Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 7 храни, които осигуряват повече енергия от чаша кафе

7 храни, които осигуряват повече енергия от чаша кафе

7 храни, които осигуряват повече енергия от чаша кафе - изображение

Когато се нуждаем от енергия, обикновено посягаме към захар или кафе, които бързо ни ободряват, но след това и бързо губим жизненост. Има много различни храни, които доставят енергия по-продължително време и ни помагат да поддържаме еднакви нива на бодрост през по-дълъг период.

1 Авокадо

Добавете авокадо в менюто си, когато имате нужда от повече енергия. В допълнение към здравословните му ползи влиза и високото съдържание на витамини В, които помагат на клетките да превръщат храната в енергия. То е богато на мазнини и фибри - мазнините помагат да се повиши усвояването на хранителните вещества, а фибрите забавят покачването и спадането на кръвната захар след хранене, като по този начин насърчава по-стабилно енергийно ниво.

Старайте се да си осигурявате около 30-35% мазнини, 50% въглехидрати и 30% мазнини, когато се храните. Тази диета осигурява постоянни нива на енергия, за разлика от други, които премахват мазнините или въглехидратите.

авокадо

2. Зелено листни зеленчуци

Макар че са с ниско съдържание на калории, зелено листните зеленчуци са с високо съдържание на желязо, фибри, калций, фолиева киселина, магнезий, витамин А, С, Е и К. Тези витамини и минерали предотвратяват анемията, основна причина за умора, особено при жените.

Не е нужно да ядете спанак от консерва, а 2-3 пъти месечно пийте зелено смути или пък си го добавете в свежата салата на обяд.

3. Сладки картофи

Въглехидратите не бива да се избягват напълно, както правят много привърженици на кето диетата. Те са най-бързият източник на енергия. Съсредоточете се върху избора на пълнозърнести храни, богати на фибри въглехидрати, които се усвояват по-бавно от захарта и бялото брашно.

Перфектният избор за въглехидрати са сладките картофи. Те са чудесен източник на сложни въглехидрати и фибри, които забавят храносмилането и увеличават продължителността на чувството за ситост, така че енергията се освобождават бавно и стабилно. Сладките картофи съдържат манган, който спомага за разграждането на хранителните вещества и увеличава енергията.

4. Банани

Заредени с добри въглехидрати, калий и хранителни вещества, бананите са чудесен избор, особено преди тренировка, за да ви дадат бързо енергия.

Не само това са предимствата на плода:

- Калият помага при хидратация, натурален ключов фактор, за да се чувствате по-жизнени;

- Естествените захари и въглехидрати ви зареждат с енергия преди натоварване;

- Фитохимикалите помагат за възстановяването, така че по-бързо да се върнете в добра форма след натоварване.

банан

5. Черен шоколад

Забравете за бонбоните следобед! Захарта ще ви даде бързо енергия и концентрация, но и бързо се абсорбира, което прави кръвната ви захар нестабилна.

За по-устойчиви нива на жизненост изберете тъмен шоколад със 70% или повече какао. Тази сладка опция е добър източник на кофеин и теобромин, два природни стимуланта, които повишават енергията и настроението. Също така черният шоколад съдържа антиоксиданти, които подобряват притока на кръв и по този начин доставят кислород на мозъка и мускулите.

6. Вода

Хранете се правилно, спете достатъчно и тренирайте - това е ключът към повишаване на енергията. Но и обърнете внимание на това, което пиете.

Кафето е опора за много от нас рано сутрин, но то освен жизненост ни прави и нервни. Следващият път, когато посегнете да си сипете още кафе, изберете да напълните чашата си с вода.

Дехидратацията може да накара тялото ви да понижи производството на енергия и да ви направи по-уморени и бавни. Пиенето на достатъчно вода е наложително за стимулиране на енергията.

7. Червено цвекло

Червеното цвекло не може да бъде победено, когато става въпрос за хранителни вещества и енергия. То съдържа естествени нитрати и антиоксиданти, които увеличават кръвния поток, като по този начин окисляват мозъка и мускулите.

Стремете се да консумирате различни зеленчуци в комбинация с цвекло и ще покривате минималната квота от микроелементи за деня.

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: prevention.com

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСнимкиСпортЛюбопитноХранене при...Алт. медицинаФизиологияДиетиНовиниЛайфстайлРецептиЛеченияБотаника