Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Десет слънцезащитни храни за здрава кожа

Десет слънцезащитни храни за здрава кожа

Десет слънцезащитни храни за здрава кожа - изображение

Знаете ли, че слънцезащитните кремове не са единственият начин да предпазите кожата си от вредното въздействие на слънчевите лъчи? Това, разбира се, не означава, че трябва безразборно да я излагате на слънце, но е хубаво да имате предвид, че включвайки определени храни в своята диета значително ще подобрите собствените й защитни сили.

Може и да ви звучи смешно, но доматите отдавна се свързват с опазването на кожата от вредното въздействие на слънцето. Дори едно проучване на Би Би Си установи, че след 12-седмична доматена диета, която е отличен източник на ликопен, кожата на участниците в него е била с 30% по-защитена от слънчевите лъчи. Защо ли? Просто, защото са консумирали повече домати.

Защо е важно да предпазите кожата си от слънцето?

Когато вредните UVA и UVB лъчи на слънцето достигнат кожата, те причиняват прилив на свободни радикали. Ето защо е необходимо да приемате храни, които могат да противодействат на тези вредните ефекти, доставяйки на тялото антиоксиданти и стимулирайки производството на колаген.

Излагането на ултравиолетовите лъчи стимулира производството на колагеназа в кожата - ензим, който разгражда фибрите на колагена. И като "бонус", предизвиква отделянето на свободни радикали в организма, които предизвикват редица заболявания и преждевременно стареене. Какво е решението? Хапвайте ярко оцветени и богати на вода плодове и зеленчуци, които предоставят редица антиоксиданти и по този начин защитават кожата от увреждане.

Ето кои храни ще ви помогнат да защитите кожата си от слънцето!

Нар

Освен че е богат на антиоксиданти, нарът е най-добрият източник на полифеноли, които притежават противовъзпалително и антиоксидантно действие срещу свободните радикали. Вредните химични съединения могат да ускорят разграждането на колагена и еластина в кожата, в резултат на което да се образуват фини линии, старчески петна или рак на кожата.

Проучване е установило, че ежедневният прием на хранителна добавка с екстракт от нар значително повишава вътрешната защитна сила на кожата срещу слънцето, увеличавайки слънцезащитните й способности с цели 20%.

Спанак


Спанакът е с високо съдържание на Коензим Q10, който предпазва клетките от проникване на свободните радикали, служейки им като щит.

Разбира се той далеч не е единственият източник на "ензимът на живота". Коензим Q10 се съдържа още във фъстъците, пшеничните кълнове и пълнозърнестите храни. Ето защо е необходимо да ги добавите към списъка с необходимите хранителни продукти.

Тофу и соево мляко

Не е задължително да сте вегетарианци, за да включите тези богати на протеини храни в своята диета. Соевите продукти съдържат генистеин - вещество с антиоксидантно и противотуморно действие, което освен това подпомага производството на колаген.

Броколи

Броколите са отличен източник на  алфа липоева киселина /ALA/, която е мощен антиоксидант с противовъзпалително действие. Освен това съдържат изотиоцианати, които успешно се борят с канцерогенните вещества, предизвикващи рак, включително рак на кожата и рак на гърдата.

Горски плодове

Цветни и вкусни, дребните горски плодове защитават организма от вредното влияние на свободните радикали, особено с напредване на възрастта. Едновременно с това, стимулират производството на колаген.

Годжи бери


Един представител на дребните горски плодове, който заслужава особено внимание. Лициумът притежава невероятни ползи за здравето на кожата. И как да е иначе, след като е изключително богат на незаменими мастни киселини, антиоксидантни, минерали, аминокиселини и витамини от В-групата.

Освен това предоставя на организма каротеноиди, защитаващи клетките от свободните радикали, които могат да се освободят под действието на вредните слънчеви лъчи.

Краставици

Всеизвестен факт е, че краставиците защитават и подмладяват кожата. Те съдържат 96% вода и хидратират кожата за дълго време, като й помагат по-лесно да се справи с въздействието на свободните радикали.

Те съдържат и редица хранителни вещества и витамини, които са от съществено значение за укрепването на кожата. Минералът силициев диоксид, например, допринася за здравината на съединителната тъкан. Освен това, краставиците съдържат витамините А, С и фолиева киселина.

Мазна риба и ленено семе

Знаете, че мазната риба е полезна за вашето здраве, но знаете ли, че защитава кожата ви от вредните слънчеви лъчи?

Мазната риба и екстрактът от ленено семе са отлични източници на есенциални мастни киселини. Те са жизнено важни за организма и притежават хидратиращи свойства. Когато се приемат вътрешно, есенциалните мастни киселини способстват за изглаждането на клетъчните мембрани и привличането на вода към клетките. А хидратираните клетки са много по-силни и могат лесно да се справят със свободните радикали.

Яйца

Яйцата съдържат лецитин, който също защитава кожата от вредните слънчеви лъчи. Той е важен хранителен компонент, който стимулира регенерацията на увредените тъкани и изграждането на нови здрави клетки със силни клетъчни мембрани.

Оранжевата бригада

Правило: Ако е оранжево, изяжте го - полезно е за вас!

Моркови, сладки картофи, портокали, всички те са отличен източник на витамин А и С, които се справят перфектно със свободните радикали.

Бъдете сигурни, че кожата ви ще благодари за това, че сте включили всички горе изброени храни в своята диета!

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАнкетиСнимкиЛюбопитноЛайфстайлНовиниЗдравни съветиТестовеВидеоАлт. медицинаЛечения