Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Акне

Хранене при акне

Хранене при акне - изображение

Никакви козметични средства не биха могли да се справят с акнето, ако не се обърне внимание на храната, която се консумира.

Диетата при акне не е трудна, но е много добро средство за профилактика и лечение на заболяването. Причините за появата му се крият не на повърхността, а вътре в организма и често са пряко или косвено свързани със състоянието на стомашно-чревния тракт.

На първо място, храненето при наличие на акне изисква сериозно отношение към продуктите, повишаващи нивото на вредния холестерол в организма и към тези, които провокират възпалителни процеси и интензивна работа на мастните жлези. Това са: острите и пикантни подправки и билки, кетчуп, майонеза, сосове, тлъстите и пушени меса, пържени картофи и сладките изделия (с изключения на меда). Прекалено голямото количество от тези "вкуснотии" в менюто пренасища организма с токсини, които се извеждат и чрез кожата (под формата на акне). Поради тази причина трябва да кажете "НЕ" на сладките изкушения и бързата храна.

Любителите на кафето рискуват да изгубят здравето и красотата на кожата си, защото напитката стимулира производството на хормона кортизол, чието високо ниво е честа причина за появата на акне. Трябва да се отбележи, че освен ограничаването на кафето, важна роля има и душевното спокойствие. Хората, които са склонни към честа смяна на настроението, стрес или сезонни депресии, си "доставят" точно толкова кортизол, колкото и тези, които обичат да пият повече от силната напитка.

Прекомерната употреба на млечни продукти, месо и ядки също може да предизвика кожния проблем. В този случай причината е свързана с голямото количество протеини, които от своя страна стимулират производството на стероидни хормони.

Диетата при акне трябва да съдържа здравословна и балансирана храна. Предимно: нетлъсти меса, риба, извара; за гарнитура си приготвяйте на пара зеленчуци и зърнени храни; разбира се и плодове (с изключение на онези, които може да предизвикат алергия).

Преминаването към здравословно хранене ще осигури на организма всички необходими витамини и микроелементи. Профилактично срещу акне и при лечението му е добре да се обърне внимание на фосфора, калия, калция, цинка; на витамини А, С и от група В. Богат източник на фосфор е рибата, на калций - сирената и изварата, на калий - зелето и много сушени плодове (кайсии, стафиди, сини сливи). Отлични доставчици на витамини са зеленчуците, плодовете, горските плодове (включително и замразените). Ежедневната консумация на тези продукти са здравословна алтернатива на тортите, кексовете, сандвичите.

Направете менюто си по-здравословно и причина за появата на акне няма да има!

4.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноХранене при...Алтернативна медицинаЛайфстайлЛеченияСпециалистиБотаникаНовиниТестовеИсторияЗдравни проблемиСпортНормативни актовеМедицински изследванияЗаведенияКлинични пътекиПроизводители