Начало Хранене Хранене при Здравословно хранене Всичко, което трябва да знаете за гладуването, ползи и видове гладуване - част 2

Всичко, което трябва да знаете за гладуването, ползи и видове гладуване - част 2

Всичко, което трябва да знаете за гладуването, ползи и видове гладуване - част 2 - изображение

Често задавани въпроси за гладуването

Колко дълго да гладувам?

Няма точен отговор колко часа трябва да се гладува, но най-оптималният вариант е между 14 и 18 часа. Вместо да се съсредоточавате върху това колко дълго трябва да продължи фастингът, по-добре е да имате предвид някои неща, свързани с гладуването:

  • Ако сте истински гладни, хапнете нещо. Ако не го направите, ще прекарате времето си гладни и притеснени, защото изпитвате глад;
  • Ако все още не сте гладували, по-добре обърнете внимание на храненето си, преди да преминете към липсата на храна. Започнете да се храните с полезна, истинска и натурална храна. Концентрирайте се първо върху изчистване на храненето си.
  • Приготвяте ли се за голямо събитие, като маратон или триатлон? Вероятно това няма да е най-подходящото време, за да опитате гладуването. Консултирайте се с вашия лекар и слушайте тялото си!

Какви течности мога да консумирам?

И тук няма верен отговор. Ако сте на ограничен във времето фастинг е добре да консумирате нискокалорични напитки като вода, кафе (без мляко и захар) и чай. Ако сте на периодичен ден на гладуване, може да консумирате всякакви течности, но това отнема от дневните ви калории, така че общата препоръка е да се пият кафе, чай и вода.

Алкохолът не е разрешен.

Какво мога да тренирам по време на фастинга?

Обикновено може да правите упражнения по време на гладуването. Може дори да откриете, че по време на ограничен във времето пост се чувствате по-енергични сутрин и имате желание да тренирате. При по-ограничаващ фастинг обаче може да се чувствате по-мудни. Ако това е така, помислете за йога или разходка, вместо тренировка. Както обикновено и тук препоръката е да следвате собственото си тяло и начина, по който се чувствате.

7 здравословни ползи от фастинга

1. Фастингът е чудесен инструмент за сваляне на килограми

Има проучвания, които подкрепят гладуването като отлична възможност за сваляне на килограми. През 2015 г. изследване установява, че периодичният ден за гладуване понижава телесното тегло с до 7% и намалява телесните мазнини с до 12 килограма.

Друго проучване, проведено в Университета в Южна Калифорния, открива, че от 71 възрастни хора, поставени на петдневен пост с ограничени калории (между 750 и 1100 на ден) веднъж на 3 месеца, те губят средно по 3 килограма, намаляват нивата на възпаленията и обиколката на талията си, без да жертват мускулна маса. Ако искате да отслабнете в областта на корема, гладуването може да бъде ключът към успеха.

2. Насърчава секрецията на хормона на растежа

Хормонът на растежа се произвежда естествено в организма, но остава активен само за няколко минути. Той ефективно се използва за лечение на затлъстяване и изграждане на мускулна маса, важна за изгарянето на мазнини. Освен това, помагайки за увеличението на мускулната маса, естествено подобрява и ефективността на тренировките.

3. Гладуването може да е добро за спортистите

Както споменахме по-горе, гладуването помага за изграждането на мускулна маса и в същото време гори мазнините. Което е много важно за спортистите.

4. Фастингът е чудесен метод за нормализиране на инсулиновата чувствителност

Когато тялото ви получава твърде много въглехидрати и захар, то може да развие инсулинова резистентност, което често проправя път на множество хронични заболявания, включително диабет тип 2. Ако не искате да тръгнете по този път, трябва да поддържате тялото си чувствително към инсулина. Гладуването е чудесен метод за постигането му.

Ако вече страдате от диабет, гладуването може да намали както мазнините, така и нивата на глюкозата в кръвта. Ако се борите с преддиабетно състояние и инсулинова резистентност, цикличното гладуване може да помогне за нормлаизирането на ситуацията.

5. Фастингът може да нормализира нивата на грелин

Какво е грелин? Всъщност, той е известен като хормона на глада, защото е отговорен за това да каже на тялото ви, че е гладно. Диетата, която ограничава значително калориите, може да увеличи производството на грелин, което ще ви накара да се чувствате още по-гладни. Но когато гладувате, макар че се борите с глада през първите няколко дни, всъщност нормализирате нивата на грелин.

В крайна сметка няма да се чувствате гладни, само защото това е вашето обичайно време за хранене. Вместо това, тялото ви ще стане по-умело в разбирането кога точно се нуждаете от храна.

6. Постенето може да понижи нивата на триглицеридите

При консумацията на храни, повишаващи стойностите на вредния холестерол в телата ни, нивото на триглицеридите също се покачва, а тази зависимост ви поставя в риск от развиването на сърдечносъдово заболяване. Периодичното гладуване понижава нивата на холестерола, намалявайки и триглицеридите. Също така влияе положително на нивата на добрия холестерол в организма.

7. Фастингът може да забави процеса на стареене

Въпреки че все още не е доказано при хората, някои проучвания при плъхове показали значително подобряване на живота при периодично гладуване. Освен това мишки, подложени на такъв експеримент, успели да увеличат продължителността на живота си. Разбира се, не е ясно дали същите резултати ще има и при хората, но признаците са окуражаващи.

Предпазни мерки по време на гладуване

Въпреки че гладуването има много здравословни ползи, за някои хора може да е опасно. Онези от вас, които страдат хипогликемия и диабет, трябва да избягват гладуването. Бременните жени и кърмещите също не бива да гладуват, тъй като това може да окаже отрицателни ефекти върху бебето.

Освен това, ако приемате определени медикаменти, трябва да се консултирате с вашия лекар относно включването на гладуването във вашия начин на живот.

Останалите съвети за гладуването прочетете ТУК>>>>

По статията работи: Данна Панджарова
Източник: draxe.com
Снимка: todayschristianwoman.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиХранене при...ЛюбопитноЗдравни съветиЛеченияЛайфстайлИсторияНовиниСпортАлт. медицинаБотаникаПсихологияСнимкиВидеоАнкетиРецептиНормативни актовеТестовеЗаведенияИнтервютаОрганизацииКалкулаториПроизводители