Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Кои храни и напитки трябва да избягваме преди лягане

Кои храни и напитки трябва да избягваме преди лягане

Кои храни и напитки трябва да избягваме преди лягане - изображение

Храните и напитките, повлияващи на съня и неговото качество са доста. Ежедневно, всеки от нас търси своя релакс след края на работния ден и доста често прибягва до бързата храна, позната още като фаст фууд. Тя, от своя страна, би могла да повлияе върху качеството на съня, а в комбинация с други фактори като стрес и безпокойство, може да причини безсъние.

Това е така, защото този тип храна е богата на наситени мазнини, които са трудно усвоими, особено вечер, когато физическата активност е занижена. Честата им консумация причинява доста заболявания и повишава холестерола. Наситените мазнини са в основата на сърдечносъдовите заболявания. Постарайте се да ограничите приема на тлъсти меса, пълномаслени кисели млека, масло, твърди сирена или сметани, пица, хамбургери и пържени храни, особено вечер след 18 часа.

храни, забранени за консумация вечер

Заместете изброените с повече храни, богати на омега-3 или омега-6 ненаситени мастни киселини. За целта включете в менюто си риба, семена, ядки, обезмаслени млека или растителни масла като зехтин, ленено масло и други. Пикантните храни също не са препоръчителни за прием вечер, тъй като стимулират производството на стомашни киселини, а те от своя страна придават чувство за тежест и дискомфорт, оказващи влияние върху съня.

храни, забранени за консумация вечер

Безалкохолните напитки, съдържащи кофеин, таурин и газирана вода, пречат на тялото да се отпусне, водят до дискомфорт в стомаха и чувство за подуване. Заменете ги с вода или натурален плодов сок без добавени захари.

храни, забранени за консумация вечер

Кофеинът е чудесен източник на енергия и ежедневната консумация на кафе ободрява и стимулира дейността. Това е така, но не бива да се консумира след 18 часа, тъй като нарушава качеството на съня и би могъл да доведе до безсъние.

храни, забранени за консумация вечер

Същия ефект оказват и енергийните напитки. Старайте се да не прекалявате с тях, тъй като влиянието им върху нервната система е неблагоприятно. Честата консумация би могла да провокира сърцебиене, гадене, замаяност, хронично безсъние и дори депресия. Ограничете консумацията на чипсове, снаксове и други синтетични храни, за да подобрите не само качеството на съня, но и цялостното ви здравословно състояние.

 

По статията работи: Русиана Михайлова

Източник: www.natursan.net

Снимки: www.hsnstore.com; www.natursan.net

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиХранене при...ЛюбопитноРецептиНовиниСпортИсторияАнкетиХрани и ястияАлтернативна медицинаБотаникаСнимкиДиетиНормативни актовеОрганизацииЛеченияПсихологияИнтервютаЗаведенияСоциални грижиПроизводители