Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене На какво хранене да наблегнат жените в различните възрасти – част 2

На какво хранене да наблегнат жените в различните възрасти – част 2

На какво хранене да наблегнат жените в различните възрасти – част 2 - изображение

Вече ви запознахме какво трябва да бъде храненето на дамите в активните години от живота им между 20 и 40 години, сега е време да видим и как трябва да се храни жената през 40-те си години, кои елементи са важни за запазване на добро здраве.

През 40-те години

Упражненията и желязото са важни…

В това време на живота приемаме доброто си здраве за даденост и здравословното хранене и упражненията остават на заден план, но с напредването на възрастта редовните упражнения и доброто хранене стават още по-важни. Диета, богата на антиоксиданти ще помогне да се предпазите от сърдечни заболявания, Алцхаймер, развитие на катаракта и някои видове рак.

След 40 годишна възраст метаболизмът се забавя и много хора започват да усещат неразположения от този факт. Основната причина се дължи на неправилно хранене и липса на физически упражнения. Прекомерното тегло също задълбочава проблема и увеличава риска от сърдечни заболявания, диабет, а отлагането на справянето с проблема крие много рискове.

Всяка четвърта жена над 40 години има ниски нива на желязо в организма, а той е изключително важен за имунната система, както и подпомага мозъчната функция.

Важно е да не прекалявате с консумирането на алкохол, като поне в няколко дни от седмицата не пиете никакъв алкохол.

Какво да ядете?

Храни богати на антиоксиданти – ярко оцветените плодове и зеленчуци са най-богати на антиоксиданти. Уверете се, че ядете най-малко 5 различни порции дневно от плодовете и зеленчуците, като например малини, боровинки, къпини, спанак, броколи, домати и др.

Храни богати на желязо – черният дроб и крехко червено месо са най-добрите и най-лесно усвоимите храни с високо съдържание на желязо, затова се опитайте да ядете 2 пъти седмично червено месо (не е нужно да прекалявате, достатъчни са 100 грама). Вегетарианците могат да се хранят с повече леща, както и зелено листни зеленчуци, като спанак, зелен боб, аспержи, броколи и други.

Към част 1<<<

Към част 3>>>

Към част 4>>>

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: bbcgoodfood.com
Снимка: nytimes.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...ЛюбопитноСнимкиДиетиЛайфстайлЗдравни съветиНовиниСоциални грижиРецептиАнкетиСпортФизиологияНормативни актовеИнтервютаОрганизацииЛеченияСтатистически проучванияПсихологияАлт. медицинаЗаведенияБотаникаПроизводителиПатологияТестовеИсторияКлинични пътекиСпециалисти