Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Какво да консумирате и какво да избягвате, преди да пиете алкохол

Какво да консумирате и какво да избягвате, преди да пиете алкохол

Какво да консумирате и какво да избягвате, преди да пиете алкохол - изображение

Няма спор, че алкохолът може да направи "номер" на тялото ви. Подпухването, главоболието и махмурлукът вървят ръка за ръка с алкохола, когато прекалите с него. Но има няколко предпазни мерки, които бихте могли да предприемете, преди да пиете спиртни напитки, за да намалите риска от горепосочените неразположения. Ето какво да ядете и какво да пропуснете, за да подготвите тялото си за голямата нощ.

Полезни храни и напитки:

сьомга
Протеини и здравословни мазнини
Храната в стомаха ви има пряко влияние върху това, колко бързо алкохола ще стигне до главата ви. С повече храна в стомаха, той ще се абсорбира по-бавно и по-дълго време няма да усетите последиците от него. Когато пиете гладни, бързо ще се почувствате замаяни, но ако консумирате алкохол заедно с храната, или преди това, няма да се напиете толкова бързо.
Въпреки че всяка храна реално е от полза, има някои ястия, които са за предпочитане, а именно протеините и мазнини – те забавят абсорбцията на алкохол. Най-добре е да си съставите порция, в която има протеини, полезни мазнини и зеленчуци, а защо не изпробвате и тази рецепта?

краставица

Плодове и зеленчуци
Повечето хора не обичат плодовете и зеленчуците, но те са много добър избор, ако възнамерявате да се отдадете на напитки за възрастни. Това е така, защото те са чудесен начин да останете хидратирани. Плодовете и зеленчуците осигуряват антиоксиданти и витамини, от които се нуждаете, за да сте здрави, но и в същото време съдържат голямо количество вода. Най-хидратиращи са краставицата и селърито, а за да са още по-вкусни, може да ги пробвате с хумус.

вода

Вода
Дори и да сте се заредили с хранителни продукти преди излизане, трябва да се хидратирате по време на празненството. Най-добре е да редувате алкохола, който сте избрали с чаша вода, а дори и да сложите кубче лед в спиртната напитка, това ще ви помогне да избегнете махмурлука и да не пиете твърде много.
А за да разберете дали сте достатъчно хидратирани, лесно може да се ориентирате по цвета на урината си – ако е тъмна, значи имате нужда от още вода.

Вредни храни и напитки

шоколад

Шоколад, домати и подправки
Ето още една причина да се нахраните преди да излезете: алкохолът на празен стомах може да предизвика дразнене, което води до киселинен рефлукс, особено при хора, които често страдат от киселини. Доматите, шоколадът и подправките също имат подобен ефект, а в комбинация с алкохол, шансът за подобно дразнение се увеличава в пъти. Газираните напитки и пържените храни също могат да предизвикат рефлукс, така че е добре да избягвате и тях.

соленки

Сол
Ако прекалите с пакетираните преработени храни преди да пиете, може да се окажете подути и подпухнали. Подуването не само, че е визуално неприятно, но ще ви накара да се чувствате тежест, което от своя страна ще ви накара да спрете да пиете вода, което води до дехидратация – нещо, от което не се нуждаете, докато консумирате алкохол.

кафе

Кофеин
Със сигурност ви се е случвало да отидете на парти, но да сте много изморени и тогава, естествено, се сещате за кафето. Всъщност, кофеина и алкохола не се смесват, т.е. кафето ще ви даде усещането, че сте добре и ще продължите да пиете повече, отколкото ви е необходимо. Освен това, може да ви "излъже", че сте трезви и да се решите да шофирате, например. Така че по-добре да избегнете кофеина, ако искате да не прекалявате с алкохола.

За framar.bg: Данна Панджарова
Източник: health.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноПсихологияЛайфстайлХранене при...СнимкиСпортИнтервютаФизиологияАлт. медицинаНовиниЛеченияСпециалистиТестовеРецептиВидеоИсторияХрани и ястияОрганизацииИзследванияЗдравни проблемиДиетиСоциални грижиЕ-тата в хранитеБотаника