Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Как да отслабнем и да бъдем здрави, следвайки цветовете на храните

Как да отслабнем и да бъдем здрави, следвайки цветовете на храните

Как да отслабнем и да бъдем здрави, следвайки цветовете на храните - изображение

Всички искаме да сме слаби и с атлетично тяло, но най-важното е да бъдем здрави. За целта не е нужно да се придържате към сложни диети, а да следвате цветовете на дъгата. Какво имаме предвид? Ще ви запознаем с колоритен начин на хранене, включващ консумация на плодове и зеленчуци, като ще научите защо техните цветове имат значение и какво е влиянието им върху здравето. Изследванията доказват, че антиоксидантите и алкализиращите свойства на плодовете и зеленчуците могат да понижат риска от развитие на рак и да ви помогнат да влезете във форма.

Различното обагряне говори за съдържание на различни вещества в растенията. Ето защо е много важно да не се лишавате от никакви плодове и зеленчуци. Дъговата диета дава точно такава възможност, защото тя е план за хранене, който изобилства от редица разнообразни хранителни вещества.

Правилата са прости и лесни за запомняне - яжте по 1 чаена чаша с плодове и зеленчуци от всеки цвят (червен, жълт и оранжев, бял, зелен, син и лилав) всеки ден.

Червен

червен

Червени храни са ягодите, динята, розовият грейпфрут, цвеклото, малините, червеното вино, червеният лук, репичките, доматите и други. Всички те са богати на антиоксиданти и витамин P. Ресвератролът (вещество, което се намира в обвивката на червеното грозде, боровинките и други) има противовъзпалителни свойства, които намаляват риска от сърдечни заболявания. Ликопенът (в динята, розовия грейпфрут и домата) помага за борбата с рака на простатата. Бетацинин, който дава на цвеклото характерния цвят, се смята за мощен агент за предотвратяване на рак.

Жълт и оранжев

жълт и оранжев

Жълти и оранжеви храни са лимоните, морковите, тиквата, прасковите, царевицата, жълтите ябълки и чушки, прасковите, кайсиите, пъпешите и други.

Оранжевите продукти съдържат много бета каторин и витамин С, които защитават кожата и лигавиците. Бета каротинът също намалява риска от рак, сърдечни заболявания, катаракта, артрит и предпазва от увреждане на кръвоносните съдове. Подобрява зрението и поддържа мозъчната функция. Лутеинът е друг компонент на жълтите и оранжевите храни, който подобрява зрението и здравето на очите.

Бял

бял

Бели храни са карфиолът, лукът, ряпата, чесънът и други. Те са богати на ксантон, който има антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, освен това предпазва от образуването на тромби. Понижава риска от сърдечни проблеми и подсилва имунната система.

Лукът например има силни пробиотични свойства. Чесънът съдържа алицин, който понижава кръвната захар и предотвратява сърдечните атаки. Тези два зеленчука имат силни противовъзпалителни и антибактериални свойства. Ряпата дайкон е естествен диуретик, помага за почистването на бъбреците и премахва токсините от тялото.

Зелен

зелен

Зелените храни са спанак, краставици, магданоз, лимони, тиквички, аспержи, зелени салати, киви, авокадо, зелени ябълки, броколи, грах и други.

Хлорофилът, съдържащ се в тях, помага за предотвратяване на рак, за детоксикацията на черния дроб и за поддържане на контрол върху теглото. Той също така предпазва кожата.

Зелените храни пречистват тялото от токсини и предотвратяват дегенерацията на макулата. В тях има и калий, който предпазва сърцето, подпомага отслабването и намалява желанието за нездравословни храни.

Син и лилав

син и лилав

Сини и лилави храни са лилавото зеле, черното грозде, патладжанът, боровинките, сливите и други.

Те намаляват риска от рак и имат много силни антиоксидантни свойства. Полезни са за уринарния тракт. Антоцианинът в този вид храни се бори с увреждането на клетките, насърчава здравето на сърцето, намалява холестерола, повишава когнитивната функция и помага при борбата със затлъстяването.

цветове

Когато пазарувате, се уверете, че във вашата количка има от всички цветове: червен, жълт или оранжев, бял, зелен, син или лилав.


Включването на разнообразни по цвят храни в диетата ви не само подобрява вашето здраве и ще ви предпази от различни заболявания, но също така помага да отслабнете. Едно от основните предимства при такава диета е, че не трябва да следвате сложни планове на хранене. Единственото, което трябва да направите, е да замените вредните храни, като пица, паста, сладкиши и преработените продукти, с полезни плодове и зеленчуци.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: brightside.me

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноХранене при...РецептиПсихологияЛайфстайлСнимкиХрани и ястияАлт. медицинаФизиологияИсторияНовиниДиетиСоциални грижиАнкетиСпортНормативни актовеЛеченияИнтервютаСтатистически проучванияОрганизацииЗаведенияБотаникаПроизводители