Начало Хранене Групи храни и ястия Риба и морски продукти Скумрия

Скумрия

Скумрия - изображение

Скумрията е тлъста риба, в нея има много протеини, които се усвояват 3 пъти по–бързо от тези на говеждото месо. Тя може да се причисли към диетичните продукти, защото е ниско калорична. Единственото, което разваля диетичното хранене, това е същественото количество мазнина. Ненаситените мастни киселини, които се съдържат в големи количества, допринасят значително за укрепване на клетъчната мембрана, защото активно неутрализират свободните радикали. Тези мастни киселини са най–важния елемент, който изпълнява роля на антиоксидант.

Полезните свойства на тази риба се дължат, най–вече, на минералните вещества, влизащи в състава й: фосфор, сяра, цинк, манган, калий, натрий. Те сажизненоважни за човешкия организъм.

Месото на скумрията е подходящо за бременни жени, стари хора, малки деца. Неоспорима е огромната му полза за гръбначния и главния мозък. Витамин В12 влияе на синтеза на ДНК, участва в метаболизма на мазнините, което дава възможност да се увеличи консумацията на кислород от клетките. Хората, които имат проблеми със съдържанието на захар в кръвта, ще получат положителни резултати при редовна употреба на тази риба.

Полезните свойства на скумрията допринасят за същественото подобряване на състоянието при заболявания на кръвоносните съдове. Минералните вещества, влизащи в състава й, сполучливо увеличават хрущялната тъкан, което подобрява човешкото здраве.

5.0, 2 гласа

ХРАНИТЕЛНА СТОЙНОСТ ПРИ 100ГР.

Вода71.8 мл.
Белтък18.0 гр.
Мазнини9.0 гр.
Въглехидрати0.0 гр.
Калории153 кал.

ВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ

фосфор, сяра, цинк, манган, калий, натрий; витамин В12

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...СпортФизиологияНовиниДиетиСъставкиЛайфстайлСнимкиВидеоАлт. медицинаБотаникаИзследванияЛечения