Начало Хранене Диети За бързо отслабване Диета с елда и зеленчуци за седем дни

Диета с елда и зеленчуци за седем дни

Диета с елда и зеленчуци за седем дни - изображение

В желанието си да бъдем здрави, да изглеждаме добре и да се радваме на стройна фигура всеки един от нас в даден период от живота си прибягва до различни методи, хранителни ограничения или други средства за регулиране на телесното тегло. Някои от тях дават резултати, други - не съвсем. Това зависи от индивидуалните нужди на организма, както и от начина на живот на отделния човек.

Предстои да ви запознаем с една диета, която не само ще ви помогне да отслабнете, но и да заредите тялото си с полезни вещества, тъй като двата основни продукта, които се консумират, са богати на такива. Става дума за елда и зеленчуци.

Преди да пристъпим към същността на диетата, ще разгледаме полезните свойства на тези храни, как тяхното влияние върху организма ни помага безопасно и ефективно да се преборим с калориите.

 

Елдата - здраве във всяко зрънце

Всички зърнени култури се характеризират с полезни свойства, но елдата несъмнено ги превъзхожда. В нейния състав влизат аминокиселини, без които тялото ни ще започне да старее; белтъчини - в това отношение елдата отстъпва съвсем малко на месото. Що се отнася до витамините, те са представени най-вече от В1, В2, РР, и Е. Свойствата на последния не бива да се пренебрегват, защото именно витамин Е активизира вътреклетъчните процеси и предпазва от стареене на кожата. Целулозата в културата пък подобрява чревните функции, освобождава тялото от натрупаните в него шлаки и допринася за по-добрата му работа като цяло.

Кашата от елда въздейства благоприятно върху холестерола, допринася са пречистването и укрепването на кръвоносните съдове, затова страдащите от хипертония и разширени вени, е полезно да я включат в менюто си. Разбирате, че освен за намаляване на теглото, консумацията на продукта помага и за това да се чувствате леко и заредени с енергия.


Зеленчуците - нищо друго освен полза

Зеленчуците са нискокалорични, помагат за подобряване на метаболитните процеси, пречистват организма от шлаки и токсини, богати са на целулоза и редица витамини и микроелементи. Когато говорим за отслабване, трябва да изключим единствено картофите от менюто си.
Консумацията на зеленчуци стимулира правилното функциониране на червата, повишава активността на произвеждания стомашен сок. Соковете и салатите се усвоят бързо, дават чувство на ситост и са помощник в борбата с излишните килограми.


Същност на диетата с елда и зеленчуци

Задължителното условие при следване на хранителния режим е елдата да присъства всеки ден менюто. Съчетавайки я с различни зеленчуци, имате възможност да приготвяте разнообразие от ястия, които да помогнат да подсилите здравето си и да отслабнете между 5 и 9 килограма само в рамките само на една седмица.

  • Най-добре е вместо да сварявате зърната, да ги залеете с вряща вода и да оставите да престоят една нощ. На следващия ден консумирайте, без да овкусявате никакви подправки (включително сол), сосове или други добавки.
  • Препоръчителни сред зеленчуците са зелето и целината.
  • Освен вода, чието количество не трябва да бъде по-малко от 1,5 литра дневно, може да се приемат неподсладени чайове (зелен или билков), зеленчукови сокове, домашно приготвено смути.


Щадящ вариант

  • Към елдата се позволява добавянето на парченце твърдо сирене/кашкавал, пресни плодове и зеленчуци, мъничко говеждо.
  • Може се подсладите с лъжичка мед, но не приемайте повече от една за деня.


Максималната продължителност на диетата е една седмица, а при необходимост, повторете отново след месец. Ако изберете щадящия вариант, то може да се придържате към него две седмици.


Препоръки по отношение на храненето всеки ден

Тъй като подобно меню може да се окаже изпитание за организма ви, е добре да се запознаете с някои препоръки, които ще ви помогнат по-леко да понесете режима.

  • През първите два дни от диетата консумирайте само елда, която залейте с вряща вода и оставете за една нощ (чаена чаша сурови зърна дневно е препоръчителното количество). Разделете приготвената елда на 5-6 приема за целия ден, пийте зелен чай, чиста вода, а сутрин може едно кафе без захар.
  • През третия и четвъртия ден включете в менюто зеленчуците, без да ги смесвате с кашата. Сварете моркови, цвекло, патладжани, може да си направите салата от зеле и целина. Към ястията добавяйте зелени подправки, сред тях най-подходящи са магданозът и зеленият лук.
  • През петия и шестия ден вече може да смесите елдата и зеленчуците, но имайте предвид, че не трябва да изяждате повече от 200 грама домати и краставици, моркови и репички. Вариант е да си приготвите зеленчукови сок или смути без сол и други подправки.
  • През последния ден от диетичната седмица основните продукти може да се пекат, варят, да се задушават.

 

По статията работи: Радостина Райчева
Източник: damenwelt.ru
Снимка: 1podietam.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиДиетиБотаникаРецептиХрани и ястияЛюбопитноЛеченияЛайфстайлСпортСнимкиХранене при...ИсторияАлт. медицинаНовиниПсихологияТестовеКалкулаториПроизводители