Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Как да се откажем от сладкото

Как да се откажем от сладкото

Как да се откажем от сладкото - изображение

Отказването от сладкото за повечето от жените е велик подвиг. Но ако успеете да го направите, тялото ще ви бъде благодарно и ще ви се отплати заедно с лихвите.

Някои не могат да живеят без ежедневното хапване на парче шоколад, други просто са равнодушни към това изкушение. Къде се крие причината за това, че се чувствате теглени към сладостите и как да се откажете от тях и от тестените изделия?

Сигурно си мислите, че този, който е измислил баничките, бонбоните и шоколада вероятно е мразел жените :). Както се казва: "един миг в устата, а цял живот на бедрата"... да и не само.

Защо ви се хапват сладки и тестени продукти?

Работата съвсем не е в това, че ви липсва воля. Тук никакви сили не могат да помогнат да се борите срещу природата си. Организмът е сложно нещо. Ще се опитаме да го обясним възможно най-разбираемо.

Сладките и тестените изделия са въглехидрати, прости въглехидрати, които попадайки в организма се превръщат в захар или по друг начин казано - в глюкоза. Глюкозата от простите въглехидрати, които сме изяли, най-често е много повече от необходимите количества, а това на свой ред повишава нивото на кръвната захар също над нормите. Това не е типична ситуация за тялото и то започва да понижава захарта в кръвта с помощта на инсулина, който се произвежда от задстомашната жлеза. Разбира се, нивото на захарта се понижава, понижава и се оказва под нормите. На организма му е нужна порция глюкоза, но той може да си набави, подавайки сигнал към мозъка и нервната система, а те от своя страна ви диктуват да хапнете нещо сладичко, защото захар можете да получите, приемайки въглехидрати. Така се получава един затворен кръг, но за радост лесно бихте могли да го "разкъсате" и да излезете от него.

Как да стане това?

  • За да не ви се прияжда сладко, е необходимо да започнете деня с правилна закуска. Тя трябва да се състои от каши - сложни въглехидрати, а не прости (затова мюслите и кифличките с масло не са подходящи), плодове или сушени плодове.
  • Следващата стъпка е да се хранете редовно, примерно на всеки 3 часа, т. е. да не гладувате. По този начин нивото на кръвната захар ще се поддържа през целия ден, освен ако не включите към чая си пирожки, например.
  • Много е важно да замените простите въглехидрати със сложни. Вместо кифлички и закуски яжте пълнозърнести каши, плодове, сушени плодове или зеленчуци.
  • Още една стъпка, която никак не е за подценяване в борбата със сладкото: стойте максимално далеч от него - не носете подобни храни в чантата си, нека няма от тях у дома ви и на работното място. И нека гостите, които са донесли някаква сладост за кафето или чая, да вземат остатъка със себе си на тръгване.

Спазването на тези правила води до съществено намаляване на желанието за консумация на сладки изделия или до пълното му изчезване.

3.3, 8 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноРецептиНовиниЗдравни съветиХранене при...ДиетиЛайфстайлПроизводителиСоциални грижиСпортСнимкиЛеченияБотаникаАлт. медицинаЕ-тата в хранитеПсихологияХрани и ястияИсторияВидеоАнкетиФизиологияНормативни актовеСтатистически проучванияОрганизацииИнтервютаЗаведения