Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Алкална диета

Диета за отслабване и поддържане на оптимално рН

Диета за отслабване и поддържане на оптимално рН - изображение

Алкалната диета е система на хранене, при което в менюто преобладават плодове, зеленчуци и почти не присъстват продукти с животински произход. Освен с високото съдържание на витамини, минерали и други микроелементи, зеленчуците и плодовете се характеризират и с други полезни свойства. Те създават алкална среда в организма, което съществено укрепва костната тъкан. Това е така, защото киселите продукти "отмиват" калция от костите, а основата неутрализира нейното действие.

Този хранителен режим е предназначен за пречистване и възстановяване на организма. Плодовете и зеленчуците трябва да са пресни, без да са термично обработени. Преходът към такова хранене трябва да се извършва постепенно, без резки "скокове". Диетата може да бъде с продължителност от максимум 4 седмици.

Алкални хранителни продукти

  • Плодове: грейпфрут, стафиди, банани, ябълки, сушени фурми, сушени кайсии, нектарини, портокали, ананас, боровинки, пъпеши и дини;
  • Зеленчуци: моркови, зеле, карфиол, целина, броколи, патладжани, гъби, ряпа, тиквички. Според някои диетолози най-алкалните зеленчуци са: листата на цвеклото, стъбла на глухарче и печени картофи. Изключения са: царевицата, брюкселското зеле и аспержите.
  • Месни продукти: може да се консумира всякакво нетлъсто месо (телешко, агнешко, говеждо), то трябва да бъде много меко. Контролирайте нивото на холестерола. Гъшето и патешкото съдържат голямо количество мазнини и холестерол, затова следва да се избягват.
  • Други алкални продукти: просо, бобови кълнове, елда, също зехтин, бадеми, мед, кестени, сладко, сладолед, сметана.

Основни правила на алкалната диета:

  • Яжте сурови зеленчуци, приготвени под формата на салата или на други ястия;
  • Докато трае диетата, менюто ви трябва да се състои 80% от алкални продукти и 20% - от киселинни;
  • Зърнени култури да се приемат не по-често от 3 пъти седмично;
  • Риба да се приема не повече от 2 - 3 пъти за седмица;
  • Хубаво е за закуска да се хапва 1 жълтък и 1 зелен зеленчук;
  • По време на диетата може да консумирате пресни несушени ядки и семена, зелени боб и грах, които са богати на растителни протеини;
  • При приготвяне на храната може да се използват зехтин, слънчогледово олио, олио от соя и фъстъчено, без никакви химични добавки;
  • Употребата на месо да бъде умерена, да се избират нетлъсти видове - говежда, телешко, агнешко, пилешко и пуешко;
  • Не вечеряйте след 6 - 7 часа и след хранене не пийте нищо друго, освен билков чай;
  • Между храненията да се пие вода, плодови сокове и билкови чайове.
  • Предлаганата диета е богата на фибри и антиоксиданти. Тя е насочена към подобряването на здравето, а не за отслабване, но практиката показва, че придържайки се към такъв режим, килограмите също се топят.

Бъдете здрави!

Още по темата:

4.4, 8 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияФизиологияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиЛайфстайлХранене при...Алт. медицинаКалкулаториСпортНовиниИсторияПсихологияТестовеРецептиБотаникаПрезентацииСнимкиИзследванияКлинични пътекиАнкетиВидеоНормативни актовеОрганизацииЗаведенияИнтервютаПроизводители