Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 7 храни за по-здрава коса

7 храни за по-здрава коса

7 храни за по-здрава коса - изображение

Диетата ви е от съществено значение за здравето на косата. Някои режими, които ограничават значително приема на полезни витамини и минерали водят неминуемо до косопад, а при по-различен начин на хранене, може да подобрите здравето на косата си и да й придадете по-красив вид, като подхраните космените фоликули.

Нека си припомним кои са най-добрите витамини и хранителни вещества за здрава коса:

  • протеини
  • желязо
  • витамин А
  • витамини В комплекс
  • Омега-3
  • цинк
  • селен
  • магнезий
  • витамин D (често е нужен допълнителен прием)

Ето и кои храни ще ви помогнат да подобрите здравето на косата:

1. Ядки

ядки

Проучвания проведени през 2015 години показват, че достатъчния прием на омега-3 и 6 стимулират растежа на косата и спомагат за намаляване на загубата й.

Ядки като бадеми, орехи, кокос (кокосово масло също) естествено омекотяват кожата и космения фоликул и правят косата лъскава.

Ядките и семената са богати на В витамини, цинк, витамин Е.

2. Стриди

стриди

Недостигът на желязо е най-често срещания дефицит в световен мащаб, той засяга 80% от населението. Дори малко промени в нивата на ценния минерал без наличие на анемия, може да предизвика косопад и изтъняване на косата.

Анемията е особено разпространена сред жените в детеродна възраст.

Докато червеното месо, листните зеленчуци, пълнозърнестите храни, боб и яйца осигуряват желязо, стридите осигуряват и цинк. Последният е изключително важен за растежа на косата и помага за поддръжката й. 30 грама стриди съдържат 4,5 милиграма желязо и 14 милиграма цинк.

3. Спанак

спанак

Спанакът и бобът са най-добрите вегетариански източници на желязо. Чрез консумацията на полезния зеленчук ще увеличите количествата на желязото, но освен това той е пълен с витамини А и С.

4. Сладки картофи

сладки картофи

Печените сладки картофи подобряват здравето на косата благодарение на витамини B6 и А. Вторият спомага производството на себум и също така може да ускори растежа на косата.

5. Телешко месо

телешко месо

Ако сте месоядни ще сте доволни да научите, че телешкото месо може да подобри здравето на косата ви, чрез омега-3 мастните киселини, с които то е обогатено. Само 120 грама от месото ви осигуряват 22 грама протеин, 2 милиграма желязо и 6 грама от полезните мазнини.

6. Яйца

яйца

Яйцата са голям източник на протеин и биотин, които са важни както за здравината на косата, така и за растежа й.

Биотинът подпомага ензимите да метаболизират хранителни вещества, които подхранват космените фоликули.

Жълтъците са богати на витамин D, който е изключително важен витамин, а в телата ни не се синтезира сам, затова е важно да бъде добавян от външни източници, като количеството от витамини в яйцето зависи от това, дали е придобито от пасищно отглеждани животни или не.

7. Сьомга

сьомга

Вече ви е ясно, че протеинът е важен. Рязкото отслабване или диетите с ниско съдържание на белтъчини и полезни мазнини бързо ще дадат отражение върху здравината на косата ви. Жените се нуждаят от средно 50 грама протеин на ден.

Рибата като сьомга, херинга, риба тон, сардини съдържат много протеини, витамин D, омега-3 мазнини и друго компоненти, които подхранват косата и кожата.

В заключение отново може да кажем, че ключът към красива, здрава и лъскава коса се крие в балансираната и разнообразна диета, която не изключва нито една хранителна група.

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: prevention.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлСнимкиЛюбопитноНовиниАлт. медицинаХранене при...БотаникаПроизводителиЛечения