Начало Хранене Диети Полезно Репичките като средство за отслабване

Репичките като средство за отслабване

Репичките като средство за отслабване - изображение

Репичките са едни от първите зеленчуци, които ни радват след дългата зима. Те дават на организма витамини (от група В (В2, В1, В5), РР), минерали (калций, калий, натрий, фосфор, магнезий и желязо). В една връзка репички се съдържа необходимото за човек дневно количество аскорбинова киселина.

Интересно е, че съдържанието на белтъчини в тях е два пъти по-голямо, в сравнение с това в сродниците им, затова репичките допринасят за строежа на клетките.

В червените зеленчуци има също ензими, целулоза, захари и дори мазнини.

Няма съмнения относно здравните им ползи за организма, като към тях ще добавим и това, че репичките подпомагат и отслабването. Да научим защо!

репички

Калориите в 100 грама от зеленчука са едва между 15 и 20, затова може да си хапвате от него без притеснения за фигурата. Още повече, че той спира отлагането на мазнини и допринася за по-добра обмяна на веществата. Това е и причината да бъде препоръчван от диетолозите като част от салатите.

Целулозата, на която са богати репичките, ускорява метаболизма, подобрявайки храносмилането. Това е важно за хората със затлъстяване, захарен диабет и подагра.

Листата на растението също спомагат загубата на излишни килограми, особено в съчетание с яйца и сирена. Това е и една отлична профилактика срещу атеросклероза, съдови заболявания. Целулозата пречиства стомаха и червата от шлаките и остатъците храна, които са източници на трудно усвоими мазнини. За пречистване се използва сок от репички в комбинация с морковен в съотношение 1:2.

репички

Как да отслабнем с репички?

Няма да ви предложим специално разработена диета или да ви съветваме да се храните само с репички в определен период от време. Всичко, което трябва да правите, е да си хапвате от полезния зеленчук всеки ден. Избирайте яркочервени и средно узрели репички, защото презрелите са с куха вътрешност и са изгубили ценните си свойства.

Друго важно условие е да овкусявате салатите само с растителни мазнини, защото така по-добре се усвояват всички витамини.

Изключете солта от менюто си (заменете я с чесън), също тлъстите ястия и сладките изкушения.

Ако се придържате към тези препоръки и си хапвате репички цял сезон, имате реалната възможност да намалите телесното си тегло 3-4 килограма в рамките на месец. Освен това ще заредите организма си с множество полезни вещества, сили и тонус.

репички

Няколко лесни рецепти

Салата от репички с босилек

  • Нарежете репички, към тях добавете ситно накълцан пресен босилек и напръскайте с лимонов сок. Овкусете със зехтин и разбъркайте.

Салата от репички и ряпа

  • Настържете двата зеленчука едро. Смесете ги, подсолете съвсем мъничко и полейте със зехтин.

Салата от репички и моркови

  • Нарежете зеленчуците на тънки сламки, които напръскайте с лимонов сок. Подправете с растително олио и може да добавите резени сладко-кисела ябълка.

 

репички
Внимателни с консумацията на пролетния зеленчук трябва да бъдат хората със стомашно-чревни заболявания, тъй като е възможно обостряне на проблема, вследствие на прием на големи количества.


По статията работи: Радостина Райчева

Източници: effektivnoe-pohudenie.com
Снимки: tomat-pomidor.com; mamapedia.com.ua; orchardo.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...ЛайфстайлДиетиЛюбопитноСпортТестовеПсихологияРецептиЛеченияАлтернативна медицинаКалкулаториХрани и ястияБотаникаСнимкиНормативни актовеОрганизацииЗаведенияИнтервютаПроизводителиНовиниИстория