Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Полезни храни за хипоталамуса

Полезни храни за хипоталамуса

Полезни храни за хипоталамуса - изображение

Хипоталамусът е отдел на главния мозък, отговорен за механизмите на бодърстването и съня, за промяната на телесната температура и за обменните процеси в организма. От него зависи работоспособността на всички човешки органи и тъкани. Емоционалните реакции на хората също са от компетенцията на хипоталамуса. Освен това, той ръководи дейността на щитовидната жлеза, участва в храносмилателните процеси, има отношение и към продължителността на съня. Разположен е под таламуса.

 

Полезни продукти за хипоталамуса:

  • стафиди, сушени кайсии, мед: съдържат глюкоза, необходима за пълноценната му работа;
  • листни зеленчуци и зелени подправки: прекрасен източник на магнезий и калий са, също така отлични антиоксиданти; предпазват хипоталамуса от кръвоизливи, инсулт;
  • мляко и млечни продукти: в тях има витамини от група В, които са нужни за пълноценната работа на нервната система; в състава им влизат също калций и други хранителни вещества;
  • яйца: намаляват риска от развитие на инсулт, благодарение на полезните за мозъка вещества, които се намират в тях;
  • кафе, черен шоколад: малки количества тонизират дейността на хипоталамуса;
  • банани, домати, портокали: повишават настроението, облекчават работата не само на тази част от мозъка, но и на цялата мозъчна структура; полезни са за нервната система, чиято дейност е тясно свързана с работата на хипоталамуса;
  • орехи: стимулират функциите на мозъчния отдел, забавят процесите на стареене на мозъка, богати са на полезни мазнини, витамини и микроелементи;
  • моркови: забавят стареенето на организма, насърчават образуването на нови клетки, участват в предаването на нервните импулси;
  • морско зеле: в него се съдържат вещества, необходими, за да се осигури кислород на хипоталамуса; голямото количество йод в продукта помага в борбата с безсънието и раздразнителността, умората и пренатоварването;
  • мазната риба и растителна мазнина: в състава им влизат полиненаситени мастни киселини, които са важни хранителни елементи за хипоталамуса; тези продукти предотвратяват отлагането на холестерол и са стимулатор за производството на хормони.

 

Вредни храни за хипоталамуса

  • алкохол: предизвиква съдови спазми, разрушава клетките на хипоталамуса и нарушава работата на нервната система;
  • сол: прекомерните количества водят до превъзбуждане на нервите; освен това се повишава артериалното налягане, което в някои случаи може да бъде причина за кръвоизливи в мозъчната структура;
  • тлъсто месо: вредните мазнини в състава му увеличават риска от натрупване на холестеролни плаки в мозъчните кръвоносни съдове, нарушава се храненето на хипоталамуса.

Източник: edaplus.info

4.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлПсихологияЗдравни съветиХранене при...НовиниСнимкиОрганизацииАлтернативна медицинаИсторияКлинични пътекиМедицински изследванияЛеченияСпециалистиБотаникаСпортЗаведения