Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Нисък хемоглобин

Хранене при нисък хемоглобин

Хранене при нисък хемоглобин - изображение

Ниският хемоглобин днес е сред най-често срещаните здравословни проблеми, а засегнатите са не само възрастни, но и деца. Непрекъснатата слабост, настъпването на бърза умора, понижаване на работоспособността, а понякога дори и припадъци, са основните показатели за понижен хемоглобин. Повечето хора знаят, че занижените му нива действат неблагоприятно върху работата на целия организъм.

В състава на хемоглобина влиза желязо - важен микроелемент, който помага доставянето на кислород до всички клетки. От неговия недостиг на първо място страдат тъканите на главния мозък и бъбреците.

По-рано се е смятало, че най-полезните продукти за повишаване на хемоглобина са ябълките, нарът и елдата, тъй като те съдържат значително количество желязо. По-късно става ясно, че малка част от елемента, който се намира в растителните продукти, се усвоява от организма. Затова се препоръчва приемът на животински протеини, съдържащи желязо, усвояващо се отлично.

Полезно е да се консумира месо (най-добре крехко телешко), субпродукти (черен дроб, бъбреци), риба и рибен хайвер. Но такива продукти могат да нарушат процеса на храносмилане, затова задължително е необходимо в менюто да се включат плодове, зеленчуци и сложни въглехидрати, съдържащи се в зърнено-житните култури (пълнозърнести каши).

За повишаването на хемоглобина ще помогнат и прясно изцедени сокове: от нар, грозде, цвекло, моркови, ябълки.

Трябва да се знае, че калцият пречи за усвояването на желязото, затова млечните продукти следва да се приемат отделно. Витамин С подпомага усвояването на елемента - по-често пийте пресни портокалов и доматен сокове, към храната добавяйте лимонов сок, зелени подправки, лук, чушки.

Чаят и кафето също затрудняват усвояването на желязото, тези напитки трябва да се изключат от менюто или да има интервал от 2 - 3 часа между храната, богата на желязо и консумацията им.

Да повишите хемоглобина си с помощта на храната никак не е трудно, необходимо е само да бъдете внимателни при избора на продукти.

3.7, 10 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиИзследванияСнимкиНовиниИсторияАлт. медицинаФизиологияОрганизацииБотаникаСъставкиСпортЛайфстайлЛеченияЕ-тата в хранитеХранене при...