Начало Хранене Диети Полезно Какво трябва да знаем, за да се претеглим правилно

Какво трябва да знаем, за да се претеглим правилно

Какво трябва да знаем, за да се претеглим правилно - изображение

Нормално е всеки човек да следи телесното си тегло, особено тези, които се борят с натрупано излишно такова. Често, стъпвайки върху кантара, не ни харесват резултатите и това убива доброто настроение, както и понижава самочувствието - все нежелани моменти. Разбира се, това не означава, че трябва да спрем да наблюдаваме теглото си, напротив. Дори да не спазваме някаква диета за отслабване, е добре да контролираме редовно килограмите, защото понякога те бързо се увеличават, когато не ги "наглеждаме". Естествено, по същата причина е възможно и да отслабнем прекалено. Важно е също и да знаем как да се претеглим и кога, кои са факторите, които неминуемо се отразяват върху показанията на уреда.

тегло

Времето на претегляне

Препоръчва се да се теглим по едно и също време сутрин на гладно веднага след събуждане. Ако поради някаква причина сте пропуснали да стъпите върху кантара и се сетите, когато вече сте закусили, тогава е по-добре да оставите тази задача за следващия ден. Не трябва да проверявате теглото си след хранене, след тренировки, посещение на сауна и други подобни дейности. Също така не бива да се теглите във всеки удобен за вас момент (например, когато сте на гости, след вечеря или през друго време на денонощието).

Абсолютно нормално е килограмите да променят стойностите си пред деня. Това зависи от редица фактори: подвижността, физическото натоварване, междинните хапвания и още много.


Облеклото

Добре да сте облечени съвсем леко, например фино бельо. Всеки път, когато стъпите върху кантара, е хубаво да сте с една и съща дреха.


Честотата

Теглете се не по-често от веднъж седмично, а най-добре 1-2 пъти месечно. Определете си дни за това. Лоша практика е да проверявате килограмите си ежедневно, защото те може да се променят в зависимост от тренировките, приетите количества сол и вода вечер или при преминаване на организма към нов начин на живот.

Загубата на тегло при отслабване ще бъде различна, независимо от това дали сте избрали да спортувате или да се придържате към определен хранителен режим. Ще има и дни, в които килограмите изобщо няма да се намалили.

тегло


Кога не трябва да се теглим?

Има моменти, в които не трябва да се качваме върху кантара, без значение дали сме в период на диета или просто сме решили да проверим теглото си. Ето кои са те:

1. По време на месечната менструация или ПМС.

Тогава жената може да натрупа много килограми, поради факта, че хормонните бързо започват да се преустройват, организмът е под стрес и събира много излишни мазнини. Формите на гърдите и талията се увеличават, а това се отразява върху показанията на уреда.

2. Когато боледуваме.

Дори при най-обикновена простуда организмът отслабва, необходима му е по-малко храна от обикновено, а това може да доведе до рязко понижаване на теглото. Когато човек оздравее, то се възстановява. Затова изобщо не стъпвайте върху кантара до 7-10 дни след боледуване. Същото се отнася и за моментите на стрес и депресия.

3. След празник

Празничните събития обикновено са придружени от изобилие на вкусна храна и алкохолни напитки. Не се теглете не само на сутринта след такива вечери, но и през следващите 2-3 дни. След това килограмите ще се нормализират.

4. Не проверявайте тежестта си и по време на отпуск или след физически натоварен уикенд, например поход, колоездене и други.


По статията работи: Радостина Райчева
Източник: samaya-krasivaya.info

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиСнимкиЛюбопитноЛайфстайлСпортАлтернативна медицинаЗдравни съветиХранене при...НовиниКалкулаториЛеченияЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследванияРецептиКлинични пътекиИсторияТестовеПсихологияПроизводители