сила?

Броколите са богати на холин - основно хранително вещество, което развива мозъка и подобрява паметта и когнитивната функция.

Зелен чай

зелен чай

Чаша зелен чай сутрин може да ви помогне да увеличите производителността си. Според проучване от 2017 година зеленият чай има доста мощни ефекти върху мозъка - намалява тревожността, подобрява паметта и повишава вниманието.

И не само това: някои изследвания са установили дори, че екстрактът от зелен чай може да ви помогне да се предпазите от хронична умора и да ви помогне да имате достатъчно енергия през целия ден.

Яйца

яйца

Бъркани яйца или зеленчуков омлет за закуска - това е чудесен начин да насърчите продуктивността си през деня. Яйцата също съдържат холин, а освен това и протеин. Именно протеините в тях ще ви помогнат да се заситите за по-дълго, което ще ви позволи да се съсредоточите върху задълженията си, без да изпитвате глад.

Черен шоколад

черен шоколад

Голяма новина за любителите на шоколада, правейки списъкът с полезни за мозъка храни по-приятен. В черния шоколад се съдържа кофеин, който ви дава повече енергия, помага ви да се концентрирате и да сте по-бдителни.

Освен това в шоколада има магнезий - минерал, който е показал, че подобрява ученето и паметта. Спокойно си хапвайте по 1-2 блокчета шоколад като междинна закуска, но внимавайте да не прекалите.

Бадеми

бадеми

Само в 30 грама от бадемите се съдържат 37% от дневните ви нужди от витамин Е - хранителен елемент, който е от съществено значение за защита на мозъка от стареене.

Проучвания установяват, че ядките могат да подобрят паметта. Освен това, консумацията на бадеми е свързана с по-добро внимание и когнитивна функция при по-възрастните жени.

Сладки картофи

сладък картоф

Пълни със сложни въглехидрати, сладките картофи се усвояват бавно, като по този начин осигуряват чувство за ситост по-дълго време, стабилизират кръвната захар и дават постоянен поток на енергия, която помага за увеличаване на продуктивността.

Сладките картофи са с добра хранителна стойност, съдържат витамини А и С, като последните играят важна роля в мозъчната функция.

 

Що се отнася до здравословното хранене и продуктивността, тези храни трябва да се добавят към добре балансирана диета. Консумирането на няколко розички броколи няма да направи чудеса, ако останалата част от вашата диета е от пакетирани и преработени храни. Вместо това се уверете, че добавяте тези храни в менюто си, богато на протеини, фибри и здравословни мазнини.

Освен това, имайте предвид, че диетата е само едно парче от пъзела, когато става дума за продуктивност. Въпреки че определено има продукти, които повишават производителността и помагат да се стимулира мозъчната функция, съществуват и няколко други фактора, които трябва да се имат предвид.

Бъдете сигурни, че се придържате към здравословен режим, спите достатъчно, тренирате. Друг начин да си помогнете е да имате редовни почивки според нуждите си и да не се разсейвате.

В комбинация с няколко порции полезни храни, които повишават производителността, добавянето на полезни навици в деня ви може да окаже голямо влияние върху продуктивността на работното място или в училище.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: draxe.com
Снимки: freepik.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияХранене при...ИнтервютаСнимкиЛюбопитноЛайфстайлСпортАлтернативна медицинаФизиологияНовиниЛеченияТестовеСпециалистиДиетиПатологияИсторияОрганизацииКлинични пътекиМедицински изследванияБотаника