Начало Хранене Рецепти Добре е да знаете ... Полезна информация Как да запечем сусам и за какво да го използваме

Как да запечем сусам и за какво да го използваме

Как да запечем сусам и за какво да го използваме - изображение

Има два вида сусам - черен и бял - които се използват по различен начин при готвене. Черните сусамови семена обикновено се употребяват за направата на десерти, супи или за различни пълнежи, докато белите са предпочитани за тахан, панировки или за поръсване на готови ястия.

Това, което извежда естествения аромат на сусамените семена, е печенето. Има два начина, по които може да го направите - във фурната или на тиган. И двата варианта са еднакво лесни и не е нужна никаква мазнина за целта.

Печене във фурната:

  • Загрейте фурната на 180 градуса.
  • Покрийте тава с пергаментова хартия и поръсете със сусама. Сложете съда във фурната и проверявайте семената на всеки 5 минути, като разклащате съда, за да се препекат равномерно.
  • Извадете от фурната, след като сусамът започне да получава лек златистокафяв цвят.

Печене на тиган:

  • Загрейте сух тиган на средна температура.
  • Добавете сусамовите семена и разклащайте тигана през цялото време или бъркайте с шпатула.
  • След като започнат да получават златистокафяв цвят, ги свалете от котлона, за да не прегорят.

След като е напълно охладен, може да съхранявате печения сусам в херметически затворен буркан.

За какво може да ползвате сусама?

След като сте препекли семената и сте освободили аромата им, начините за използване са безкрайни. Най-популярен вариант е да поръсвате азиатски ястия и суши с тях.

Освен това може да използвате малките семенца като добавка към различни салати, за поръсване на месо, риба, пиле, ориз, печива, както и за паниране на различни хапки.

Може да използвате препечения бял сусам за направата на домашен тахан.

Защо да консумираме сусам?

Сусамовите семена съдържат голямо количество протеин и магнезий - минерал, който е много важен за общото здраве на организма. Магнезият понижава кръвното, спомага дихателните органи и предотвратява астмата.

Освен всичко това, сусамовите семена са с високо съдържание на фибри, така че включването им към вашата диета е добър начин да се стимулира храносмилателната система и да се облекчи запекът.

Високото съдържание на цинк в сусама подобрява здравето на кожата, косата и ноктите.

 

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: thespruce.com
Снимка: mypsdc.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С РЕЦЕПТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ РЕЦЕПТАТА

РЕЦЕПТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиЛюбопитноАлт. медицинаБотаника