Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Хранене по време на стрес

Как да се храним, когато сме подложени на стрес?

Как да се храним, когато сме подложени на стрес? - изображение

Естествена противоотрова срещу стреса и умората са витамините от група В. Хората, при които има недостиг на тези витамини в организма, страдат по-често от депресия и недобра памет. Те се съдържат в млечните продукти, яйцата, зеленчуците с тъмнозелени листа, ядките, екстракти от дрожди, бананите. Затова се старайте да консумирате повече от тези продукти. Един банан и шепа несолени ядки са отличен вариант за хапване в офиса или в училище.

Често в състояние на стрес стомахът отказва да приема пшеницата, затова ако чувствате гадене след употреба на житни култури, закусете с накиснат ориз или овесена каша.

Най-добре е да избягвате тестени изделия, защото на уморения организъм ще му бъде трудно да преработи тежки и мазни продукти. Възможно е да получите необходимия ви тласък за деня от порция яйца със свинско или пушена риба, например, което е много полезно.

Ако чаша кафе ви помага да се съсредоточите и да работите по-добре при напрегнати условия, не се отказвайте от нея. Но помнете, че кофеинът (съдържащ се в кафето, чая, колата, горещия чай и какаото) повишава нивото на адреналина, произвеждан от организма, а когато адреналинът се натрупва дълго време, може бързо да изтощи тялото.

Ако решите да се разделяте с кофеина, знайте, че първите 24 часа ще бъдат най-трудни: в началото е възможно да се появи главоболие и по-голяма умора. Пийте повече вода и прясно изцедени сокове, яжте плодове (фруктозата, съдържаща се в тях, стимулира мозъчната работа). Ако ви се налага непрекъснато да бъдете на различни места, вземете със себе си бутилка вода и няколко пакетчета билков чай.

В края на тежкия работен ден, за да се отпуснете и да заспите спокойно, ще ви помогнат продукти, съдържащи много нишесте: макаронени изделия, картофи, хляб, ориз.

Погрижете се за организма си и той ще бъде по-подготвен за борбата със стреса и трудностите на съвременния живот. Не си създавайте по-големи проблеми и не изпадайте в по-дълбок стрес, подлагайки се на трудни и съвършени диети. Просто помнете, че една малка крачка в правилната посока е много по-добре от никаква. Ако в забързаното си ежедневие намерите време за плодовете и зеленчуците, за няколко плодови сока и вода, за сандвич с хляб от пълнозърнесто брашно или за прясна салата, вие ще помогнете на тялото си да се справи с всякакъв стрес, натрупан във вас през деня.

Оказва се, че продукти, които консумираме почти всеки ден, въздействат върху нашето настроение и изобщо върху вътрешното ни състояние:

Бананите подобряват настроението. В тях се съдържа харман - алкалоид, чиято основа се състои от мескалин - вещество, използвано от наркоманите за създаването на изкуствена еуфория. В бананите наркотикът се среща в много малки количества, както кокаинът в колата, но настроението се подобрява;

Доматите и канелата отпускат и възбуждат. В тях се съдържа достатъчно голямо количество 5-хидрокситриптамин, чието действие е подобно на серотонина. От него хората се отпускат и стават по-спокойни. Канелата се е добавяла в храната още в Древен Египет, като се е знаело за възбуждащо действие на аромата й. Ако искате да съблазните някого, не го напивайте с водка, а го нахранете с домати и канела.

Магданозът укрепва духа, а маслото - нервите. В Древен Рим магданоз се е давал на гладиаторите преди битка, защото удвоява силите. В него се съдържа голямо количество витамин С и апиол - мултивитаминното вещество. Ако се придържате към диета и избягвате животинските мазнини, може да станете много раздразнителни. Имайте предвид, че маслото, макар и да не е полезно по редица причини, успокоява и укрепва нервите.

Лукът - естествен аспирин. Съдържащото се в него етерично масло аликин, притежава болкоуспокояващи и температуропонижаващи свойства, също както и аспиринът. Древно средство срещу главоболие и болки в тялото е горещ сок от лук.

Лютата чушка и сиренето също повишават настроението. Тези вещества в чушката, които усещаме като "огън в устата", карат мозъка да произвежда опиати, които по-късно предизвикват чувство на еуфория. Настроението се подобрява и от аминокиселините тирамин, триптамин и фенилетиламин, съдържащите се в сиренето.

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияАлтернативна медицинаЗдравни съветиСпортЛеченияНовиниХранене при...ЛайфстайлБотаникаФизиологияИсторияСъставкиСнимкиСоциални грижиТестовеСпециалистиРецептиДиетиНормативни актовеИнтервютаАнкетиОрганизацииЗаведенияПроизводители