Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене 10 храни богати, на витамин B12 и ползи за здравето

10 храни богати, на витамин B12 и ползи за здравето

10 храни богати, на витамин B12 и ползи за здравето - изображение

Около 10 % от възрастните страдат от недостиг на витамин B12, като с времето дефицитът се увеличава. Симптомите на недостиг могат да включват депресия, лоша памет, проблеми с равновесието, изтръпване на крайниците. Ако страдате от някой от тези проблеми, може да се нуждаете от повече храни с ценния витамин.

Витамин В12 е от съществено значение за производството на червени кръвни телца, за здравето на мозъка и нервната система, както и за ДНК синтез. Дори и слаб дефицит на витамина може да доведе до нарушена психична функция и понижена енергия. Витамин В12 играе роля в образуването на червени кръвни клетки, а дефицитът може да доведе до производството на незрели клетки, които не могат да доставят правилно кислород.

Ползите от витамина са огромни - включително повишава енергията, намалява депресията, понижава желанието за сладки и нездравословни храни и намалява неврологичната дегенерация. За да си набавите нужното количество витамин В12 консумирайте храни като риба, яйца, млечни продукти и месо.

Ето кои са храните с най-високо съдържание на витамин В12:

1. Говежд черен дроб - в 30 грама се съдържат 20 микрограма витамин (над 300% от дневните нужди)

Най-голямо предимство на консумацията на говедж телешки дроб е, че доставя голямо количество витамин В12 - само в 30 грама се съдържат повече от нужните дневни количества от жизненоважния витамин. Консумирането на черен дроб може да ви помогне да предотвратите анемия, защото той, освен с високо съдържание на витамин В12, съдържа желязо и фолиева киселина. Това са три хранителни вещества, които естествено могат да помогнат за възстановяване от анемия.

2. Сардини - в 90 грама се съдържат 6,6 милиграма В12 (100% от дневните нужди)

Сардините са много богати на витамин В12, както и на много важните за човешкото здраве Омега-3 мастни киселини. Изследвания показват, че омега-3 могат да имат всички ползи за здравето, включително подобряват здравето на сърцето, намаляват възпалението и подобряват състоянието при астма.

3. Атлантическа скумрия - в 90 грама се съдържат 7,4 милиграма В12(повече от 100% от дневните нужди)

Скумрията е с високо съдържание на В12, омега-3 мастни киселини и с ниско съдържание на живак, което я класира като най-добрата риба за консумация.

4. Агнешко месо - 100 грама съдържат 2,7 милиграма от витамина (45% от дневните нужди)

Агнешкото месо има богато съдържание на хранителни вещества - съдържа витамин В12, богат е на протеини, желязо, селен и цинк. Селенът и цинкът са две основни хранителни вещества, които повишават имунната система.

5. Дива сьомга - в 100 грама се съдържат 2,5 милиграма витамин В12 (40% от дневните нужди)

Дивата сьомга е един от най-здравословните и най-питателни протеинови източници. Разбира се, трябва да изберете дива сьомга, а не такава от развъдник. Сьомгата, уловена в природата е снабдената с витамин В12 и витамин D. Проучвания показват, че витамин D подобрява здравето на мускулно скелетната система, естествено забавя стареенето и намалява степента на фрактури при възрастните.

6. Хранителна мая - 1 супена лъжица съдържа 2,4 милиграма витамин B12 (40% от дневните нужди)

Ако сте вегетарианец, който търси начин как да си достави витамин В12, хранителната мая е чудесен избор. Обикновено е обогатена с витамин В12 и витамини от група В. Хранителните дрожди се считат за пълен протеин, тъй като съдържат 9 от 18-те есенциални аминокиселини, които човешкото тяло не е в състояние да произведе.

7. Сирене фета - 1/2 чаена чаша съдържа 1,2 милиграма (21% от дневните нужди)

Сиренето Фета е чудесен източник на витамин В12 и много други хранителни вещества, като рибофлавин и калций. Традиционно сиренето се произвежда от овче или козе мляко. Рибофлавинът понижава главоболието дори и при мигрена.

8. Говеждо месо - в 90 грама се съдържат 1,2 милиграма В12 (20%)

Ако имате възможност изберете естествено хранено животно за месо, то е най-добър източник на витамин В12. В сравнение с говеждото, което се храни със зърно, то храненото с трева е по-здравословно. Изследвания показват, че то съдържа витамин А, Е и антиоксиданти.

9. Сирете Котидж - 1 чаена чаша съдържа 0,9 милиграма В12 (16%)

Сиренето котидж (извара) съдържа витамин В12, протеини и калций.

10. Яйца - 1 голямо яйце съдържа 0,6 милиграма В12 (11%)

Яйцата са чудесен източник на В12, съдържат холин, който подпомага работата на черния дроб. Изследванията показват, че храни с високо съдържание на холин са свързани с понижена вероятно от образуване на ракови заболявания на черния дроб и други чернодробни заболявания. Плюс за консумацията на яйцата е ниската цена, което ги прави най-достъпната храна, с която може да си осигурите добри количества витамин В12.

Научете повече за витамин В12 и какви са ползите от консумацията му.

За Framar.bg: Данна Панджарова
Източник: draxe.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНовиниИсторияСъставкиФизиологияЛюбопитноМедицински изследванияЛайфстайлСпортЛечения