Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Храната при прием на антибиотици

Как да се храним, докато приемаме антибиотици

Как да се храним, докато приемаме антибиотици - изображение

Едва ли има човек, на когото не му се е налагало да приема антибиотици по една или друга причина. На всички ни е известно, че тези лекарствени препарати се предписват често и се сблъскваме с тях още от ранна детска възраст. Дали това е належащо и оправдано в отделните случаи е една друга тема, която ние сега няма да повдигаме, защото целта ни е да поговорим за храненето по време на лечение с антибиотици, тъй като действието им се повлиява значително от нашето меню. Това не бива да ви отчайва, просто погледнете от добрата страна - имате повод да се поглезите с различни вкуснотии, които вероятно рядко си позволявате.

Ако на организма ни са необходими около 2 литра течности при нормални условия, докато приемаме антибиотици, количеството трябва да се увеличи до 3 - 3,5 литра дневно. Разбира се, не бива да пиете всичко, което ви попадне, а да се ориентирате към плодовите сокове, чай и кафе с лимон и изобщо на течностите, съдържащи витамин С в състава си, защото естествената аскорбинова киселина помага на тялото да се пребори с инфекциите. Може да се набави чрез почти всички прясно изцедени сокове от плодове, като отличниците са: портокаловият и ябълковият, последвани от ягодовият и сокът от праскови.

Как трябва да се приемат самите антибиотици е съвсем отделен въпрос. Хубаво е те да се поглъщат с половин или една чаша преварена топла вода, за да се избегне раздразнение на лигавиците. Изключения има, разбира се, и това са сулфонамидните лекарства, за които се предпочита да се приемат с алкална минерална вода. Чаят и кафето не са подходящи за такава цел, тъй като в тях има множество дъбилни и свързващи вещества, които намаляват ефективността на антибиотиците. Тези напитки е добре да се пият час, след като вземете лекарството.

Що се отнася до газираните и алкохолни напитки, те трябва да се изключат напълно от употреба по време на лечението.

Имунната система е необходимо да се "захранва" с протеини - ето ви един повод да си хапвате повечко морски деликатеси и различни ястия от риба. Порция от 250 грама е напълно достатъчна, за да си набавите необходимите протеини.

Няма как да не споменем и месото. Тук ще кажем, че тлъстите и мазни варианти са вредни по принцип, а по време на лечение с антибиотици - изобщо не бива да ги консумирате. Затова пък е хубаво в менюто си да включите телешко, заешко, пилешко филе. Дневното количество да се равнява на около 200 грама.

За хранителните продукти толкова. Сега да видим как стоят нещата с начините им на приготвяне. На първо място е обработката на пара, последвана от варенето и задушаването. Месото може да се пече, но само на фурна (в никакъв случай в микровълнова). Сигурно се питате къде е пърженото? За него ще се наложи да забравите по време на лечението с антибиотици.

Обръщайте внимание на листовките към лекарствата. В тях се посочва несъвместимостта на препарата с определени хранителни продукти. Например, ако е предписан тетрациклин, той не трябва да се приема с мляко и млечни продукти.

Някои антибиотици не е добре да се поглъщат с цитруси, тъй като съществуват съвременни препарати, които се разрушават в кисела среда.

За поддържане на естествена микрофлора на организма ще помогнат витамините и растителната целулоза, които се съдържат в достатъчни количества в бананите, ябълките, цитрусите и различните ягодоплодни. Пробиотиците също са желани. В резултат от употребата им се нормализира обмяната на веществата, пречиства се кръвта и се възстановява работата на червата.

Да се върнем на плодовете и зеленчуците. Поне 600 грама на ден трябва да изяждате от тях, докато се лекувате с антибиотици. Ако нямате тази възможност, хапвайте по минимум един лимон дневно. Спокойно добавяйте киселия цитрус в чая, супите. Ако пък той не е сред фаворитите ви, заместете го с портокали (поне 4 - 5 всеки ден, докато трае лечението).

Голямо количество целулоза има в пълнозърнестия хляб, зелето, тиквата, тиквичките, боба, триците и целите зърна. Затова не забравяйте да включите в менюто си зърнени каши и задушени зеленчуци или приготвени на пара. За да ви бъде по-вкусно, може да добавяте към тях ядки, сушени плодове, джинджифил, канела, ванилия.

Старайте се да консумирате колкото може повече зелени листни зеленчуци, също супи и бульони, които ще наситят организма с антиоксиданти и хранителни вещества.

Много полезно е киселото зеле, което помага да се възстанови чревната микрофлора. Приемайте и богатите на цинк тиквени семена, защото цинкът повишава съпротивителната сила на организма срещу вирусни и бактериални инфекции.

4.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноНовиниАлт. медицинаИсторияЗдравни съветиХранене при...СнимкиВидеоТестовеЛеченияБотаникаФизиологияМикробиологияДиетиОрганизацииСпортЛайфстайлСпециалистиНормативни актовеСоциални грижи