Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Хранене при ПМС (предменструален синдром) - част 2

Хранене при ПМС (предменструален синдром) - част 2

Хранене при ПМС (предменструален синдром) - част 2 - изображение

Промяна на настроението, засилена умора, отоци, болезнени гърди, поява на акне, главоболие, болки в таза, жажда, повишен апетит, промяна на вкусовите усещания, потиснатост, агресия... Дамите със сигурност познават всички тези състояния. И това съвсем не е пълният списък на симптомите на предменструален синдром (ПМС). Изброените неразположения често се приемат за нормални и жените не смятат за необходимо да се борят с тях. Лекарите обаче са на мнение, че симптомите лесно могат да бъдат победени с промяна на хранителния режим.


Топ 20 на храните, които облекчават симптомине на ПМС

 

  • Зелени листни зеленчуци

Зеле, спанак, рукола и другите зеленолистни зеленчуци са източници на магнезий, калций, желязо, витамини Е и В, които в комбинация помагат в борбата със симптомите на ПМС.

  • Авокадо

Екзотичният плод съдържа целулоза, калий и витамин В6. Консумацията на авокадо допринася за балансиране на хормоните, понижава нивото на захар в кръвта и намалява подпухналостта, подобрява храносмилането, помага за премахване на раздразнението, потиснатостта и депресията.

  • Черен шоколад (с 80% и повече какао)

Той е източник на магнезий и теобромин, който разширява кръвоносните съдове, повлиява благоприятно кръвообращението, а като резултат изчезват пристъпите на главоболие. Освен това черният шоколад е естествен афродизиак, способен да повиши нивото на серотонина в организма, като по този начин жената става спокойна, ненапрегната и щастлива.

  • Броколи

В броколите има калций, магнезий, желязо, целулоза и витамини от група В. Тези компоненти помагат за балансиране на хормоналния фон.

Белтъчини, калций, калий и триптофан са веществата в продукта, повлияващи признаците на ПМС. Триптофанът допринася за производството на серотонин и подобрява настроението. Козето мляко се отличава от кравето с това, че е в него се съдържат повече полезни вещества, благодарение на които се подобрява общото състояние на организма и храносмилането. Интересно е, че според резултати от проведени изследвания, жените, които редовно консумират прясно мляко (козе или краве) страдат по-рядко от ПМС, отколкото дамите, които приемат млечния продукт от време на време.

  • Кафяв ориз

В кафявия ориз има витамини от група В, магнезий, селен и манган, който в съчетание с калция потиска признаците на ПМС. Огромно е и количеството триптофан в продукта, а веществото подобрява храносмилането.

  • Сьомга

Белтъчини, витамини от група В, витамин Д, селен, магнезий и Омега-3 мастни киселини... Тази комбинация в рибата нормализира нивото на захарта в кръвта и притежава противовъзпалителни свойства.

  • Сурови тиквени семена

В семената на тиквата се съдържат магнезий, калций, желязо, манган, цинк и Омега-3 мастни киселини. Продуктът може да бъде заменен със слънчогледови семена. И двата вида помагат за премахване на болезненото усещане на гърдите, както и на раздразнителността и депресията.

  • Банани

Вкусните плътни плодове са незаменими при ПМС, защото са източници на въглехидрати, витамин В6, манган, калий и триптофан. Бананите са особено ценни, тъй като намаляват подпухналостта и подуването на корема през предменструалния период.

  • Аспержи

Аспержите са богати на фолиева киселина, витамини Е и С, като последният притежава противовъзпалителни свойства. Освен това зеленчукът е естествен диуретик, който извежда меко остатъците от течности в организма.

  • Пшеничен зародиш

Източник е на витамини от В група, на цинк и магнезий, помагащ за предотвратяване на променливото настроение и подуването на корема. Пшеничните зародиши може да се добавят в каши, мюсли, печива, супи или салата.

  • Перлен ечемик

В състава на културата влизат витамини А, Е, В, РР, Д, също калий, калций, цинк, манган, йод, фосфор, мед, желязо и други полезни микроелементи. Ечемикът се отличава от останалите зърнени храни с това, че има нисък гликемичен индекс, което допринася за по-бързото усвояване на културата от организма, а това води и до по-бързо изчезване на симптомите на ПМС. Ечемичената каша помага за справяне с променливите настроения, сънливостта и повишената умора. Може да бъде заменена с овесена.

  • Сусамови семена

Изключително богати са на витамин В, калций, магнезий и цинк. Може да се консумират самостоятелно или като добавка към различни ястия.

  • Черни боровинки или къпини

Освен огромното количество минерали и витамини в тези дребни плодчета има и антиоксиданти, облекчаващи предменструалните симптоми.

  • Куркума

Подправката притежава противовъзпалителни и болкоуспокояващи свойства.

  • Джинджифил

Джинджифилът се бори с възпаленията и допринася за нормализиране на нивото на кръвната захар.

  • Чесън

Всеизвестно е, че пиперливият зеленчук е естествен антибиотик, които се характеризира с противовъзпалителен ефект, а също така способства за нормализиране на захарта в кръвта.

  • Зелен чай, в частност чай от лайка

Антиоксидантни и седативни са свойствата, присъщи за напитката. Тя помага за премахване на раздразнителността и чувството на тревожност, както и на мускулните спазми.

  • Кисело мляко

Резултати от изследвания сочат, че жените, които приемат достатъчно количество калций (чрез консумация на не по-малко от чаши кисело мляко) много по-рядко изпитват симптомите на ПМС, в сравнение с жените, които не си набавят необходимия елемент.

  • Ананас

В състава на плода влизат манган и калций, помагащи за премахване на раздразнителността, промяната на настроението, засилената умора и депресията в периода преди настъпване на менструалния цикъл.

 

Припомнете си причините и факторите, повлияващи ПМС в първата част на статията.


В третата част ще ви дадем няколко съвета за борба с ПМС, както и ще ви запознаем с интересни факти за състоянието.

 

 


Редактор: Радостина Райчева
Източник: edaplus.info
Снимка: womanway.online

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиСпортАлт. медицинаПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСнимкиЛеченияБотаника