Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Как да храним сухожилията

Как да храним сухожилията

Как да храним сухожилията - изображение

Сухожилията са съединителнотъканната част на мускулите, единият й край плавно преминава в напречно набраздената мускулна тъкан, а другият се прикрепя към скелета.

Основната функция на сухожилията е да предава мускулната сила на костите. Обособяват се: къси и дълги, плоски и цилиндрични, широки и тесни. Също така има сухожилия, разделящи мускулите на няколко части и такива, които свързват две кости в дъгово сухожилие.

Интересно е да се знае, че сухожилията на краката са признати за най-силните. Ахилесовото сухожилие може да издържи натоварване до 400 килограма, квадрицепсът - до цели 600 килограма.

Но да обърнем поглед към храненето, защото, както знаете, то е изключително важно за поддържането на добро здраве на всяка една част от нашето тяло.

За да може човек да извърши едно или друго движение, е необходимо костно-мускулната му система да работи безотказно. А, тъй като сухожилията се явяват свързващо звено в тази система, то те трябва да получават адекватно за възложените им функции хранене.

 

Полезни продукти за сухожилията

  • Желирано месо - богато е на колаген, който е важна съставка на сухожилията. Консумацията на такива продукти повишава еластичността на сухожилията и им помага да се справят с големите натоварвания.
  • Говеждо - шампион по съдържание на незаменими аминокиселини. То е "строителен материал" за влакната на сухожилията.
  • Яйца - благодарение на наличието на лецитин в състава, те участват в нормализирането на нервната система. Освен това, в яйцата има голямо количество витамин Д, изключително необходим за здравето на сухожилията.
  • Млечни продукти - сигурен източник на така нужния калций, който е отговорен за провеждането на нервните импулси по съвкупността от мускули и сухожилия.
  • Скумрия - богата е на мазнини, необходими за защита на влакната на сухожилията от пренатоварване. Тяхната липса води до забавяне на процеса на регенерация и сухожилията може да се "скъсат".
  • Зелен чай - повишава устойчивостта на сухожилията на натоварвания и на разтягане.
  • Куркума - благодарение на естествените антибиотици в нея, също и на елементи като фосфор, желязо, йод, витамини от група В, куркумата допринася за възстановяването на сухожилията.
  • Бадеми - съдържат лесно усвоима форма на витамин Е. По този начин тези ядки помагат за по-бързото възстановяване на сухожилията след получени травми, вследствие на пренатоварване.
  • Сладки чушки, цитруси - в тях има голямо количество витамин С, който е най-важният елемент на колагена.
  • Черен дроб - богат е на витамин В3, също на мед и витамин А. Благодарение на тези вещества се укрепва сухожилието на петата.
  • Кайсии - източник са на калий, който е отговорен за работоспособността на мускулите, управляващи костната система.

 

Вредни продукти за сухожилията

  • Захар, торти, изделия от маслено тесто - когато се консумират такива храни, мускулната тъкан се замества с мастна, като по този начин сухожилията се лишават от свързващото звено. Освен това се понижава и общият тонус.
  • Мазнини - прекомерната употреба на такива води до блокиране на калция. В следствие на това в сухожилията не постъпва достатъчно количество от него и те започват да си го извличат от костите.
  • Алкохол - също води до блокирането на калция, плюс това, се наблюдават дегенеративни изменения на мускулните тъкани и тези на сухожилията.
  • Кока кола - съдържа ортофосфорна киселина, отмиваща калция от костите.
  • Овесена каша - в състава й има фитинова киселина, блокираща калция и неговото последващо транспортиране в сухожилията и костите.
4.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиСпортЛеченияХранене при...