Начало Хранене Диети За бързо отслабване Десетдневна протеинова система на хранене (Диета за отслабване 10 х 10)

Десетдневна протеинова система на хранене (Диета за отслабване 10 х 10)

Десетдневна протеинова система на хранене (Диета за отслабване 10 х 10) - изображение

Протеиновата система на хранене с продължителност до десет дни, с която ще ви запознаем, дава възможност за отслабване между 4,5 и 10 килограма за периода. Храненето е често, а количествата неограничени. Както се подразбира от наименованието на режима, той се основава на прием на определени протеинови продукти. Въглехидратите (техният излишък в организма бързо се преобразува в мазнини) са ограничени до 200 грама дневно.


Как работи?

При липсата на въглехидратно "гориво" обмяната на веществата превключва на изгаряне на излишната мастна тъкан, за да осигури необходимото количество енергия. Стабилизира се нивото на глюкоза в кръвта, повишава се чувствителността към инсулин, подобрява се общото здравословно състояние, постоянното чувство на глад и сънливостта изчезват.

 

Няколко важни момента по отношение на менюто

  • Сутрин изпивайте по чаша чиста негазирана вода (може да добавите резен лимон в чашата).
  • Месото и рибата е най-добре да бъдат изпечени на скара, във фурната или приготвени на пара.
  • Салатите трябва да се овкусяват с лимонов сок и зехтин.
  • Съотношението на месо/риба/яйца със зеленчуците да бъде 2:1 или например 200 грама пилешко филе със 100 грама цветно зеле.
  • Ежедневно да се изпиват около две литра чиста негазирана вода, които не трябва да се приемат по време на хранене, а половин час преди или след него.
  • Последното хранене за деня да бъде не по-късно от 20:00 часа.

 

От какво следва да се откажем?

Разбира се, от тестените и сладки изделия, включително и от различните заместители на захарта, също от колбасите, високомаслените млечни продукти, зърнено-житните култури, алкохола, маринатите, плодовите сокове, ядките, от зеленчуците със съдържание на нишесте (картофи, цвекло, моркови и други), от бобовите растения, царевицата, скаридите, калмарите, пастетите, черния дроб, фаст фууда. Колкото и да не ви се вярва, не трябва да се ядат и плодове, като изключение са само лимоните и несладките ягодоплодни, от които най-подходяща за консумация е червената боровинка.


На какви храни да наблегнем?

Добре е да се консумират нетлъсти меса, риба, птици, нискомаслени сирена и кефир. От зеленчуците най-полезни за тази диета са онези, които съдържат не повече от 5-10 грама въглехидрати на 100 грама продукт: краставици, домати (с изключение на чери), зеле (обикновено бяло, цветно и пекинско), тиквички, патладжани, репички, листа зелена салата, киселец, спанак, аспержи, ряпа, целина, зелен лук.
Яйцата са сред позволените храни, като не бива да се изяждат повече от 2 на 2-3 дни или по 1 белтъчен омлет дневно.
Други продукти, на които следва да се наблегне: гъби, билки, покълнали семена, зехтин, вода, чай.


Колко често да се храним?

Храненето да е пет пъти на ден - така се стимулира обмяната на веществата.


Продължителност и резултати

Максималната продължителност на този режим е десет дни. В началото вече казахме, че е възможно да отслабнете с поне 4,5 килограма, като те биха могли да бъдат и 10, в зависимост от редица фактори като физическа активност, здравословно състояние, индивидуалност на всеки организъм, цялостен начин на живот и други.

В случай че след приключване на диетата имате желание да намалите още теглото си, може да я повторите след дву- или триседмична пауза.


Примерно меню за седмица

  • Първа закуска: 1-2 рохко сварени яйца, салата от пресни зеленчуци с 1 чаена лъжица зехтин, зелен чай или кафе без захар и мляко.
  • Втора закуска: 45 грама обезмаслено сирене/кашкавал в "сандвич" от листа зелена салата.
  • Обяд: две пилешки гърди на скара, салата от пресни зеленчуци с 1 чаена лъжица зехтин, зелен чай или кафе без мляко и захар.
  • Следобедна закуска: 1 чаена чаша кефир, шепа горски плодове.
  • Вечеря: филе от сьомга (риба тон, скумрия), запечени зеленчуци с билки и настърган кашкавал/сирене.
  • Преди сън: 1 чаша обезмаслено прясно мляко или кефир.


Плюсове

Диета с прием на такива големи количества белтъчини (около 30% от храната) стимулира изгарянето на мазнините, не на мускулите. Тя повишава чувствителността към инсулин, като по този начин намалява зависимостта от сладко и риска от развитие на диабет.

Според резултати от изследвания, проведени от нутрициолози от Университета в Илинойс, подобен хранителен режим понижава нивото на триглицеридите в кръвта, предпазвайки от заболявания на сърдечно-съдовата система.


Минуси

При изгаряне на мазнините се образува голямо количество кетони. Тези токсични вещества провокират появата на ацидоза - нарушения на киселинно-алкалния баланс в полза на киселините. С други думи, това е своеобразно мини натравяне със субстанции, получени от разграждането на мазнините. Колкото повече мазнини губим, толкова по-големи са отравянето и натоварването на бъбреците и черния дроб. За да помогнем на тези органи да се освободят от токсините, е необходимо да пием много вода. Затова диетата е противопоказна за страдащи от бъбречни и чернодробни заболявания, също за хора с високи нива на холестерол в кръвта.


Редактор: Радостина Райчева
Източник: jv.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноДиетиСпортРецептиХранене при...Здравни съветиСъставкиНовиниХрани и ястияФизиологияВидеоЛайфстайлСнимкиБотаникаАлт. медицинаИзследванияЛеченияПсихологияИсторияТестовеКалкулаториПроизводители