Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Хранене след раждане

Хранене след раждане

Хранене след раждане - изображение

Да подходите правилно и разумно при определяне на хранителния си режим след раждане е изключително отговорна задача, затова следва да бъдете внимателни. Организмът ще има възможността по-бързо да се възстанови, а кърмата за новия член на семейството ви ще бъде полезна и вкусна.

Започваме с продуктите, които трябва да изключите от менюто си. Приеманата от вас храна се предава на детето чрез млякото, а неговият организъм все още не е в състояние да се справи с всички продукти, затова се откажете от алергените:

  • цитрусови плодове, червени ягдоплодни, киви, чесън, домати;
  • мед и шоколад, кондензирано мляко, кетчуп, майонеза, сосове, люти подправки, топени сирена и газирани напитки;
  • продукти, съдържащи консерванти, ароматизатори, оцветители, също полуфабрикати и пушени изделия.

През първия ден след раждането е възможно да не ви се яде, не се насилвайте, но задължително си починете добре, наспете се.
На втория ден намалете малко течностите (до 1 - 1,5 литра). След това започнете постепенно да увеличавате количеството им. Може да пиете ошав, несилен чай...

Когато се появи апетитът ви, приемайте леки храни:

  • овесена каша или каша от елда;
  • твърдо сирене;
  • печени ябълки;
  • кисело мляко или кефир.

Сред това обогатете менюто си с:

  • желязо (чрез прием на говеждо и ябълки);
  • витамин С (с помощта на картофи, цвекло, шипки);
  • фолиева киселина (консумирайте целина, спанак, пълнозърнест хляб).

Всички тези храни ще подсилят организма ви, ще ви помогнат да се справите с нарушената чревна функция. Продуктите, които ядете трябва да действат благоприятно върху стомашно-чревния тракт, да се усвояват лесно, да бъдат калорични и хипоалергенни.

Три седмици след раждане е добре да не приемате пълномаслено прясно мляко, пресни плодове и зеленчуци. Всякаква храна да се подлага на термична обработка.

Вместо прясна извара, пригответе от нея запеканка, към която прибавете малко стафиди и ядки.
Кашите сварявайте във вода с малко парченце масло.
Наблегнете на зеленчуците под формата на рагу, супи, салати. Използвайте зелени подправки за овкусяване. Зеле и бобови култури да се консумират възможно най-малко.
На трапезата ви да има сварени говеждо, заешко, агнешко, но не и телешко.

Седмица след раждането включете нетлъста морска риба към менюто си (но не червена), също и пуешко месо.

За приготвянето на ястия заложете на сезонните плодове и зеленчуци. Ако ви се хапва плод, изберете такъв с неярък цвят и задължително обелете.


Допълвайте внимателно менюто си и започвайте с безопасните продукти (пъдпъдъчи яйца, тъмни видове хляб).

Ако нововъведената храна не предизвика обриви у бебето и не доведе до други неразположения, то тогава може да си позволите да увеличавате количествата.
Новите храни следва да се добавят през интервал от два дни.
Неправилното хранене води до колики у новороденото.

Преди да се подложите на какъвто и да било хранителен режим, задължително се консултирайте с лекар, тъй като индивидуалните нужди на организма ви и наличието на здравословни проблеми са от решаващо значение.

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиНормативни актовеХранене при...ПроизводителиАлтернативна медицинаСнимкиОрганизацииНовиниИсторияБотаникаСпортМедицински изследванияСоциални грижиЗаведенияЛеченияКлинични пътекиСпециалистиРецептиИнтервютаДиетиАнкети