Начало Хранене Диети Полезно Разтоварващ ден с шоколад - същност, полза и вреда

Разтоварващ ден с шоколад - същност, полза и вреда

Разтоварващ ден с шоколад - същност, полза и вреда - изображение

Разнообразието от разтоварващи дни днес е огромно. Реално, човек може да проведе такива с всякакви продукти. Сред тях е и шоколадът - една сладост, която предизвиква редица спорове по отношение на това дали е подходяща за разтоварване на организма и отслабване, или напротив.

Въпреки многото калории, огромното количество въглехидрати и мазнини в състава на шоколада, с негова помощ действително може да се намали телесното тегло. Ако сте от хората, на които им е трудно да се откажат от сладкото, но искат да постигнат стройна фигура за кратко време, научете повече за разтоварващия ден с шоколад от следващите редове.

Шоколадовото разтоварване е противоречив начин да се отървете от няколко ненужни килограма. Преди да вземете решение за провеждане на такъв ден, се запознайте с всички плюсове и минуси, които крие той.

шоколад


Ползата

  • В състава на шоколада има антиоксиданти, които предпазват от образуване на злокачествени тумори.
  • Какаовият продукт е профилактично средство срещу развитие на заболявания на сърдечно-съдовата система.
  • Шоколадът нормализира кръвното налягане.
  • Намалява се рискът от инсулти и инфаркти;
  • При консумация на продукта се изключва вероятността от образуване на тромби.
  • Профилактично средство е срещу развитие на захарен диабет.
  • Придава на кръвоносните съдове по-голяма еластичност.
  • Извежда вредния холестерол.


Вредата

  • Разрушава зъбния емайл.
  • Еднообразие на менюто.
  • Възможни са алергични реакции (кожен обрив).
  • Възможно е често чувство на глад, което се дължи на малкото количество храна, което се приема за деня.
  • Много калории.
  • Хранителна зависимост.

Преценете добре дали може да издържите цял ден само на 1 шоколад - това е позволеното количество, с което се изчерпва ресурсът от храна за деня.

шоколад


Какъв шоколад да изберете?

Изборът на шоколад е ключов момент, тъй като неподходящият вид би могъл да подейства обратно: вместо да доведе до отслабване, да предизвика напълняване.

Оптималният вариант според диетолозите е черният (тъмният, горчивият) шоколад. Най-добре е съдържанието на какао да е над 75%, а минимално допустимото е 55%, като тогава продуктът няма да бъде определен като черен.

Категорично са забранени млечните и белите видове. Разбира се, те са доста по-вкусни, но тяхната полза е почти никаква. В състава им има сухо мляко или сметана с висока масленост, а тези продукти не са диетични, както всички знаем.


Препоръки

Шоколадовото разтоварване не е стандартно за намаляване на телесното тегло. Трябва да се провежда внимателно, като е задължителна консултацията с лекар преди това, който да ви запознае с възможните противопоказания и странични ефекти.

шоколад


Подготвителен етап

Разтоварването с шоколад е огромен стрес за човека. Най-често не е ясно как ще реагира организмът на подобен експеримент, затова е важно да се подготвите предварително. Няколко дни преди разтоварващия е необходимо да изпълните следните условия:

  • пийте много течности - повече от 2 литра;
  • изключете тежките храни от менюто си, откажете се от пържените ястия, тестените, пушените и солените изделия;
  • яжте 5-6 пъти дневно;
  • освен основната храна, консумирайте по 20-30 грама шоколад;
  • спете достатъчно;
  • бъдете физически активни;
  • вечерята преди разтоварващия ден да бъде максимално лека.

шоколад


Самият разтоварващ ден

  • изяжте 100 грама шоколад в рамките на целия ден, като разделите количеството на пет равни части, които консумирайте през равни интервали от време;
  • освен обикновена вода, може да се пият зелен чай и билкови отвари; от млечните и киселомлечните продукти се откажете;
  • не се натоварвайте физически;
  • при поява на гадене и световъртеж пийте малко подсладен чай и легнете да си починете за половин час.

шоколад


Правилен преход към нормално хранене

На следващия ден след разтоварващия не посягайте веднага към порцията с картофи или месото. Така рискувате да нарушите обмяната на веществата и веднага да възвърнете изгубените няколко килограма. При това не само тях, но и да натрупате нови.

Какво трябва да се направи?

  • Веднага след събуждане изпийте чаша с вода.
  • За закуска хапнете нискокалоричен плод, едно сварено яйце или обезмаслена извара.
  • Като втора закуска може да изпиете едно кафе или чай без захар с малко парче шоколад.
  • Обядът да се състои от диетична супа или зеленчукова салата. Основното е ястията да не са мазни.
  • За вечеря яжте зеленчуци, нетлъста риба или морски продукти.
  • Върнете се към физическите натоварвания, но не прекалявайте с интензивността им - всичко трябва да бъде постепенно.

Към тези стъпки следва да се придържате през първите два дни след приключване на разтоварващия. Едва тогава може да преминете към обичайното си хранене.


Редактор: Радостина Райчева
Източник и снимки: vdiete.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛюбопитноРецептиЛайфстайлХрани и ястияСнимкиЗдравни съветиХранене при...ВидеоИсторияЛеченияСпортАлт. медицинаЕ-тата в хранитеБотаникаПроизводителиПсихологияНовиниТестовеКалкулатори