Начало Хранене Хранене при Хранене при заболявания Хранене при Синдром на раздразненото черво

Хранене при Синдром на раздразненото черво

Хранене при Синдром на раздразненото черво - изображение

Много хора страдат от синдром на раздразненото черво (СРЧ) и се чувстват неспособни да ядат различни храни, заради начина, по който телата им реагират на тях.

Докато някои храни създават проблеми, има много други, които хората със СРЧ могат да консумират.

Ако страдате от заболяването, може да ограничите до голяма степен негативните ефекти, ако спазвате балансирана диета. Важното е да си гарантирате богата на фибри диета с ниско съдържание на мазнини, достатъчно плодове и зеленчуци.

Много е важно да се отбележи, че диетата при СРЧ е строго индивидуална, тъй като някои от препоръките могат да работят при едни човек, но върху друг да нямат добър ефект. С течение на времето лекари и диетолози стигат до списък с храни, който има положителен ефект върху състоянието. Ако някои от тези храни причиняват негативна реакция, консумацията им трябва да бъде прекратена.

Диета

  • Консумирайте всякакви видове зеленчуци (варени), с изключение на зеле, броколи, карфиол, тъй като те причиняват образуването на газове. И все пак, ако нямате негативни реакции след консумацията им, може да ги ядете свободно.
  • Яжте плодовете без обелките. Някои хора може да имат проблем с пъпешите, ябълките и цитрусите.
  • Някои хора със СРЧ увеличават съдържанието на фибри в диетата си. Направете това постепенно и пийте достатъчно вода - около 1,5-2 литра на ден, за да спомогнете усвояването им.
  • Фибрите от овесените трици могат да влошат симптомите, така че бъдете внимателни с тази храна.
  • Хората със СРЧ обикновено са толерантни към хляб, макаронени изделия, ориз, крекери и други, включително и пълнозърнести и ръжени хлябове и изделия. За някои семената действат негативно, затова трябва да се консумират с повишено внимание и е нужно да се експериментира за всеки индивидуален човек, как понася тези храни.
  • Млечните продукти причиняват проблеми само на хора, които имат непоносимост към лактоза, така че използвайте тези продукти свободно. Ако страдате от непоносимост към млечния протеин, консумирайте такива без лактоза.
  • Яжте всички видове месо и риба.
  • Някои храни имат проблем с пикантните, подправени и пържени храни.
  • Внимавайте с преработените храни, ако все пак решите да похапнете такива, изберете между солен чипс, солети, оризови крекери, обезмаслено кисело мляко и плодове.
  • Избирайте нискомаслени продукти.
  • Ако конкретен продукт ви влияе зле, може да се опитате да го включите в диетата си, като започнете с добавянето на малки порции от него.
  • Приготвяйте храната печена, варена, на грил или задушена с малко мазнина (без да се пържи) - най-добре е да използвате готварски спрей.
  • Някои конкретни храни и напитки, които често предизвикват симптоми са: лук, чесън, карфиол, броколи, шоколад, алкохол, бобови храни.

Съвети за хранене навън

Често хората със СЧР имат притеснения да се хранят извън дома си, заради начина, по който тялото им реагира на неправилно обработената храна. За да елиминирате риска от неразположения, избирайте храна, най-близка до тази, която бихте яли у дома. Поръчвайте си сосовете отделно, избягвайте пържените храни и поискайте да не подправят храната, не преяждайте.

Когато сте на гости, предупредете домакина за вашите неразположения и нужди от храна, но ако това не ви е възможно, се придържайте към храна, за която сте напълно сигурни, че няма предизвика симптоми.

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: badgut.org
Снимка: healthista.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСимптомиЗаболявания (МКБ)Здравни съветиЛюбопитноАлт. медицина