Начало Хранене Диети Полезно Да отслабнем здравословно с черешова диета!

Да отслабнем здравословно с черешова диета!

Да отслабнем здравословно с черешова диета! - изображение

Черешите и вишните, независимо от техния сорт, са вкусни и питателни плодове, които могат да бъдат пълноценна част от всяка здравословна диета за отслабване. Освен че притежават редица здравни ползи, те са с ниско съдържание на калории и високо съдържание на диетични фибри. Препоръчителният дневен прием на пресни плодове в един балансиран хранителен режим е 1,5-2 чаени чаши на ден. Обичате ли да похапвате череши? Ето защо да ги предпочетете!

Нискокалоричен снакс

Пресните череши и вишни могат да бъдат отличен избор за ниско калорична закуска за онези от вас, които са на диета. Една чаша череши съдържа 97 калории, а една чаша вишни ще достави 78 калории на вашия организъм. И двата вида плод могат да се консумират както сурови, така и термично обработени. Заместването на по-високо калоричните похапвания през деня, като бонбони и различни сладки изкушения, с череши или вишни ще ви помогне да намалите приема на калории и в годишен план да отслабнете с 3-4 килограма.

Пълноценен източник на фибри

Черешите са с високо съдържание на естествени диетични фибри, които ще ви заситят по-бързо и за дълго, докато приемате по-малко калории. И ако трябва да сме точни, една чаша от сладкия плод съдържа 3 грама фибри. Една порция череши предоставя 12% от препоръчителните 25 грама на ден за жените и 8% от препоръчителните 38 грама фибри за мъжете. Проучванията сочат, че голяма част от хората приемат едва 10-15 грама дневно.

Редуцират мазнините в организма

Според проучване, вишните могат да помогнат за редуциране мазнините на корема. Те са особено богати на антоцианини /важен антиоксидант/ и предпазват организма от редица заболявания. Проведено е 90-дневно проучване, по време на което животни са приемали редовно екстракт от вишна - сушени цели плодове, смлени на прах. Резултатът - понижаване нивата на мазнините в организма и понижено образуване на мастна тъкан. Заключението на изследователите е, че вишните могат значително да намалят риска от заболявания, свързани с богатата на мазнини диета, включително диабет от тип 2 и сърдечно-съдови заболявания.

Как да ги включим в хранителния си режим?

И черешите, и вишните могат да се консумират сурови. Тъй като са сезонни плодове, бихте могли да ги замразите, независимо дали са със или без костилки. Така ще са ви на разположение целогодишно като освежаваща, питателна и нискокалорична храна. Можете да ги използвате в рецептите за различни сладкиши или да ги изсушите и да си направите домашно мюсли. Сушените череши могат да се съхраняват в херметически затворени контейнери, за да си приготвяте здравословна закуска или десерт, като ги смесите с ниско калорично мляко, например. Въпрос на въображение и вкус!

Снимка: livestrong.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХрани и ястияРецептиСнимкиЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлБотаникаДиетиПсихологияХранене при...Алтернативна медицинаТестовеСпортНормативни актовеЛеченияЗаведенияИнтервютаОрганизацииКалкулаториПроизводители