Начало Хранене Диети Полезно Пет полезни храни, подпомагащи борбата с целулит

Пет полезни храни, подпомагащи борбата с целулит

Пет полезни храни, подпомагащи борбата с целулит - изображение

Известни са всякакви методи като кремове, капсули, процедури срещу целулит и какви ли не практики за борбата с него. Всъщност той би могъл да се намали чрез някои полезни и същевременно вкусни храни. Целулитът се дължи на образуването на подкожна мазнина и чисто естетически причинява дискомфорт както при жени, така и при мъже. Той може да бъде регулиран чрез намаляване на телесната маса, консумиране на определени храни и активност. За да се постигне този ефект трябва да се включат продукти, богати на аминокиселини и антиоксиданти. Такива има доста, но ще се спрем на някои, считани за едни от най-добрите.

вода

На първо място е водата. Не напразно лекарите съветват да се приема по минимум два литра вода дневно. Тя спомага за пречистването на организма от токсини и по този начин предотвратява натрупването на мазнини. Освен това, водата хидратира организма и подпомага освобождаването от излишни течности. Последното се счита за фактор, водещ до появата на целулит.

банани

На второ място се нареждат бананите. Те са питателни, бързо засищащи, съдържат калий, а той от своя страна има детоксикиращо действие. Плодовете насърчават кръвообращението и освобождават тялото от излишната вода.

горски плодове

На трето място са цитрусови и горски плодове, които са богати на антиоксиданти и съдържат мощни фитохимикали. Тяхната консумация спомага за пречистването на организма от лошия холестерол, тъй като са богати на фибри, витамини и минерали като цинк, калий, желязо, магнезий и освен това за нискокалорични. Честата им и умерена консумация освен, че ще помогне в борбата с целулита, би се отразила благотворно върху сърдечно-съдовата, дихателната и отделителната системи.

жито

Житото е на четвърто място, също толкова полезно със своите свойства и хранителни качества. То подпомага обмяната на веществата, подобрява чревната перисталтика, придава чувство за ситост и в същото време осигурява на тялото необходимата енергия. Съдържа жизненоважни аминокиселини, белтъчини, витамини и минерали. Известно е, че консумацията на жито спомага за изхвърлянето на токсини и излишни мазнини, забавя процесите на стареене и подобрява състоянието на кожата.

семки от слънчоглед

На пето място са слънчогледовите семки. Те са идеална храна, подпомагаща борбата с целулита, тъй като съдържат линоленова киселина, която е мощен антиоксидант. Консумацията им подпомага за регулирането на лошия холестерол и освобождаването от излишни течности. Ядките са богати на фибри, минерали, протеини, полезни мазнини и белтъци, освен това са източник на селен. Освен, че ще подпомогнат борбата с целулита, биха укрепили опорно-двигателната и сърдечно-съдовата системи.

упражнения срещу целулит

Комбинирайте тези храни с елементарни физически упражнения и леки масажи в определените зони. Разхождайте се повече пеш и внимателно подбирайте какви храни консумирате. Включете бразилски орехи, яйца, джинджифил, зеле, розмарин във вашата диета. Те биха засили ефекта от нея.

По статията работи: Русиана Михайлова


Източник: www.natursan.net

Снимки: www.natursan.net;thinglink.com; watchfit.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ С ДИЕТАТА

КОМЕНТАРИ КЪМ ДИЕТАТА

ДИЕТАТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...Здравни проблемиЛайфстайлСпортАлтернативна медицинаБотаникаСнимкиНовиниРецептиДиетиНормативни актовеИнтервютаПсихологияОрганизацииЛеченияАнкетиЗаведенияСоциални грижиПроизводители