Начало Хранене Диети С дълготраен ефект Зелена диета

Зелена диета с детоксикиращо действие

Зелена диета с детоксикиращо действие - изображение

Зелената диета е най-подходящия начин за пролетно отслабване. Когато нямате нужда от сваляне на много килограми, а просто трябва да се "разтоварите" малко, ще ви помогнат точно зелените продукти, за които ще говорим сега.

Зелената диета, освен че дава възможността да се отървете от няколко килограма, има и отлично детоксикиращо действие върху организма. Всички хранителни продукти със зелен цвят се характеризират с ниска калоричност и са богати на целулоза. Целулозата действа като "метла", тя буквално изчиства токсините от тялото, също остатъците от недобре преработената храна, а малкото калории допринасят за постепенната загуба на тегло, при това се чувствате сити.

Особености на зелената диета

Зелената диета е хранителен режим, който се основава на консумацията (до колкото е възможно) на продукти със зелен цвят. Например:

- Плодове (и горски) - зелени ябълки, авокадо, лайм, круши, киви, помело и други;

- Зеленчуци - аспержи, повечето видове зеле (бяло, брюкселско, броколи и др.), тиквички, зелени чушки, целина, маруля, всички листни зеленчуци, зелен грах и други.

Защо точно те? Причината се крие в това, че повечето от тях, с малки изключения (например авокадото), съдържат минимално количество калории, но са богати на витамини и минерали. Зеленчуците придобиват зеления си цвят благодарение на действието на пигмента хлорофил. Освен изумрудената окраска, това вещество прави продуктите способни да укрепват имунитета и да подобряват обмяната на веществата.

От научна гледна точка

Зелената диета притежава ценно диетично качество - продуктите, които тя изисква да се приемат, потискат апетита. Многобройни изследвания, проведени от психолози, показват, че храните с ярки цветове (червен, жълт, оранжев) и тези с блясък (полети с масло, глазури, желатин или сос) стимулират апетита на подсъзнателно ниво. А тези със "спокойни" тонове, особено зелени, не предизвикват силно изразени импулси към храна. С други думи, червената чушка за нашия мозък изглежда по-апетитно, отколкото същата със зелен цвят. Затова, ако искате да ядете по-малко, да не претоварвайте стомаха си и постепенно да се избавяте от килограмите, избирайте именно зелени храни.

Какво казват диетолозите по въпроса? Една част от тях еднозначно и непоколебимо са "ЗА" консумацията на пресни зелени плодове и зеленчуци, защото те са богати на полезни вещества и се усвояват добре. Също така много от тях съдържат "вълшебната" тартронова киселина, която драстично забавя процеса на липогенезата - това е превръщането на въглехидратите в мазнини. Казано по друг начин, обогатявайки менюто си с продукти, съдържащи тартронова киселина, вие почти пропускате вероятността от напълняване.

Примерно дневно меню

Вероятно ще се намерят хора, които в стремежа си да постигнат желаните резултати, ще променят драстично менюто си, включвайки в него изключително и само зелени плодове и зеленчуци. Не изпадайте в крайности! Все още никой не се е противопоставил на нуждата на организма от протеини и малко мазнини. Хранете се разумно и си изгответе хранителен режим, състоящ се не само от зелени и нискокалорични продукти.

  • Закуска:

100 г обезмаслена извара, 1 чаша обезмаслена киселомлечна напитка (кефир), 2 зелени ябълки, зелен чай;

  • Втора закуска: шепа кедрови ядки, 1 с. л. трици;
  • Обяд: всякаква лека супа (например: рибена, зеленчукова), салата от прясно зеле и краставици (може да добавите 1 ч. л. зехтин и малко соев сос), час след това - някакъв плод.
  • Вечеря:

Всякакво месо или риба, приготвени на пара или на скара, салата от листни зеленчуци с 50 грама сирене (подправете с 1 ч. л. зехтин).

  • Един час преди сън:

2 яйчни белтъка.

Разбира се менюто може да бъде най-различно, не е трудно да експериментирате, просто се старайте да включвате продукти, достатъчно богати на протеини (нетлъсто месо, риба, млечни продукти, яйца) и разбира се, храненето ви да е максимално наситено с пресни плодове и зеленчуци със зелени нюанси.

Освен това, не забравяйте да изпивате около 1,5 литра вода ежедневно - ЧИСТА И НЕГАЗИРАНА.

И още:

Един тънък момент, засягащ зелената диета и най-подходящото време за консумация на едни или други продукти.

  • Зеленчуци може да се ядат през целия ден (до 22:00 часа вечер);
  • Леки протеинови продукти са позволени дори късно вечер (например: кефир, яйчен белтък);
  • Бавни въглехидрати (различни от зеленчуци - зърнени храни, пълнозърнест хляб, препечени филии и други) е най-добре да се приемат през първата половина от деня;
  • Плодовете да се консумират до 17:00 часа.

Зелената диета не обещава бързо и драстично отслабване от типа на "5 кг за 3 дни", но ще ви помогне да се разделите с 2 -3 килограма за 2 - 3 седмици, ще подобри състоянието на кожата ви и ще повдигне настроението ви.

Успех!

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛайфстайлЛюбопитноЛеченияЗдравни съветиРецептиСнимкиХранене при...Алтернативна медицинаНовиниЗаведенияБотаникаЕ-тата в хранитеХрани и ястияПсихологияАнкетиИсторияСпортНормативни актовеТестовеИнтервютаОрганизацииКалкулаториПроизводители