Начало Хранене Диети Полезно Шест хранителни навика, които ще ни помогнат да отслабнем и да запазим теглото си, без да броим калориите - Част 2

Шест хранителни навика, които ще ни помогнат да отслабнем и да запазим теглото си, без да броим калориите - Част 2

Шест хранителни навика, които ще ни помогнат да отслабнем и да запазим теглото си, без да броим калориите - Част 2 - изображение

Темата за наднорменото тегло днес е изключително актуална, всеки се стреми да поддържа килограмите си оптимално добре, но понякога тази задача не е така лесна за изпълнение. Има шест полезни навика, свързани с храненето обаче, които ще направят процеса за намаляване на телесното тегло възможен и не толкова досаден. Консумирайки ги, няма да погълнете нищо излишно и няма да ви се налага да пресмятате калории.

Придържайки се към следващите навици, не само че няма да броите калориите, но и храненето ще бъде полезно, а промените, настъпили с теглото - дългосрочни.


4. Променете пропорциите на храната в чинията

При всеки прием на храна половината от чинията трябва да бъде пълна със зеленчуци, несъдържащи нишесте: моркови, цвекло, цветно зеле, тиквички, домати, краставици, зеленолистни. Останалата половина от съда разделете между месото и пълнозърнестите продукти.

Зеленчуците са значително по-малко калорични, в сравнение със зърнените продукти, Затова запълнете 50% от чинията със зеленчуци и с 25% зърнени. Така ще намалите калориите, без да се налага да ги броите при всяка порция. Единствено не трябва да забравяте да добавяте 25% високопротеинови продукти във всяка порция.


5. Хранете се сами в спокойна обстановка, без раздразнителни фактори

През 2013 година е проведено изследване, чиито резултати сочат, че при хората, които се хранят сами, чувството на глад намалява пропорционално с консумираното количество храна. Тази зависимост не важи обаче, ако се яде по време на шофиране или при общуване с други хора.

Учените предполагат, че това се дължи на факта, че за достигане на чувство за ситост е важно не само самото консумиране на храна, но и вниманието към самия процес.

Друго изследване показва яденето, докато се гледа телевизия, увеличава приетото количество с 14%, по време на разговор с приятели - с 18%.

Следва да заключим, че е по-добре да хапвате сами, при неработещ телевизор и далеч от всякакви джаджи и разсейващи предмети, ако искате да не броите погълнатите калории и да се тревожите за фигурата си.


6. Пийте вода преди хранене

Приемът на повече вода подпомага отслабването. Изследвания, проведени върху животни, показват, че водата действа по два начина: ускорява липолизата (разпадането на мазнините) и намалява количеството приета храна.

През 2015 година е направен следният експеримент: в продължение на 12 седмици една група хора изпива 500 милилитра вода 30 минути преди хранене, втора група просто си представя, че стомахът е пълен. Резултатът: хората от първата група са свалили средно по 1,2 килограма повече, в сравнение с участниците от контролната група.

Друг тест показва, че увеличаването на дневното количество вода помага за отслабване на жените (между 25 и 50 години), независимо от диетата и физическата им активност.

Разбира се, това не означава, че трябва да се наливате с литри вода на ден. Започнете с изпиване на една чаша преди ядене - това може да ви помогне да намалите количеството на консумираната храна.


Придържайки се към тези 6 правила, няма да ви се налага да мислите за калориите, да ги записвате и броите. Не е задължително да започнете да правите всичко наведнъж, а постепенно си създайте тези полезни навици, които ще ви помогнат бавно, но трайно да намалите телесното си тегло.

<<< Към първата част

 

Редактор: Радостина Райчева
Източник: lifehacker.ru
Снимка: fitnessomaniya.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиХранене при...СнимкиСпортЛеченияЛайфстайлРецептиАлт. медицинаИсторияНовиниПсихологияТестовеБотаникаКалкулаториПроизводители