Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Храни, които повишават кръвното налягане

Храни, които повишават кръвното налягане

Храни, които повишават кръвното налягане - изображение

За хипертонията и за това как да избегнем повишаване на кръвното налягане слушаме често от близки и познати, предлагат се редица рецепти и продукти, които помагат в някаква степен. Но сякаш забравяме, че обратният проблем не е по-рядко срещан. Затова днес ще обърнем внимание на храните, които повишават кръвното налягане.

Да започнем с неразположенията вследствие на хипотония: силна отпадналост, главоболие, световъртеж, гадене, тежест в стомаха и други проблеми с работата на стомашно-чревния тракт, възможни са припадъци. При жените често се наблюдават смущения в месечния цикъл, а при мъжете проблемите се изразяват в сексуалната област.

При хипотония е необходимо да се укрепи организмът, да се повиши жизненият тонус и най-важното е да си осигурите достатъчно здрав и спокоен сън.

Хората, страдащи от ниско кръвно налягане, имат нужда от повече сън, в сравнение с тези, които страдат от обратния проблем. Неспокойната обстановка и смяната на сезоните им влияят не по-малко, отколкото на хипертониците - те отслабват и се уморяват бързо.

Храненето при хипотония трябва да бъде 4, а най-добре 6 пъти дневно, да се приемат малки порции.


Много от продуктите, които повишават кръвното, не са сред полезните и здравословни, например: тлъсто месо, пушени месни изделия, солени и остри храни, консерви, сладолед, силни чай и кафе, торти, печива от маслено тесто, изделия от бяло брашно, газирани напитки и дори алкохол. Значително по-малко вреда на организма биха нанесли, а някои от тях са дори и полезни: тлъста риба, рибено масло, черен дроб, мозък, бъбреци, суров стар лук, хрян, горчица, червен и черен пипер, карамфил.

От алкохолните напитки е по-добре да се заложи на червеното вино. Колкото до солта, тя е вредна за хипертониците, но при ниско кръвно трябва да подсолявате повече ястията. Освен това се препоръчва да ядете туршии. Такова хранене води жажда и нуждата от прием на повече течности, което от своя страна увеличава количеството течност в организма и обема на кръвта в това число. Но, има едно "но" - всичко това често води до появата на отоци, бъбречни и чернодробни проблеми, също проблеми с кръвоносните съдове и сърцето. Затова трябва да бъдете много внимателни.
Разбира се, не бива да се прекалява със соленото, просто хапнете кисела краставица или солени ядки, например.

За безопасно повишаване на кръвното налягане помагат:

  • ядки - пресни, с високо съдържание на мазнини, до 30-60 грама на ден; особено полезни са орехи, пеканов орех, бразилски орех;
  • сирена - всички видове (високомаслени, меки, твърди) до 50-100 грама;
  • кафе - поради съдържанието на кофеин.

Ако заедно със сутрешната чаша кафе, изядете сандвич със сирене и масло, може да вкарате ниското си кръвно в норма, благодарение на комбинацията от сол, кофеин и мазнини.

Смята се, че морковите и спанакът повишават кръвното, но въпреки това хипертониците не трябва да ги изключват от менюто си, защото тези продукти по-скоро нормализират кръвното, ако то е понижено.

Анемията е често съпътстващо заболяване на хипотонията, затова е добре да се консумират продукти, съдържащи много желязо: нетлъсто червено месо, черен дроб, елда, овес, пшеница, царевица, бобови, спанак.

От плодовете за предпочитане са: кайсии, малини, нар, дрян и други. Много добре действат и плодовете на черницата, които през зимата може да се приемат под формата на сладко, а пресни се консумират без ограничения в количествата.

Пшеницата и по-точно покълналите зърна отлично нормализират кръвното. Пригответе си сами, като измиете 100 грама от продукта 3-4 пъти под течаща вода, след това сложете в плосък съд (слоят да бъде с дебелина 2-3 сантиметра) и залейте с вода, която трябва едва да покрива повърхността на зърната. Покрийте с марля и оставете на умерено топло място (около 22 градуса) за известно време, докато зърната набъбнат до 2-3 мм. Когато покълнат, изплакнете ги и са готови за консумация. Може да изяждате сутрин по 1 супена лъжица, като сдъвквате много добре, или ги смелете с помощта на кафемелачка. Вариант е да добавяте към салати, каши и други ястия.

При ниско кръвно е полезно и цвеклото, но най-вече сокът от него. Изцежда се от пресни кореноплодни и се приема по 200 милилитра ежедневно. След седмица кръвното ще започне да се нормализира.

Яжте колкото може по-често блюда от всички видове зеле, салати от пресни зеленчуци, към които добавете киселец, живовляк, пащърнак.

Позната смес от сушени сини сливи, сушени кайсии, орехи, ябълки и мед, която помага да повишаване на имунитета, нормализира и кръвното налягане. За приготвянето й смелете с помощта на машинка за мелене на месо или с блендер равни количества от всички изброени продукти. По желание може да добавите и лимонов сок. Вземайте по 1 супена лъжица от вкусната комбинация преди всяко хранене.

Някои специалисти препоръчват да се използват повече подправки. Това е по-добрият вариант пред консумацията на солени храни. Не е необходимо да включвате много подправки, достатъчно е да добавяте смлян черен пипер към ястията.

Като цяло се смята, че хипотониците не трябва да се придържат към специален хранителен режим. Важно е да бъдат здрави, да не прекаляват с никаква храна, но и да не се подлагат на строги ограничения.

Освен изброените по-горе продукти, менюто трябва да съдържа повече пресни зелени зеленчуци, пресни яйца и пилешко месо, храни от натурално козе мляко, пресни плодове, сурови ядки и семена.

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиНовиниЛеченияАлтернативна медицинаИсторияБотаникаХранене при...Медицински изследванияПроизводителиЛайфстайлРецептиСпортДиетиАнкетиИнтервютаНормативни актовеОрганизацииЗаведенияСоциални грижи