Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Диета за отслабване с протеинови продукти и ориз

Диета за отслабване с протеинови продукти и ориз

Диета за отслабване с протеинови продукти и ориз - изображение

Следвайки протеиновата диета с ориз, с която ще ви запознаем, ще си осигурите балансирано хранене, пък макар и скучно. Повече от няколко седмици едва ли ще издържите на такъв режим. Най-важното при него е ежедневната консумация на ориз, който в този случай е основен източник на въглехидрати. Той е се характеризира с висока хранителност и добре се съчетава с месни, рибени и зеленчукови ястия. Богат е не само на въглехидрати (72,5%), но и на белтъчини (6,5%), а мазнините в състава са много малко.

И изобилие от полезни минерали има в ориза, макар те да не се намират в белите зрънца, състоящи се от нишесте, а в кафявата обвивка. Точно поради тази причина по-полезен именно кафявият необработен ориз. Освен това в обвивката има витамин РР, каротин, тиамин, целулоза, фолиева киселина и аминокиселини.

За тези, на които кафявият ориз не им е по сърце, алтернативата е бял попарен. По време на термичната обработка с пара до 80% от полезните вещества преминават от обвивката в зърното. Най-добре е при сваряването да не се добавя сол, а мазнините са категорично забранени.

На Изток казват, че в ориза се крие тайната на дълголетието. Диетолозите смятат, че културата е идеално допълнение към протеиновата храна, тъй като е заместител на хляба.

Оризът е забележителен, защото съдържа необходимите на организма вещества и не води до напълняване. Както вече споменахме, богат е на протеин, и най-важното: съдържа достатъчно количество въглехидрати, необходими за изгарянето на мазнините в клетките.

И не забравяйте: никакви сол и мазнини при сваряването, а със 150 грама от зрънцата може да заместите 1 чаена чаша прясно мляко.


Менюто

Понеделник

  • Закуска: 1 чаена чаша прясно мляко, 1 малка препечена филийка;
  • Обяд: 150 грама попарен или сварен ориз, 100 грама прясна зеленчукова салата;
  • Вечеря: 100 грама ориз (сварен), 150 грама прясна зеленчукова салата, 1 чаена чаша натурален сок от ябълки.

Вторник

  • Закуска: 100 грама извара (обезмаслена), чаша чай или кафе (не ги подслаждайте);
  • Обяд: 150 грама месо по избор (сварено), 100 грама попарен или сварен ориз;
  • Вечеря: 200 грама прясна доматена салата със стар лук, овкусена с малко растително олио, 1 чаена чаша доматен сок.

Сряда

  • Закуска: 100 грама сварено нетлъсто месо, чаша чай (неподсладен);
  • Обяд: по 150 грама сварена риба, салата кисело зеле с грах и кромид лук;
  • Вечеря: 150 грама сварен ориз, 1 ябълка, чаша сок от същия плод.

Четвъртък

  • Закуска: 100 грама сварено свинско (без тлъстини), чаша чай или черно кафе (отново без да ги подслаждате);
  • Обяд: порция супа от пресни зеленчуци и нетлъст месен бульон, филийка черен хляб;
  • Вечеря: 100 грама месо (по избор, без мазнини, сварено), 150 грама попарен ориз, чаша пресен сок от ябълки.

Петък

  • Закуска: чаша прясно мляко, препечена филийка;
  • Обяд: 150 грама риба (сварена), 2 картофа (също сварени), 100 грама настъргани пресни моркови и съвсем мъничко майонеза (най-добре нискокалорична);
  • Вечеря: 100 грама агнешко без мазнини (сварете го), 150 грама прясна зеленчукова салата.

Събота

  • Закуска: 1 рохко сварено яйца, чаша чай (неподсладен), 2 бисквитки;
  • Обяд: 100 грама ориз, 100 грама сварено месо (по ваш избор и да не е тлъсто);
  • Вечеря: 100 грама риба по избор (сварена), 100 грама салата от пресни плодове (ябълки, круши, сливи, портокали), чаша пресен сок от портокали.

Неделя

  • Закуска: 100 грама диетичен колбас с филийка препечен хляб и чаша чай или кафе (без подслаждане);
  • Обяд: 100 грама сварен или попарен ориз, 150 грама прясна салата от зеленчуци, овкусена с растителна мазнина;
  • Вечеря: 200 грама сварено агнешко без мазнини, 100 грама зеленчукова салата от кисело зеле с кромид и грах.

Не забравяйте, че на първо място следва да бъдем отговорни към здравето си, затова преди подлагане на какъвто и да е хранителен режим, било то диетичен или лечебен, следва да се консултираме с лекар, за да се отчетат особеностите на организма и да се вземат предвид налични заболявания и предразположености към такива.

 

Редактор: Радостина Райчева
Източник: edaplus.info
Снимка: likar.info

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЗдравни съветиЛюбопитноСпортРецептиХрани и ястияНовиниВидеоХранене при...ЛайфстайлБотаникаСнимкиЛеченияСъставкиФизиологияАлт. медицинаИзследванияПсихологияИсторияТестовеПроизводителиКалкулатори