Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Отслабване със сланина. Същност, принципи и противопоказания

Отслабване със сланина. Същност, принципи и противопоказания

Отслабване със сланина. Същност, принципи и противопоказания - изображение

Продуктите, съдържащи мазнини, попадат в списъка със забранени храни на всяка една диета, насочена към намаляване на телесното тегло. Точно от мазнината се опитваме да избягаме, налагайки ограничения в храненето си.

Затова диета със сланина звучи парадоксално на пръв поглед, но всъщност сланината е не просто мазнина. Тя има уникални свойства, които позволяват ефективно да бъде използвана в програмите за отслабване.


Свойства на сланината

Кои са тези специфични характеристики на мазния продукт, които го правят толкова подходящ за диетично хранене и за желаещите за отслабнат?

  • В сланината се съдържа изключително полезната архидонова киселина, регулираща работата на сърдечно-съдовата и хормоналната системи, влизаща в състава на клетъчните мембрани, влияеща и върху имунитета. В другите мазнини (растителни, краве масло) тази киселина не е налична.
  • В сланината има голямо количество от витамините А, Д, Е и бета-каротин. Затова редовната консумация на продукта подсилва имунитета и дава жизненост, а това е изключително полезно при отслабен организъм.
  • Сланината се усвоява бързо от човека, тъй като се топи при температура от около 37 градуса и не изисква допълнителен разход на енергия за преработка. Следователно, дори малко парче сланина е в състояние да утоли глада - което може да бъде по-добре и от диета?
  • За си набавим необходимото ни дневно количество мазнини, е достатъчно да изядем само 50 грама сланина. Затова диетата, базирана на консумацията на този продукт, от една страна ограничава силно мазнините, а от друга - осигурява на организма не само тяхното минимално количество, но и други много полезни вещества. Това е и причината за промяна на мнението на медиците. Ако досега изключваха сланината от всички медицински диети, то днес често препоръчват тя да влиза в менюто на страдащи от определени заболявания. Продуктът прекрасно влияе върху зрителната острота, допринася за по-бързо възстановяване на организма след продължително боледуване или операции, подобрява състоянието на кожата.
  • Включването на сланина в диетата позволява отслабването да се случва бавно, без да се изпитва чувство на глад. Приемана сутрин, тя дава сили и енергия, а през деня не се усещат пристъпи на силна нужда от храна. Така, на първо място, режимът предпазва от преяждане. Дори при относително недостатъчно хранене не се забавя обмяната на веществата, а цялата приета енергия сутрин се изразходва през деня.

сланина


Как правилно да приготвим сланината?

Много е важно как ще се приготви сланината, която ще бъде основен елемент от диетата.

  • Купувайте прясна сланина, уверете се, че има сертификат за произход и качество, удостоверяващ, че е от здраво животно.
  • Качествената свинска сланина има красив равномерен бял цвят (без жълтеникави или сиви оттенъци, без ивици кръв). В идеалния случай дебелината й е 2,5 сантиметра. Трябва да бъде еластична, да не е е ронлива, да не е прекалено мека, нито пък прекалено твърда.
  • При притискане на сланината с пръст, вдлъбнатината трябва бързо да се изравнява. Кожата да бъде гладка и мека, без остатъци от четина.

За диетата ви е нужен само 1 килограм сланина.


Технология на приготвянето:

  • разрежете килограм сланина на 30 еднакви парчета (диетата е с продължителност 1 месец);
  • сложете 300 грама люспи от лук в емайлиран съд, налейте 2 литра вода и варете 1 час на бавен огън, след което оставете да престои една нощ;
  • на следващата сутрин прецедете отварата, сложете в нея сланината и сварете до готовност;
  • оставете парченцата да престоят в течността до вечерта;
  • след това отцедете водата, сланината извадете от съда и изчакайте да изсъхне; тогава оваляйте в смес от подправки: канела, кориандър, индийско орехче, карамфил;
  • съхранявайте продукта във фризер, като всеки ден изваждате по едно парченце;
  • не размразявайте в микровълновата; нека размразяването става на стайна температура, за това ще са необходими 10-15 минути.

 

сланина
Правила на диетата

Диетата за отслабване със сланина е работеща. Освен това тя е една от най-ефективните в борбата с килограмите, при която не се забавя метаболизмът. Иначе казано, изгубените килограми няма да се възвърнат, когато човек премине отново към обичайното си хранене.

Важно е да отбележим, че режимът дава добри резултати, само ако желаещият да отслабне се придържа стриктно към основните принципи.

  • Парчето сланина задължително се изяжда сутрин на гладно, само веднъж на ден.
  • След 30-40 минути максимум задължително се закусва.
  • Закуската трябва да се състои от въглехидрати: зърнени каши или макарони от твърди сортове пшеница.
  • За ускоряване на метаболизма веднъж дневно може да се изпива едно кафе или чаша чай (най-добре сутрин).
  • Други видове животинска мазнина трябва да се изключат от менюто, като на първо място това са тлъстите риба и меса.
  • Да се ограничи консумацията на яйца до не повече от 1-2 дневно (въпреки че жълтъкът е полезен, поради високото си съдържание на лецитин, стимулиращ мозъчната дейност, в него има много мазнини).
  • Основата на менюто трябва да бъде съставена от зърнено-житни каши, бобови култури, зеленчуци, пълнозърнест хляб. Ако обичате ориз, заложете на нерафиниран, червен или черен. Белият се усвоява прекалено лесно и на практика представлява чисти бързи въглехидрати.
  • Максимално да се ограничи приемът на сол, захарта да се изключи напълно, включително и продукти с голямо нейно съдържание (сладкарски изделия, подсладени газирани напитки, печива, сладка и конфитюри).
  • Салатите и кашите да се овкусяват с натурални растителни мазнини (зехтин, ленено масло и други). Дневната доза да не бъде повече от 1 супена лъжица, като това количество да се раздели на няколко приема.
  • Водният баланс е важен, затова по време на диетата дневно трябва да се изпиват не по-малко от 1,5 литра вода (негазирана).
  • Задължително сутрин и вечер да се правят водни процедури (душ, вана или обтриване с влажна кърпа), за да може от тялото да се отмият отделилите се токсини.

Ако гореизброените принципи се спазват, на ден човек може да се разделя с 300-400 грама от теглото си. Освен това кръвоносните съдове ще се пречистят добре за периода на диетата, тъй като свинската сланина допринася за намаляване нивото на "вредния" холестерол в кръвта.


Противопоказания

Отслабването със сланина има и някои противопоказания. Така например то не е подходящо за хора, страдащи от:

  • силно затлъстяване (повече от 20% над физиологичната норма на теглото);
  • гастрит;
  • панкреатит;
  • чернодробни заболявания;
  • жлъчни проблеми;
  • захарен диабет.

В случай че имате някакви съмнения относно това дали е целесъобразно сланината да бъде част от ежедневното ви хранене в продължение на месец, най-добре се консултирайте с диетолог или с лекуващия ви лекар.

 

Редактор: Радостина Райчева
Източник: racionika.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЛюбопитноАнкетиЗдравни съветиЛеченияСпортДиетиЛайфстайлСнимкиХранене при...Алт. медицинаИсторияНовиниПсихологияТестовеБотаникаКалкулаториПроизводители