Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 10 хранителни продукта, в които има повече калций, отколкото в изварата - част 2

10 хранителни продукта, в които има повече калций, отколкото в изварата - част 2

10 хранителни продукта, в които има повече калций, отколкото в изварата - част 2 - изображение

Калцият е минерал, който е повече от останалите, намиращи се в човешкото тяло. Той е необходим за:

  • поддържане здравето на костите (достатъчното количество от елемента помага да се намали риска от счупвания, остеопороза и диабет);
  • свиването и отпускането на кръвоносните съдове;
  • свиването на мускулите;
  • предаването на нервните импулси;
  • секретирането на хормоните.

За усвояването на елемента са важни белтъчините.

Има множество храни-източници на калций. Обикновено изварата се смята за най-богата на елемента. Това обаче не е така. Предлагаме на вашето внимание няколко продукта, които я превъзхождат по този показател.


Чесън

В 100 грама чесън се съдържат 181 милиграма калций и 6,4 грама белтъчини. Ако обичате вкуса и аромата на пиперливия зеленчук, по-често го добавяйте към ястията. Той намалява риска от развитите на сърдечносъдови заболявания, характеризира се с противомикробен и противотуморен ефекти, помага за нормализиране нивото на глюкозата.

чесън

Магданоз

В 100 грама магданоз има 138 милиграма калций и 3 грама белтъчини. Разбира се, малко са тези, които могат да изядат цяла връзка от полезната зеленина, но спокойно може да добавяте по-често полезните листа към храната си.

Освен това в магданоза се съдържат и 133 милиграма витамин С, който неутрализира фитиновата киселина. Подправката добавяйте към всяка салата или ястие от бобови култури, за да неутрализирате действието на фитатите.

магданоз

Прясно мляко

Калцият в прясното мляко е 140 милиграма в 100 грама от продукта, а протеините - 3,3 грама. Калцият от течността се усвоява добре то организма, благодарение на лактозата, а протеините се характеризират с най-високият възможен коефициент на усвояване - 1,0.

Млякото е богато на наситени мазнини, затова ако нивото на холестерола ви е високо, изберете обезмаслен вариант на продукта. Също така е необходимо да се уверите, че нямате непоносимост към лактоза: хората с дефицит на ензима лактаза не получават ползите от усвояването на калция и си осигуряват храносмилателни проблеми.

прясно мляко

Лешници

114 милиграма калций, 15 грама белтъчини и 628 ккал има в 100 грама лешници. Не изяждайте повече от шепа от тези ядки на ден, ако не броите калориите.

лешници

Соя

В 100 грама сварени соеви зърна се съдържат 102 грама калций и 16,6 грама белтъчини. Фитиновата киселина в продукта не влияе силно върху усвояването на елемента, но за премахване дори на най-малкото въздействие, накиснете соята във вода за една нощ преди приготвяне.

соя

<<< Към първата част

 

Редактор: Радостина Райчева
Източник и снимки в текста: lifehacker.ru
Заглавна снимка: aif.ru

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПатологияХранене при...СъставкиЛюбопитноЗаболявания (МКБ)СнимкиИсторияЗдравни съветиАлтернативна медицинаМедицински изследванияЕ-тата в хранитеБотаникаНормативни актовеЛеченияФизиологияКлинични пътеки