Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Защо е важно да не пренебрегваме здравословното хранене

Защо е важно да не пренебрегваме здравословното хранене

Защо е важно да не пренебрегваме здравословното хранене - изображение

Начинът на хранене пряко влияе върху здравословното ни състояние. В натовареното ежедневие и забързан начин на живот, често избираме да ядем това, което е удобно за консумиране, а не това, което е здравословно. Неведнъж предпочитаме да задоволим вкусовите си рецептори и забравяме за рисковете, които крие това за здравето.

Друг проблем се явява и стремежът ни да отслабнем, това често изчерпва различни основни минерали от тялото ни, което, вместо да ни направи по-здрави, действа точно обратно. Всеки елемент е необходим на тялото ни, независимо дали става въпрос за витамини, минерали, протеини, въглехидрати, мазнини, фибри. Всяко от тези хранителни вещества има своята роля във физическото и психологическо развитие.

здравословно хранене

Ефекти от неправилните хранителни навици:

Пряк ефект от неправилния начин на хранене е наддаването на тегло за кратко време. На следващото място са проблеми като диабет, сърдечни заболявания, високо кръвно налягане, ниско тегло, чупливи кости, а може и забавяне на мозъчното развитие. Добре е да се замисляте повече за начина си на хранене и да подбирате добре храната си, за да бъдете здрави.

Какво е здравословното хранене?

Здравословно хранене не означава, че трябва да консумирате само варени ястия, да ядете по-малко или да кажете "не" на мазнините. Здравословните навици означава да консумирате питателна храна, т.е. да приемате всичко в нужните дози и по правилния начин. Не изключвайте напълно мазнините, нито се увличайте в консумацията на протеини и фибри. Не забравяйте и децата, за които е важно да консумират всички хранителни вещества, за да им помогнете да растат здрави.

здравословно хранене

Защо е важно да ядем здравословно?

Храната ни осигурява всички хранителни вещества в тялото. Това дава на организма ни енергия, за да извършва ежедневните си задължения. И всички тези хранителни вещества идват само от здравословна храна, а не от всичко, което ядем.

Здравословната храна е необходима за стимулиране на хормона на растежа.

Добрият начин на хранене е необходим за функционирането на нервната система и всички системи в тялото. Всички хранителни вещества, получени от здравословна храна, задействат клетките да работят активно.

Храната подсилва имунната система и предотвратява лесното разболяване. Силният имунитет се бори с всички бактерии и вируси.

Обикновено се препоръчва да премахнете мазнините от своята диета, но това често се бърка с пълно изключване, дори и на полезни мазнини. Нездравословните мазнини не трябва да се консумират, това са наситените и транс-мазнини. Мононенаситените и полиненаситените мазнини, омега 3 и омета 6 мастни киселини са изключително важни за здравето ни. Тези мазнини се използват от тялото за енергия, необходима за физически и психически дейности, затова не изключвайте всички мазнини от менюто си, а се информирайте, кои са полезни.

Здравословната храна може да ви помогне да поддържате добре оформено тяло, без да наддавате килограми и да страдате от затлъстяване.

Различни хранителни вещества и тяхното значение

Чрез балансирана диета ние си осигуряваме всички хранителни вещества необходими на тялото ни - протеини, витамини, калций, мазнини, различни минерали, които ни помагат в ежедневните дейности.

здравословно хранене

1. Протеини

  • Протеините са необходими за изграждането на нови тъкане и обновяването на старите.
  • Предпазва мускулите
  • Протеините са необходими за производството на ензими и хормони, които контролират различни функции в тялото.
  • Хората, които са на диета често избягват приема на протеин, което може да отслаби мускулите и да ги направи уязвими.
  • Източници на протеини са всички млечни продукти, месо, риба, яйца, варивата, соята.

2. Въглехидрати

  • Въглехидратите са основните източници на енергия за вашето тяло.
  • Те са от съществено значение за растежа и развитието, стимулират метаболизма и ви помагат да останете активни през целия ден.
  • Приемането на достатъчно въглехидрати на ден предотвратява превръщането на протеините в мазнини. Но не забравяйте, че въглехидратите трябва да съставляват до 50% от храната ви, а не да бъдат основната храна!
  • Източници са картофите, хляба, зърнените храни.

3. Мазнини

  • Осигуряват енергия
  • Образуват клетъчните мембрани
  • Някои витамини като А, E, D и K се нуждаят от мазнини, които да им помогнат да бъдат усвоени от организма.
  • Участват в производството на хормони
  • Мазнините, които са образуват в тялото, защитават мускулите и осигуряват топлина на тялото.

Източници са ядките и семената, зехтин, авокадо, мазни риби и др.

4. Витамини и минерали

Тези хранителни вещества са най-важни за нашето тяло. Макар и в малки количества, те трябва да бъдат част от ежедневната ни диета, а дефицитът, на който и да е от тях, може да доведе до сериозни здравословни проблеми, а причините често са трудни за откриване.

5. Фибри

Фибрите са важни за нормализиране на червата. Те предотвратяват някои хронични заболявания, като сърдечносъдови, рак и диабет.

6. Желязо

Това е основно хранително вещество, което ни помага да поддържаме нивото на хемоглобина, развива мозъчните клетки и увеличава концентрацията.

7. Калций

Укрепва зъбите и костите и предпазва от развитие на остеопороза.


Важното е да се научите да комбинирате всички съставки, без да прекалявате нито с мазнините, нито с протеините, нито с въглехидратите. Подбирайте добре източните на храни, избягвайте пакетираните стоки, транс мазнините, рафинираните продукти, газираните напитки и сладките храни. Подбирайте храната си добре, консумирайте пълнозърнест хляб, кафяв ориз, бобови храни и семена, чисто месо, качествени млечни продукти, достатъчно плодове и зеленчуци.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: stylecraze.com
Снимки: healthyfit.me.uk; stylecraze.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлРецептиЗдравни съветиНовиниСпортСнимкиЛечения