Начало Хранене Хранене при Хранене при кърмачета и деца Възстановяване на бюста след кърмене

Възстановяване на бюста след кърмене

Възстановяване на бюста след кърмене - изображение

Кърменето е едно от най-прекрасните неща, които една майка може да направи за детето си. Това да храниш новороденото и да преживееш тази специална връзка е невероятен момент.

Въпреки, че кърменето е много полезно за бебето, то вероятно ще окаже влияние върху гърдите. Увеличаването на размера им по време на бременността и след това поради производството на мляко в продължение на месеци няма как да не окаже влияние върху формата на бюста.

Всяка жена, която кърми или изцежда кърма за бебето си се интересува дали гърдите й отново ще изглеждат както преди. Досега сте имали стегнати и добре оформени гърди, а след кърменето кожата е загубила част от своята еластичност и гърдите са отпуснати.

Гърдите са много специална част от женското тяло и всяка жена би искала да има перфектния бюст.

Лошата новина е, че за голяма част от жените гърдите никога няма да бъдат същите след кърменето. Но трябва да имайте предвид, че при всички жени се наблюдават промени с възрастта независимо дали са кърмели или не (тъй като кожата губи от своята еластичност).

За щастие има и нехирургични решения, които могат да се сведат до минимум отпускането на гърдите и те са:

Защо гърдите се отпускат след кърменето?

Отпускането на гърдите има редица причини, които започват още през бременността. Тогава, поради специфичните хормони, гърдите преминават през процес, който ги подготвя за кърмене. Лигаментите на Купър (Cooper's ligaments), които оказват подкрепа на гърдите се разтягат заедно с кожата. Това е резултат от увеличаването на броя на млечните канали и увеличаването на самия бюст. С течение на времето лигаментите губят своята еластичност.

След като бебето се роди и майката започне да кърми, гърдите поемат още един удар, защото млечните канали се изпълват с мляко. В резултат на това се получава допълнително разтягане. През първите няколко дни след раждането гърдите са доста пълни и тежки поради млекопроизводството. След около две седмици те се връщат до размера, който са били по време на бременността и остават така докато не решите да отбиете бебето си.

Освен кърменето възрастта на жената също може да бъде фактор отпускане на бюста. Различни проучвания показват, че при жените навършили 30 години, кожата губи еластичността си много по-бързо.

Жените, които са склонни да консумират повече алкохол, газирани напитки и никотин, също показват признаци на преждевременно стареене и отслабване на клетъчната им структура.

По време на кърменето гърдите стават още по-големи, поради производството на мляко. Кожата се разтяга с течение на времето. Могат да се получат зачервявания и възпаления, които да деформират гърдите в последствие. Не е необичайно гърдите да са и асиметрични. С течение на времето едната може да се свие, а другата да не промени размера си.

Какво да направите докато кърмите?

Носете подходящ сутиен. За да поддържате формата на гърдите си докато кърмите, първото нещо, което трябва да Подходящ сутиеннаправите е да започнете да носите сутиен през цялото време. Потърсете сутиен подходящ за кърмачки или спортен сутиен, за да бъдат гърдите повдигнати. Това ще предотврати отпускането им.

Нищо не може да бъде направено по отношение на размера и тежестта на гърдите, но е необходимо те постоянно да се поддържат, за да се предотврати ненужното разтягане на сухожилията.

В допълнение се уверете, че носите качествен и правилен размер сутиен. Препоръчително е да изберете такъв с широка поддържаща лента.

Избягвайте наклоняването на бебето, особено докато е много малко. Повечето майки го правят несъзнателно. Използвайте възглавница, за да го повдигате достатъчно на нивото на гърдите. Не накланяйте и гърдите надолу към устата на бебето. Подобряването на позата при кърмене ще предотврати в известна степен разтягането на кожата.

Не накланяйте гърдите към бебето

Започнете да тренирате. След като лекарят ви даде зелена светлина, започнете да тренирате възможно най-скоро. Редовните упражнения ще ви помогнат да загубите от натрупаното през бременността тегло и ще подобри мускулния тонус.

Започнете упражнения

Започнете с прости упражнения като ходене, джогинг, плуване или йога. През това време ще бъдете изтощени, защото се грижите за бебето по цял ден – затова правете каквото можете, когато можете, но давайте 100% от себе си във всяка сесия.

Джогинг

Когато започнете да губите килограми, имайте предвид, че това трябва да става бавно. За да предотвратите отпускането на гърдите е необходимо да дадете време на кожата да се адаптира към промените. Рязката загуба на тегло може да доведе до увисване на кожата, тъй като се губи прекалено много мастна тъкан в областта на гърдите, която до този момент им е придавала обем. Така че започнете с леки упражнения и не бързайте с отслабването.

Масаж с гореща и студена вода. Докато сте в банята превключвайте душа между топлата и студена вода. Топлата вода ще подобри кръвообращението, а студената помага за тонизиране и стягане на кожата. Винаги завършвайте душа със студена вода. Като алтернатива може да масажирате гърдите си с топла мокра кърпа и след това да използвате ледени кубчета, за да масажирате с кръгови движения за не повече от минута (за да избегнете изтръпване).

Масаж с топла и студена вода

Хидратирайте кожата. Бихте могли да използвате масло от витамин Е, масло от ший и какаово масло 2 пъти на ден. И трите варианта осигуряват невероятни ползи за кожата, включително подобряват еластичността, стягат кожата и намаляват появата на стрии.

Ако желаете да използвате етерични масла, използвайте по 2 капки кипарисово масло, масло от копър, масло от морков, масло от градинска мента и лимонова трева, за да масажирате гърдите си.

Също така може да си направите лесно и домашно средство, с което да мажете бюста, включващо краставица и яйчен жълтък.

Хранете се правилно. Отпускането на гърдите може да бъде предотвратено с правилна диета. Ако спазвате диета богата на комплексни въглехидрати, протеини и здравословни мазнини ще осигурите на организма необходимите хранителни вещества за поддържане на здрава кожа и съединителна тъкан.

Кърмещите жени трябва да ядат повече плодове и зеленчуци, богати на антиоксиданти и храни с високо съдържание на витамини В и Е.

Правилно хранене

В допълнение, храни, които съдържат ненаситени мазнини също могат да подпомогнат отпускането на гърдите. Диета с ниско съдържание на мазнини, която избягва маслото, сметаната и други животински мазнини и включва растителни масла, ниско съдържание на холестерол и други преработени храни няма да доведат до повишаване еластичността на кожата. Това е така, защото всяка клетка има клетъчна мембрана, която в идеалния случай се нуждае най-малко от 50% наситени мазнини, за да поддържа оптимална твърдост и еластичност. Следователно майките, които умишлено избягват наситените мазнини в диетата си несъзнателно причиняват отпускането на гърдите си.

Много важна за здравата кожа е и арахидоновата киселина. Тя се среща главно в жълтъците и маслото, които толкова много жени избягват погрешно по време на бременност и кърмене. Арахидоновата киселина е недооценена мазнина за поддържането на здрава кожа. Без достатъчно арахидонова киселина в диетата кожата не може да поддържа добра хидратация и е податлива на увреждане.

Постепенно отбиване. Когато сте готови за това не бързайте и не го правете изведнъж. Колкото по-постепенно отбивате, толкова повече ще помогнете на мастната тъкан да се отлага отново в гърдите. Така, че ако искате да кърмите, но едновременно да запазите добра форма на бюста, започнете с намаляване броя на кърменията. След като детето започне да приема повече твърди храни ограничете кърменето до веднъж на ден и постепенно отбийте. Това спомага за по-бързо възстановяване на външния вид на гърдите от периода преди бременността.

Какво да направите, когато сте спрели кърменето?

Не бихте могли да оформите гърдите си като други мускули на тялото, тъй като в тях преобладава мастната тъкан. Затова й са склонни да се отпускат.

Може обаче да укрепите мускулите, които поддържат гърдите, чрез упражнения.

Пулоувър

Това упражнение укрепва ръцете, гърдите и гърба. То е много подходящо за поддържане на гърдите.

Пулоувър

  • легнете на пейка с двата крака на пода;
  • хванете дъмбел с две ръце над главата;
  • изпънете ръцете нагоре към тавана и назад;
  • повторете.

Лицеви опори

Лицеви опори

  • поставете ръце на пода като краката са изпънати или свити в коленете;
  • приближете се към земята като свиете ръце колкото можете, след което отново заемете изходна позиция;
  • повторете.

Гръдни преси

Това упражнение се отразява много добре на мускулите на ръцете, гръдния кош и гърба.

Гръдна преса

  • Седнете под ъгъл с двата крака на пода, задръжте тежестите в ръцете си като те са изпънати пред лицето и приближени една до друга;
  • след това раздалечете ръцете си;
  • повторете.

Кремове след кърмене

Докато кърмите вероятно не сте използвали крем върху кожата на гърдите си. Ако вече сте преустановили кърменето, това е точното време за козметични процедури. Инвестирайте в качествен крем, който ще направи кожата на гърдите мека, здрава и стегната.

 

Източници:

https://wehavekids.com
http://www.thehealthyhomeeconomist.com
http://www.thehealthsite.com

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...СнимкиАлтернативна медицинаНовиниФизиологияИсторияЛюбопитноЛеченияЗдравни съветиЛайфстайлОрганизацииНормативни актовеБотаникаПроизводители