Начало Хранене Диети За бързо отслабване Двуседмична диета със зеле, ябълки и портокали

Двуседмична диета със зеле, ябълки и портокали

Двуседмична диета със зеле, ябълки и портокали - изображение

Четиринадесетдневната диета за отслабване, базираща се на консумацията основно на зеле, ябълки и портокали, е приложима по всяко време на годината, предвид факта, че днес безпроблемно може да си набавите необходимите продукти, независимо от сезона.

Докато спазвате хранителния режим, не трябва да употребявате сол, тя се замества с билки и морско зеле.

Що се отнася до термичната обработка на храната, най-добре е ястията да се задушават, не се препоръчва пържене.

Може да се изпиват не повече от 2 кафета дневно, а чай се консумира без ограничения, като най-подходящо е да се заложи на зеления. Минералната вода също е за предпочитане, не трябва да бъде газирана.

 

Примерно меню за ден

Закуска

  • Топъл сандвич с чаша чай или кафе.

Хлябът да бъде пълнозърнест или ръжен, големина на филията: размери 15 х 7 сантиметра и дебелина - около 1 сантиметър. Намажете я с тънък слой масло, сложете резен ябълка (парче портокал или малко зеле), следва тънко парченце кашкавал или сирене и запечете във фурната, докато последният слой се разтопи (но не повече). Когато сандвичът се охлади малко, може да си го хапнете.

зеле

Изберете един от предложените варианти за следващите хранения


Обяд

Предястие:

  • салата от зеле и ябълки, подправена с растително олио или нискомаслена/обезмаслена майонеза;
  • салата от зеле, ябълки, банани и портокали, без да овкусявате с каквото и да било;
  • салата от 250 грама ситно нарязано зеле с 50 грама моркови по корейски или цвекло вместо подправки;
  • салата от зеле с майонеза, чесън и соев сос.

Първо ястие:

  • постен борш с 1 чаена лъжица растително олио на 500 милилитра бульон;
  • зеленчукова супа с топено сирене (100 грама сирене на 1 литър бульон);
  • зелена супа (от киселец, спанак, коприва) постна, може да добавите 1 кубче сух бульон на литър вода.

Основно ястие:

  • 150 грама птиче месо (без кожа);
  • 150 грама риба (сварена или задушена);
  • 200 грама запеканка от извара;
  • 200 грама картофи, изпечени със заквасена сметана и пресни зелени подправки.

Десерт:

  • компот от ябълки, портокали, круши без захар.


Вечеря

  • зеле, задушено с лук;
  • омлет от две яйца със ситно накълцано зеле;
  • 2 големи или 3 малки банана;
  • плодова салата с мед и/или стафиди (може да добавите йогурт/кисело мляко).

Преди сън

  • 1 чаена чаша йогурт, кисело мляко или кефир, 1 голям плод (ябълка, круша или портокал).

 

портокал
Както вече казахме в началото, готварската сол трябва абсолютно да се изключи от употреба. Организмът ще получи достатъчните му количествата чрез натуралните продукти. Сушеното морско зеле е възможната алтернатива на солта.

Обемът на порциите да бъде толкова, колкото да се засити гладът, да не се прекалява. Не се яде между основните хранения.

 

Позволени продукти, които може да се включват в менюто:

  • месо, включително птиче - без мазнини;
  • прясна риба;
  • мляко;
  • краве масло без съдържание на сол;
  • течна и заквасена сметани, извара;
  • несолени сирена;
  • растителни мазнини;
  • хляб без добавена сол при замесването;
  • несолени каши от зърнени и житни култури, макаронени изделия;
  • всякакви зеленчуци, включително зеленолистни - пресни или изсушени;
  • гъби;
  • всякакви плодове, включително ягодоплодни (пресни, във вид на компот или сушени);
  • нишесте и желатин;
  • мед и желета;
  • безсолни ядки;
  • различни подправки;
  • чесън и лук;
  • черен чай;
  • натурални кафе и какао.

 

По време на диетата да не се консумират:

  • продукти със съдържание на сол - пушени, консервирани, осолени храни;
  • пържени ястия;
  • майонеза;
  • колбаси;
  • сушен грах;
  • торти, бисквити, пудинги, сладолед;
  • фъстъчено масло;
  • горчица, хрян, кетчуп, готови доматени сосове.

 ябърка

Противопоказания и вреда на диетата

Ефективността на хранителните режими е различна при всеки човек, а това се определя от здравословното му състояние, навиците, физическата активност и начина на живот изобщо.

Диетата би могла да навреди на организма при наличие на здравословни проблеми, при които не се препоръчва прием на някоя от храните, влизащи в менюто.

Всичко това налага задължителна консултация с лекар преди подлагане на каквато и да било диета за намаляване на телесното тегло.

 

По статията работи: Радостина Райчева
Източник: edaplus.info
Снимки: zhkt.guru; hochu.ua; classpic.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноДиетиХранене при...Здравни съветиЛайфстайлСпортПсихологияТестовеАлтернативна медицинаРецептиБотаникаЛеченияКалкулаториСнимкиНормативни актовеИнтервютаЗаведенияОрганизацииНовиниПроизводителиИстория