Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 22 храни, богати на йод - част 1

22 храни, богати на йод - част 1

22 храни, богати на йод - част 1 - изображение

Йодът е важен елемент, отговарящ за функционирането и правилното развитие на човешкия организъм. Дефицитът на елемента води до хормонални смущения и дисбаланс, затова е важно да се приема с храната. Консумацията на определени храни осигурява необходимата ежедневната потребност, от която се нуждаем. Ето кои са те:

  • Кисело мляко
кисело мляко

Киселото мляко е здравословна храна, често използвана по време на закуска или лека вечеря. Известно е със своето съдържание на калций и протеини, освен това е богато на йод. Препоръчителната дневна доза е 1 чаена чаша, която осигурява 154 микрограма йод и съдържа 154 калории.

  • Банани
банани

Консумацията на банани е бърз и здравословен начин да получите необходимата енергия, благодарение на съдържанието на калий. Освен него, обаче, плодовете съдържат етеричен йод. Препоръчва се консумацията на един банан, съдържащ 3 микрограма йод и 12 калории.

  • Ягоди
ягоди

Вкусни, сладки и богати на минерали и витамини, ягодите също съдържат йод. Неговото количество в една чаена чаша плодове е 13 микрограма или малко под 10% от това, необходимо на организма за един ден. Калориите, съдържащи се в грамажа са 46.

  • Консерви царевица
царевица в консерва

Консервираната царевица подсигурява организма с доза минерална йод. За предпочитане е пред кочан варена. Дневното количество се определя в половин чаена чаша и набавя 14 микрограма от елемента. Съдържа 67 калории.

  •  Омар
омар

Обикновено омарът се консумира по специални поводи, не е ежедневна храна, но е много богата на йод, така че 100 грама от морския деликатес ще осигурят на организма 100 микрограма йод и 98 калории.

  •  Сирене Чедър
сирене чедър

Сиренето е идеален вариант за набавяне на дневната доза йод, тъй като се използва често в салати, бургери и предястия. Дневният прием от 30 грама осигурява 12 микрограма йод, но 452 калории. Затова е необходимо да се внимава с консумацията му.

  •  Червени боровинки
червени боровинки

Ситните плодчета са богати на много витамини, минерали и влакна. Освен това съдържат 400 микрограма йод на 100 грама и едва 52 калории. Набавят над нужното дневно количество йод.

  •  Бял хляб
бял хляб

За белия хляб е всеизвестно, че е нездравословен, но всъщност съдържа важни минерали, разбира се, консумирам в умерени количества. Две филийки от него осигуряват 45 микрограма йод или 30% от препоръчителната дневна стойност и 132 калории.

  • Зелен боб
зелен боб

Зеления боб е чудесен източник на фолиева киселина, витамин C, калий и йод. В половин чаена чаша се съдържат 3 микрограма и 16 калории. Точно това е препоръчителното количество за деня.

  • Варени яйца
варени яйца

Варените яйца са богати на калций, протеини и йод. В сварено яйце се съдържат 12 микрограма и 78 калории. Препоръчителната дневна доза е по едно яйце дневно.


По статията работи: Русиана Михайлова

Източник: bembu.com
Снимки: fairfood.org; keywordsuggest.org;tulbaghnursery.co.za

 

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...ЛюбопитноЛеченияАлтернативна медицинаХрани и ястияСъставкиСнимкиНовиниБотаникаЗдравни съветиЛайфстайлРецептиДиетиСпортНормативни актовеАнкетиОрганизацииПсихологияИнтервютаЗаведенияСоциални грижиПроизводители